vrijwilliger op gehandicapten manege

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimmy

Berichten: 3915
Geregistreerd: 01-02-03

vrijwilliger op gehandicapten manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 19:12

vandaag ben ik een dagje met een vriendin meegeweest naar een manege voor gehandicapten en nu ben ik hevig aan t twijvelen of ik er vaker als vrijwilliger zal gaan helpen.
het zit nl zo.
de manier waarop ze met de ponys omgaan is super, mooie schone ruime boxen, elke dag weidegang. word op een leuke en goede manier verzorgt. ook word er "normaal" met ze gereden, en als de gehandicapten sturen gebeurt dat aan de neusriem.
omgang met de klanten is ook super ze hebben allemaal verschillende soorten zadels, mogelijkheid om samen op een pony te zitten of om er op te liggen. verschillende teugels zodat sommige klanten ook zelf kunnen sturen, ze rijden in het bos of in de binnen of buitenbak en ze proberen ook de manege figuren te leren met behulp van pionnen en de letters te verduidelijken met plaatjes.
nu is het enige bezwaar de manier waarop het geregelt is, al die mensen die er al tijden lopen doen uitsluitend wat er gevraagt word, pony die opgezadelt klaar staat en waar de ruiter niet van komt word niet spontaan afgezadelt, stalpad is vies, zodra de stalcoordinator vraagt of die en die het kan vegen word het gedaan eerder niet. zelf ben ik meer zo van aanpakken als er wat moet gebeuren, en als je een pony met zadel ziet staan ff afzadelen is een kleine moeite lijkt mij. er hangen ook lijsten wie wat moet doen, en zelf dat word afgeraffeld, vooral als t eens een minder leuk iets is. en dan wel lopen zeuren dat er zo weinig te doen is.
wat denken jullie, moet ik het doen of niet? zit zelf heel erg te twijfelen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:16

ik zou het gewoon doen! misschien werkt jou enthousiastme wel aanstekelijk, mij lijkt het iig erg leuk om te doen!

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:25

Ik heb het ook ruim een jaar gedaan en het is hartstikke leuk om te doen.
Ik had mijn fjord aan die manege verkocht en ik mocht hem daar nog wekelijks rijden.In ruil daarvoor hielp ik bij de lessen mee en al snel zat ik daar iedere maandag.Door tijd gebrek moest ik daarmee stoppen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:28

DOEN DOEN!! Je krijgt zo`n kans maar zelden hoor(ik wou het ook heel graag, jamme rgenoeg is dat niet in de buurt)Enne, zolang die pony`s het goed hebben, en de ruiters blij zijn met ene ritje, maakt het toch niet uit dat het gang pad vies is?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:44

Doen natuurlijk En zoals iemand zei, misschien werkt je enthousiasme aanstekelijk... en gaat dat met der tijd ook beter. Sowieso is het een mooi iets, dus gewoon doen zou ik zeggen! Moest er zoiets in mijn buurt zijn zou ik niet twijfelen, bij gebrek daaraan doe ik wat ik kan voor Het Tinkerbed... Laat je weten of je het doet of niet?

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:49

Doen!
ik doe t ook, en met gehandivapten is heel leuk, en als je je inzet kan dr misshcien meer acti in komen!

en als t je uitiendelijke cht niet bevalt kan je altijd weer stoppen.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:09

Doen!!! ik doe het ook en het is echt heel leuk.
Ze hebben mss iets, maar het gene dat je van de ruiters terug krijgt is echt onbegrijpelijk en daar doe je het voor!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:10

Doen, zou ik ook doen

Over dat zadels, misschien kun je overleggen met hen zodat er betere afspraken wordt gemaakt Lachen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:13

Anique_Vaandrig schreef:
ik zou het gewoon doen! misschien werkt jou enthousiastme wel aanstekelijk, mij lijkt het iig erg leuk om te doen!

Doen! Niets meer aan toe te voegen OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:16

ik heb het ook 1,5 jaar gedaan, en vond het erg leuk,
wie weet, nemen ze je goede voorbeeld wel over!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:33

ik zou het zeker doen!! De gehandicapten zijn zoo lief! ik zat afgelopen jaar in groep 8 op de basisschool, en in het gebouw van onze school zit ook een gehandicaptenschool, daar gingen we dan iedere dag mee spelen, en we hadden echt een heeeeele goede band met ze, dus zeker doen!!!

Live your dreams

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:27

Ik zeg 1 ding, verbeter de wereld, begin bij jezelf! Haha!
Oftewel, geef het goede voorbeeld, misschien wordt het gevolgd.

Nimmy

Berichten: 3915
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 18:34

hmm jullie mening is wel duidelijk
ik denk dat ik maar s ga bellen of ze nog steeds plek hebben (vast wel)

ThaLadyB

Berichten: 36
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Visvliet (HUH WAAR!?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:36

Suc6 ermee, laat je het ff weten wat het geworden is???

Life is short, live life to the MAX!!
~~PROFIEL VERNIEUWD!!~~

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:41

doen! ze zijn vast heel blij met jouw hulp. ben zelf ook vrijwilliger op zo'n manege en is heel leuk werk, tuurlijk loop jij je in het zweet en baal je daar van, maar dan die gezichten, liedjes ed. van de gehandicapten maken het weer helemaal goed, die hebben er echt lol in en zijn echt blij dat ze het kunnen Lachen Aline(meisje waar ik meestal mee loop) 'springt' ook over balken(denkt dus dat ze een ZZ parcours rijd terwijl we balkjes lopen Tong uitsteken)


_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:27

Ik ben zelf ook vrijwilliger op een manege voor gehandicapten!
T GEK!
Bij ons is het zo dat een groot gedeelte van de vrijwilligers niet echt veel verstand heeft van het rijlen en zeilen op stal, en daarom ook niet gaat afzadelen.....
Dus daar zou het ook aan kunnen liggen!
Verder........IK ZOU HET DOEN!
Maar goed, echt objectief ben ik niet, ben net terug van twee weken ponykamp met gehandicapten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha!

Freedom's just another word for nothing left to lose

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:27

Ik doe t ook.
Het is echt heel leuk om te doen. En soms mag je ook meerijden.

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:20

ik ben ook vrijwilliger bij onze manege en het is super om te doen!
jammer dat die vrijwilligers op die manege bij jou niet iets uitzichzelf doen.
Wij proberen elkaar te helpen en sommige gehandicapten vinden het ook leuk om eens de paarden te poetsen, dan zeggen we dat ze dan iets eerder moeten komen, zodat ze dat ook eens kunnen doen. het duurt dan allemaal wel langer, maar het is heel gezellig en leuk en die gehandicapten vinden het ook leuk om te doen/ te leren Lachen

Liefs, Mathilde xx


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Berdien, lina1998, SentiBot, wend2009 en 39 bezoekers