einde hoedjes...waarschijnlijk niet !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

einde hoedjes...waarschijnlijk niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 09:20

misschien een opluchting voor velen hier, maar de hoedjes gaan zoals het er nu uit ziet er niet uit.

wel is er een andere oplossing gevonden i.v.m de veiligheid.

bij de westernsport, zijn ze hier ik ook al mee bezig of is het al toegepast. er is een soort cap ontwikkeld die je onder een westernhoed kan dragen, deze wordt in de hoed zo mooi en onopvallend mogelijk verwerkt, ozda het niet lijkt op een veiligheidshelm maar gewoon op een hoed. het is als het waren een halfbolletje dat goed aansluit op je hoofd.

dit is op het moment ook in de ontwikkeling bij de dressuurhoeden, er is een streven van het bij de volgende olympische spelen dit verplicht te stellen bij de dressuur, hierna zal de rest van de organisaties volgen.

(ik heb dit eigenlijk gisteren pas te horen gekregen, ik werk in een ruitersportzaak waar vaak vertegenwoordigers over de vloer komen en dus ook vertengenwoordigers van caps.)

ik hoop dat hiermee een oplossing is gevonden.

waarschijnlijk zal ook het verplicht stellen van de veiligheidshelm bij de lagere klasses dressuur snel verplicht gaan worden, en de bodyprotector zal bij het springen verplicht worden.

het is eigenlijk ook vrij logisch dat de hogere dressuur dadelijk de enige zou zijn die eigenlijk niet volgens deze veiligheid werkt dat is onmogelijk. (vooral de verzekeringen hameren hier op)



BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:23

Wat ik hier als westernruiter over wil zeggen is dat zo'n bolletje geen keurmerk heeft. Wel zijn er veiligheidhoeden die zo'n keurmerk wel hebben, maar die zijn nog moeilijk te vinden.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 09:33

dan is het waarschijnlijk zo dat die bolletjes verontwikkeld zullen worden.
hoe zien die veiligheidshoeden er overegens uit??? groter als normaal??

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:42

Zoek eens binnen western op veiligheidshoeden, daar staan vast afbeeldingen bij. (Ik ben erg slecht in zoeken!)

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:44

Ik vraag me af hoe zo'n "veiligheidsdressuurhoedje" eruit gaat zien... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 09:54

ik heb net even via de zoekfunctie wat foto's gezien het lijkt mij niet dat het storend is ik vindt het ook niet opvallen, alleen waarschinlijk moeten de hoeden ook met 3 ountsluiting , deze worden waarschijnlijk huiskleurig of doorichtig.

voor een voorbeeld zoek even via de zoek functie.

(forum western/ zoeken naar: hoed)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:01

marloezzke schreef:
.... met 3 ountsluiting , deze worden waarschijnlijk huiskleurig of doorichtig....


Haha! Nou, dat worden wel erg leuke hoedjes als ik het zo lees, leuke kleuren vooral...

Heb er nog niks over gehoord. Mijn ervaring is dat vooral vertegenwoordigers heel wat weten... not. Uiteindelijk wordt het toch allemaal anders. Gewoon met hoedje blijven rijden dus als je dat wilt. Zodra de KNHS besluit om het anders te doen, lezen we dat vanzelf. De ervaring met onze sportbond leert dat er over het algemeen eerst heeeeeel lang overleg gevoerd moet worden voordat er wat gebeurt.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:02

En in bestaande hoedjes..... worden de bolletjes daar ingebouwd?? Haha! Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:06

Dan zijn we voortaan bolletjesdragers Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:15

Het enige dat wel redelijk actueel aan het worden is, is een bespreking in de technische commissie om in de hogere klassen (t/m GP) met ZWEEP te mogen rijden, in navolging van de Duitsers.
Het wordt als een groot nadeel ervaren dat de Duitsers in hun landelijke proeven met zweep mogen rijden en de Nederlanders niet......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:45

CGJ12 schreef:
Het enige dat wel redelijk actueel aan het worden is, is een bespreking in de technische commissie om in de hogere klassen (t/m GP) met ZWEEP te mogen rijden, in navolging van de Duitsers.
Het wordt als een groot nadeel ervaren dat de Duitsers in hun landelijke proeven met zweep mogen rijden en de Nederlanders niet......


Tja, als je thuis veel traint met zweep, kan dat een nadeel zijn op de wedstrijden, op deze manier los je dat op. Je kunt dan in plaats van een spoorhulp een zweephulp geven, maar toch vind ik dat je in bijv het Z je paard gewoon zonder zweep moet kunnen rijden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:05

patos schreef:
Tja, als je thuis veel traint met zweep, kan dat een nadeel zijn op de wedstrijden, op deze manier los je dat op. Je kunt dan in plaats van een spoorhulp een zweephulp geven, maar toch vind ik dat je in bijv het Z je paard gewoon zonder zweep moet kunnen rijden.

Vraag maar eens aan een GP ruiter of ieliver de zweep meeneemt of niet.....
Voor veel GP paarden is het ontbreken van een zweep in de proef voldoende om een piaffe voor een 3 te laten zien ipv een 7.
Gewoon een constatering. En dan hoef je dat ding nog niet eens te gebruiken.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:07

En als de trainer er even naast mag staan kan hij het voor een 9.

Je moet toch ergens de grens trekken wel zou ik het een goede zaak vinden als er mogelijkheden kwamen om een paard HC te rijden met zweep.
Nu mag dat alleen met toestemming van de jury en die is daar niet altijd voor.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:10

Het gaat er niet om dat zonder een zweep "nobeler" is, maar als de Duitsers het gewoon toestaan aan hun leden, dan doen wij (Nederlanders) ons zelf te kort door het hier nationaal niet toe te staan.........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:12

Ik denk dat je in de M/Z klasse wel makkelijker het kaf van het koren kan scheiden en dat is voor veel juryleden geen overbodige luxe.

In de hogere klasse zou het een toevoeging kunnen zijn maar hoe je dat in een regelement stopt als je het M/Z zonder doet?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:13

In Duitsland staan ze volgens mij sowiezo veel meer toe!

Het is natuurlijk weer typisch Nederlands om alles op hun eigen manier te doen, zonder eerst eens rond te kijken hoe anderen dingen oplossen.

Nee.... vooral blijven volhouden dat wij (Nederlanders) het allemaal zo goed weten *LOL*

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:18

Nederlanders zijn Roomser dan de Paus en maken zichzelf het leven zuur.
Zal altijd wel zo blijven.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:22

Ga gewoon eens voor de grap hier op bokt kijken waar het allemaal over gaat... wel of geen MH laars, wel of geen veiligheidscap, zweep... en dan hebben we het nog niet eens over het dragen van leren chaps met schoenen, verschillende kleuren rijjasjes en kraagjes, de sponsorruimtes....

Nee... het gaat lekker zo!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:24

goed voor de omzet........... Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:34

Nog iets: de lengte van de zweep.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:18

CGJ12 schreef:
Het gaat er niet om dat zonder een zweep "nobeler" is, maar als de Duitsers het gewoon toestaan aan hun leden, dan doen wij (Nederlanders) ons zelf te kort door het hier nationaal niet toe te staan.........


Want zij zijn groot en wij zijn klein, en dat is niet eerlijk hoor, ooohhh nee Haha!

Maar áls ze het invoeren, graag dan dit jaar nog Tong uitsteken

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:22

Nou... oef.... pfff..... dat kun je denk ik wel vergeten Tyrza. Als er iets snel moet dan gebeurt dat niet en als je denkt dat je nog wel een paar seizoenen kunt doorijden met wat je hebt, wordt er wel snel een stokje (haha... hoe toepasselijk: zweepje) voor gestoken ~~}>

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:29

Graag dan nog wel voor Tol zijn pensioen Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:07

marloezzke schreef:
, er is een streven van het bij de volgende olympische spelen dit verplicht te stellen bij de dressuur, hierna zal de rest van de organisaties volgen.



Rijden ze straks allemaal met een "Duitsehelm" onder het hoedje.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:33

... beter onder je hoedje, dan onder je jasje.... owh... dat was niet je helm? Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Kirrietje, Melzazu en 4 bezoekers