Shiloh en haar rokjes fobie...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Shiloh en haar rokjes fobie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:18

Het is toch wat met mij...

In mijn jeugd ben ik altijd wat jongetjes achtig geweest. Terwijl mijn beide oudere zussen met de barbies en make-up aan het spelen waren rende ik vroeger rond in mijn schildje en met mijn zwaardje....

Mijn ouders stonden dan ook ZEER verbaasd te kijken toen notabene IK van de 3 dochters 2 jaar geleden op stijldansen wilde. Ik ben helemaal into stijldansen op het moment en heb nu een leuke goede partner waar ik volgend jaar mee wedstrijden ga dansen. Maar nu komt het...

Ik heb altijd een enorme afkeer gehad van rokjes en jurkjes en dergelijken. Vroeger omdat ik het gewoon ECHT lelijk vond, nu vooral omdat ik me er totaal niet prettig in voel. Ik heb mezelf het liefst zo veel mogelijk bedekt bij vooral de benen en buik, loop ook helemaal niet graag rond in een bikini oid.

Maar goed, wedstrijd stijldansen betekend ook... lange rok voor de ballroom dansen... en... korte rok (boven de knieën) voor het latin dansen Scheve mond .

Mijn eerste wedstrijd is pas in oktober of zo, maar ben al wel een hele tijd op zoek naar een geschikt rokje waar ik in kan dansen. De ballroom gaat de moeder van een vriendin voor me maken, en ookal is dat wel een rok, hij is iig lang en bedekt heel mijn benen dus dat vind ik niet zo erg...

maar een kort rokje Scheve mond

Ben al 2 keer met mijn nieuwe danspartner de stad in geweest winkeltje in winkeltje uit, ik alleen maar zeuren dat ik het niet wilde en dat ik alles lelijk vond Tong uitsteken want ik vind veel korte rokjes ook lelijk... ECHT lelijk. Bovendien vind ik dat rokjes mij klein en breed in de heupen maken, nog kleiner als ik al ben.... Nee ik vond het maar niks.

Uiteindelijk had ik een beetje een beeld van wat ik nu eigenlijk wilde. Eigenlijk wilde ik het rokje zwart, net boven die knieën (iig niet heel veel korter) en gewoon zo neutraal mogelijk, liefst gewoon 1 lap stof met zo min mogelijk lijntjes...

Vandaag nog eens in de H&M gezocht, en iets gevodnen wat enigsinds aan mijn eisen voldoet, maar ben er nog steeds niet helemaal over uit of dit het nou is. Het is niet echt Latin achtig, maar hij is kort genoeg.

Een vriendin van het dansen vond hem een beetje tuttig, mijn danspartner vond hem niet zo fleurig, maar wel leuk. Andere vonden hem leuk staan en wel bij me passen. hmmmz ik weet het nog steeds niet, maar goed... ik heb in ieder geval IETS

Afbeelding

Ook heb ik nog een oranje truitje gekocht en een paar scheonen, het oranje truitje valt wat meer op en psat daarom beter bij de latin outfit, maar het ging even om het idee...


Afbeelding


dus misschien doe ik dit truitje er wel bij, en misschien ga ik nog wel iets geheel nieuws kopen voor op het rokje...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Mlies
Berichten: 14146
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:21

Nou het staat je goed hoor Lachen
Had ik ook, als klein meisje al geen rokjes en jurkjes, maar laatst toch maar 2 aangeschaft Tong uitsteken

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

Caira
Berichten: 26045
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:24

Joehoe!!! Mocht toch potverdikkie willen dat ik jouw benen had!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:29

Nou ik vind het je wel erg goed staan hoor!!

ik vond rokjes ook nooit wat, totdat ik een keer met mijn vriend ging winkelen en ik dus ging passen wat hij leuk vond, daar waren dus een hoop rokjes bij, nu heb ik er wel veel moet ik zeggen, maar niet van die lelijke dingen met van die plooitjes enzo er in hoor, gewone. Sommige zijn netjes andere zijn weer heel erg zomers.

Je meot er gewoon even aan wennen denk ik.

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:32

irish_lady schreef:
Joehoe!!! Mocht toch potverdikkie willen dat ik jouw benen had!


thank god for the panty... die kunnen behoorlijk camoefleren!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:54

*blik van herkenning*: Jij hebt dezelfde dansschoenen als ik! Haha!

Anyway, ik hield ook nooit van rokjes, maar ben er nu langzaamaan een beetje aan gewend: ik "moest" ook wel met afdansen en gala-jurken en gewaden enzo vind ik nu helemaal fantastisch Knipoog Maak je er dus maar niet al te druk om, je went er vanzelf wel aan en het staat je hardstikke goed!

Ik zou dan wel proberen om een aantal keer vóór de wedstrijd een dag een rokje aan te doen: dan voel je je op de grote dag zelf wat minder opgelaten Lachen

You can either agree with me or be wrong.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:49

Hmmm. Moet heel eerlijk zeggen dat ik dit niks vind. Ik heb ook jaren gedanst, en heb wel een paar tips voor je Haha!

Een leuk effect bij Latin dansen is een schuin rokje met fliebers (geen idee hoe ik dit anders kan omschrijven *LOL* ) Die beweegt mee met je dans en is een stuk minder stijf dan dit model.

Verder wbt benen: Rokje tot op de knie geeft juist het idee van korte pootjes, Je kan (echt) beter kiezen voor iets korters. Wil je je heupen niet zo duidelijk uit laten komen kies dan voor een uitlopend rokje (bijvoorbeeld van die plooimodelletjes)

Verder; inderdaad thank god for panty's; maar niet deze Haha! Probeer een lichte bruintint; zorgt voor een slanker aangezicht. Geen glas, dat legt juist accent op ronde kuiten.

Last but not least: Feel sexy Lachen Leg het gevoel in je dansen; je hebt een hardstikke leuk figuur om trots op te zijn, wees dat dan ook! Haha!

Trouwens, ik heb ook dezelfde dansschoenen alleen met strass op het middelste bandje.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 23:42

Laura schreef:
Een leuk effect bij Latin dansen is een schuin rokje met fliebers (geen idee hoe ik dit anders kan omschrijven *LOL* ) Die beweegt mee met je dans en is een stuk minder stijf dan dit model.


Maar het probleem is dus dat ik me daar dus TOTAAL NIET comfortabel in voel. Ik heb een paar van die rokjes aan gehad, en vind het dus echt drie keer niks (nou waren dat ook echt hele lelijke) Scheve mond tijdens wedstrijden zie ik wel eens leuke, maar die kan ik dus in winkels nooit vinden Scheve mond

Donkerdere panty is inderdaad een goede... die had ik alleen op het moment niet thuis liggen... zo klote dat die dingen altijd maar 2 of 3 keer meegaan. Bij mij althans...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:56

Laura schreef:
Hmmm. Moet heel eerlijk zeggen dat ik dit niks vind. Ik heb ook jaren gedanst, en heb wel een paar tips voor je Haha!

Een leuk effect bij Latin dansen is een schuin rokje met fliebers (geen idee hoe ik dit anders kan omschrijven *LOL* ) Die beweegt mee met je dans en is een stuk minder stijf dan dit model.

Verder wbt benen: Rokje tot op de knie geeft juist het idee van korte pootjes, Je kan (echt) beter kiezen voor iets korters. Wil je je heupen niet zo duidelijk uit laten komen kies dan voor een uitlopend rokje (bijvoorbeeld van die plooimodelletjes)

Verder; inderdaad thank god for panty's; maar niet deze Haha! Probeer een lichte bruintint; zorgt voor een slanker aangezicht. Geen glas, dat legt juist accent op ronde kuiten.

Last but not least: Feel sexy Lachen Leg het gevoel in je dansen; je hebt een hardstikke leuk figuur om trots op te zijn, wees dat dan ook! Haha!

Trouwens, ik heb ook dezelfde dansschoenen alleen met strass op het middelste bandje.


Amen to your words, girl!!!
Dat zijn de tips en de adviezen. 100% eens met wat je zegt!

Meid je mag er wezen, show yourself. Dans, geniet and feel the rythem!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:02

Ik wou dus hetzelfde reageren als Laura, niet dat ik ooit een stap stijldansen gedaan heb, oja opa heeft het me weleens willen leren Tong uitsteken

Maar als ik andere zie die het wel doen zie ik tijdens het latin dansen altijd kleurige rokjes die uitwaaien, deze vind ik vrij stijf, wel sjiek, maar niet voor zoiets.

Je latin rok kan toch ook door iemand anders gemaakt worden?
Ik vind zelf schuin altijd wel mooi, hoeft niet van dij tot knie te gaan, al is het maar een paar cm, ziet er toch net weer wat pittiger uit.

De rest van de tips van Laura ga ik heel saai ook in mee, daarbij vind ik je benen helemaal niet slecht *al is het dankzij de panty's* en worden ze met iets meer bloot alleen maar mooier.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:03

O en je heupen?
Ook niets mis mee Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 01:57

maar waar vind je die rokjes in godsnaam, ik struin de hele stad af, en wat ik dan tegen kom in die richting vind ik gewoon echt lelijk!

Tegenwoordig vind je echt alleen maar van die rokjes met boven een dikke band en onder van die recht gevouwen plooien, en die vind ik echt ZO afschuwelijk...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 04:12

ik zou gewoon voor iets kort, vrolijk, latin achtigs gaan. Dat kun je makkelijk hebben.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:41

Ik vind dit rokje ook echt wat te stijfjes als je vergelijkt met wat andere stijldansers dragen...
Misschien een tip om een rokje te laten maken ipv er eentje te kopen?

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 07:54

Het probleem daarvan is dus dat dat dus eigenlijk niet mag Schijnheilig

Die moeder van mijn vriendin die maakt al een ballroom rok voor me, omdat dat al HELEMAAL een ramp is om goede en mooie voor te vinden. (jah een lange nette rok is zo gevonden, maar eentje waar ik ook GROOOOOOOOOOOOOOTE passen in kan zetten en waar dan ook nog eens de man met zijn benen tussen door kan stappen)

En ik wil niet dubbel tegen de regels in gaan Bloos De regels zegt: confectie kleding. Dus kleding uit de normale kleding winkel .... Bovendien ben ik al heel blij dat ze voor mij gratis die ballroomrok wil maken, dan ga ik ook niet nog eens om een latin rok lopen zeuren.

*zucht* waar ben ik aan begonnen!

Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik ervan vind. Ik blijf gewoon lekker rond kijken, heb ik tegen de tijd van mijne eerste wedstrijden nog niks gevonden, dan heb ik iig iets om aan te trekken Clown ... pfffffff

Toen ik met mijn danspartner ging zoeken, liet hij me een paar rokjes aantrekken waarvan hij vond dat ze me kei leuk stonden, maar ik zelf zag dat echt niet, het stond me echt lelijk vond ik. Tsja, en dan kan het me nog zo leuk staan, als ik me er zelf niet prettig in voel kan ik ook niet fijn dansen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:59

Even rondgekeken op internet Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rok met verschillende bijpassende top Bloos

Afbeelding
Afbeelding

Hmm...idd niet veel leuke vrolijke fladderrokjes
Maar de eerste vind ik wel leuk Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Shiloh

Berichten: 19778
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 10:04

mjah, maar niks voor latin... vind ik dan....

die laatste gaat wel, maar is vrij lang dan nog... whekamp Knipoog leuke site he Knipoog gisteren ook ff gescanned Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:42

hmmm, moet eerlijk zeggen dat ik hem ook een beetje stijfjes vind... Beter zo'n rokje als hierboven. Dat zwiert en zwiebert wat meer, vind ik ook meer bij latin passen als ik eerlijk ben. De rok die je gekocht hebt is ook leuk, maar meer voor een net feest ofzo.

Enne, poeh, wat heb jij brede heupen en korte beentjes.... Ruilen? Haha!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:44

Oja, oranje truitje is wel erg leuk!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:58

Ga een keer met Laura de stad in Volgens mij weet zei wel waar ze over praat...

die zwarte rok is té netjes, meer iets voor op kantoor ofzo... Knipoog

:){

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:00

Ik ken dat trek ook NOOIT een rok aan {of korte broek} al vallen de mussen dood van het dak, ik loop in mijn lange broek.
Vind met jou benen echt helemala niks mis mee hoor, heb er verder geen verstand van maar mssn kan je er anders dingetjes opnaaien waardoor het wat meer op latin lijkt. suc6 Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:05

ik ga met de rest mee Lachen
ik vind de rok die je gekocht hebt best mooi, maar hij is te stijfjes, idd meer iets voor op kantoor Knipoog

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:07

Kun je die zwarte rok niet gewoon schuin afknippen? Dan heb je stof over om er eventueel fliebertjes aan te maken, want schuin+fliebertjes is een stuk meer latin dan recht+geen fliebertjes.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:34

Denk niet dat dat werkt want daar is de stof wrsch te stijf voor. Als je een personal shopper nodig hebt; ik heb vakantie en een auto dus dit weekend zou ik je uit de brand kunnen helpen Pling

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Indicatie van stof die 'fliebert' Haha!

Waar heb je geshopt eigenlijk? Denk dat je voor zoiets het beste bij Zara kan zijn ofzo, in Amsterdam oid

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:34

ik vind het bovenste voorbeeld van Laura het meest 'latin'.
succes ermee.. ik heb er niet zo heel veel verstand van


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liiene, floorsxm, FransienE, furious, GoogleAdsense, karinmanon, Kidde, Momo94, purny, rosalie_a en 48 bezoekers