nieuwe ambitie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

nieuwe ambitie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 09:00

Ik werk administratief in de logistiek bij een groot distributiebedrijf.
Nu val ik af en toe eens in bij de receptie als iemand afwezig is.
Ik vind dit eigenlijk (stiekem Tong uitsteken ) een hele leuke job!
Ik zit er nu zelfs hard aan te denken om hier iets mee te gaan doen.

Ga misschien wel een opleiding/cursus doen wat gebruikelijk is voor de functie telefoniste/receptioniste....hihihi
Er is in ieder geval (op dit moment) geen vacature vrij bij ons hier, maar wie weet in de toekomst... of ergens bij een ander bedrijf.

Dit is gewoon echt mijn dingetje volgens mij.. lekker beetje kletsen met alle collega's die in het bedrijf werken want die lopen allemaal gezellig voorbij. Telefoontjes doorzetten, bezoekers ontvangen, enz.

Ik twijfel alleen nogal snel of ik het allemaal wel echt moet doen....gewoon doorzetten denk ik.
Het is toch fijn om een baan te hebben waar je je goed bij voelt...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:32

Doen! Waarom zou je het niet doen?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:43

Citaat:
Dit is gewoon echt mijn dingetje volgens mij.. lekker beetje kletsen met alle collega's die in het bedrijf werken want die lopen allemaal gezellig voorbij. Telefoontjes doorzetten, bezoekers ontvangen, enz.


Heb ik een hele tijd gedaan, en idd een hele leuke job.

Wat je wel ff in je achterhoofd moet houden is het volgende:

Als je lekker in gesprek ben en er komt een telefoontje binnen, moet je dat afbreken en het telefoontje opnemen. Een paar keer niet erg, maar als het erg druk is kan het behoorlijk vervelend zijn, ook als je zelf moet bellen....

Als je bezoekers ontvangt, en op hetzelfde moment de telefoon gaat. Moet je de bezoeker even vriendelijk vragen of ie even wil wachten, dit wordt ook niet altijd in dank afgenomen..

Als receptioniste zul je vaak ook vragen krijgen, van 'kan je dit even doen' kan je dat even doen', en van allerlei verschillende collega's die vinden dat 'hun' werk prioriteit heeft en niet dat van een ander. Dus ze zullen bij jouw gaan zeuren als het niet optijd is of als je nog andere dingen te doen heb.

Dit is niet om je enthousiasme de kop in te drukken, maar alleen ter duidelijkheid dat er ook minder leuke kanten aan zitten...
Ik heb het 1,5 jaar gedaan en het is echt een hele leuke afwisselende baan en je zit in het middelpunt van de belangstelling, maar er zitten wel degelijk mindere kanten aan. Ik had bijvoorbeeld ook niet het gevoel dat ik kon 'doorgroeien' in die functie...

Als je denkt dat je die min punten niet zo erg zal vinden, zou ik er gewoon voor gaan...

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 16:27

thanks voor jullie antwoorden.
En wat jij zeg Malibu is helemaal waar, maar ik heb verder geen ambities om te groeien in een functie.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:32

Nou als je er over denkt en het kan allemaal zou ik het gewoon doen!!
idd wat Carola zegt: waarom zou je het niet doen