Ik zou zo graag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 21:00

Jah, lach me nog wat uit ook! Sorry maar echt waar. Jullie hebben jullie paard wat je wilt en makkelijk praten. Ik niet en ik leef met de schrik dat de pony ineens aan iemand anders verkocht zou zijn! Dat zou mijn dood zijn weet je!!! :'(

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:11

verootjoo schreef:
ga anders collecteren: Help mij aan een pony Haha!

Flauw hoor.. zelf vergeten hoe je was als 12-jarige? Lachen

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 21:21

Ok Iedereen! Omdat iedereen mij voor gek verklaart en denkt dat dit voor iedereen een droom is als je 12 jaar bent het hele verhaal dan maar:

Ik was zoals iedere jonge paardengek aan het zeuren iedere dag voor een pony. Zonder resultaat natuurlijk. Maar ik kreeg een pony waar ik iedere week op mocht rijden en waar ik de enige berijdster van was. Alles goed. Tot ik dan op vakantie ging. De mensen beloofden mij vanalles. Na je vakantie mag je wedstrijdjes dermee gaan rijden, je mag met em lopen op keuringen, .............. Ik heel blij. Echt die mensen vonden me geweldig. Niet om op te scheppen maar zo deden ze tegen me ik mocht egt alles met die pony gaan doen. Ik kei kei kei blij dus! Ik kwam terug van de vakantie. En ik hoorde nix meer van die mensen. Ik was gek van die pony en ik dacht na de vakantie kan ik em eindelijk weer zien. Ik hoorde nix van die mensen en tegen de mensen van de straat zeiden ze ook nix meer over de pony. Ik heb der ook nooit meer iets van gehoort. Dus toen ik na een tijdje toevallig hoorde dat de pony ook te koop stond was ik der kapot van!!! Ik heb weke gehuilt. Ik begon weer iedere minuut te vragen voor een eigen pony. En ineens zeiden mijn ouders dus: Ja we gaan kijken voor een pony!!! Ik was in de wolken! Nog verdrietig maar ze hadden me belooft dat ik in de lente een pony zou krijgen! Geweldig! Op een stal gevraagt naar een pony. En ja hoor! 1 perfecte pony voor mij gevonden!!! Queen dus! Mijn grote schat!!! Ok mijn ouders de herfst en de winter aan het beloven en aan het plannen en alles! Echt alles in orde aan het maken! Dus ze meenden het mja ze hadden het deze keer echt belooft en niet gezegt we zullen wel zien. Dus in de lente gingen we kijken wanneer we de pony gingen kopen en alles ook nog ok! En we hadden eigenlijk bijna beslist wanneer we de pony gingen halen en ineens zeiden mijn ouders: Neen we willen niet meer dat je een pony krijgt. De pony is op zich te duur! Terwijl het maanden ervoor wel nog goed was en toen wisten ze de prijs ook al! Dat hadden ze net allemaal ingepland! Het geld geregelt enzo! En ook ze hadden schrik dat ze niet meer op vakantie konden gaan omdat ik die pony had!!! Maar we hadden al gevraagt aan kennissen en we hadden al zeker 5 adressen waar de pony heen kon als wij op vakantie gingen! Ik kwaad! Ik heb weken proberen te praten met ze. Toch weer over te halen zoals enkele maanden geleden. Maar niks :'( Na een tijd zeiden ze ineens dat als ik het geld voor de aanschaf van de pony dus nix wat daarbij komt bijeen kon krijgen dat het ok was! Alles wat voor de rest moet is geen probleem! Alleen het geld van de aanschaf van de pony!!!! Daarom probeer ik dit ook. Maar ik wou het zo proberen maar omdat niemand het echt begrijpt en Amethyst me helemaal heeft overgehaalt om het hele verhaal te vertellen!!! Dus hier was mijn verhaal. Ik hoop dat jullie dit beter begrijpen!!!! Ik ben Amethyst voor altijd dankbaar ook al helpt dit misschien toch niet echt! Ik heb eindelijk mijn verhaal durven doen!!!

Groetjes, Jennifer (=> Queengekje)

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 10:54

Ik hoop dat jullie me nu een beetje begrijpen!!!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:32

Samen met iemand anders de pony kopen? Dan wordt het aankoopbedrag gehalveerd en misschien dat je ouders dat prettiger vinden? Opa en oma lief aankijken? Andere familieleden? Je ouders nu de pony laten kopen en in de loop der tijd het aankoopbedrag aan hen terugbetalen?

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 23:41

Dat is een goed idee, maar het probleem is bij mij is er niemand in de buurt wat de pony zou willen meekopen en zoveel geld kan ik per jaar niet sparen. Maar ik ga het toch eens vragen! Bedankt voor de tip alvast!!!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:42

Ja maar even tussendoor, wat is de reden dat je ouders bang zijn niet meer op vakantie te kunnen? Is dat echt omdat er dan niemand voor de pony kan zorgen, of is dat omdat ze niet meer genoeg geld hebben ok op vakantie te gaan, door stalling etc?
Mijn ouders hebben altijd gezegd dat we geen paard konden hebben, te duur. En toen ik een jaar of 12 was heb ik me daar bij neer gelegd, het is nou eenmaal niet anders, niet iedereen heeft genoeg geld om een paard te kopen en onderhouden. Daarnaast ging ik naar de middelbare school en had ik ook minder tijd voor een evt paard.
Toen ik 14 was heb ik door omstandigheden (voor mij iets positiever dan voor anderen) toch een paard gekregen, en bleek dat mn ouders er toen wel genoeg geld voor hadden, maar daarnaast besteden zij er ook erg veel tijd aan. Ik zou dus geen paard kunnen houden zonder dat zij er 100% acher stonden, dat is voor mij als 17-jarige onmogelijk, met school etc.
Ik hoop dat je ouders er op een dag ook 100% achter staan, en anders zou ik gewoon geduld hebben tot je later een leuke baan en genoeg geld hebt wat je voor een deel aan een eigen paardje wil uitgeven, en tot die tijd gewoon blijven dromen Lachen

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:20

Bij mij is het echt precies hetzelfde gegaan als bij Yessy
Dus ik zou maar gewoon aan je ouders laten zien dat je er alles voor over hebt, maar zonder de hele tijd te lopen zeuren. En waarom wil je in godsnaam een eigen pony als je al 15 Wow! verzorgpaarden hebt Verward

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:09

Tja een paard kopen is niet duur maar een paard onderhouden zeker wel. Een paard kopen kan iedereen maar vergeet niet wat er allemaal bijkomt om ook nog eens te betalen. Je bent iedere maand ook heel wat geld kwijt. Vergeet dat niet!!!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 12:33

Wel, mijn ouders hebben schrik dat ze niet op vakantie zouden kunnen gaan omdat ze denken dat niemand voor mn pony wil zorgen. Terwijl der al enkele mense gezegt hebben dat ze dat graag willen doen!!!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:38

Sorry, maar ik denk dat je nu je nog zo jong bent toch bij je ouders uit komt, want zelf kan je het onmogelijk betalen. Je ouders moeten er achter staan en ook bereid zijn veel geld uit te geven, want paarden zijn duur, willen ze dat niet? Dan moet je geduld hebben, that's it, verder kun je niks doen!!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 12:43

Zucht, ................. Ik dacht dat iedereen me wel een beetje zou begrijpen na men hele verhaal. Ik weet ook wel een eigen paard is een droom van ieder meiske van 12 wat van paarden houd. Maar als de ouders et maande ok vinde. En dan van de 1 op de andere dag nie meer mag. Dan snap ik et nie. Ik sta echt voor een raadsel en had gehoopt dat iemand misschien een goeie tip zou hebben.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 23:48

Ok egt niemand een idee????

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:52

misschien kwamen ze er achter dat ze toch niet genoeg geld hadden. er was ooit een huis dat we heel graag wilden kopen, 3x gaan kijken etc, maar uiteindelijk toch niet gekocht, omdat we dan het paard niet meer konden houden. dat ding was 1,4 miljoen (gulden toen nog) ofzo, voor sommige mensen is dat niets, voor sommige is het teveel en voor sommigen veel te veel. Maar toch hebben mn ouders er 3 maanden over nagedacht, en toen pas van gedachte veranderd.
Ik zou zeggen vraag het ze gewoon, niet boos worden, gewoon rustig met ze praten over het hoe en waarom en vooral niet doordrammen Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:07

als je niet het gewenste antwoord op je vraag krijgt wil dat niet zeggen dat mensen je verhaal niet begrijpen. Heb geduld, spaar zoveel mogelijk op en dan kan je over een paar jaar zelf een pony/paard kopen. Dat is mijn advies.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 01:07

Ik moet zeggen dat ik het wel enigszins onconsequent vind van je ouders, dat ze je een pony beloven dan en ineens nee zeggen... >;) Krijgen ze zelf namelijk ook vaak meer gezeur van, lijkt me... Scheve mond Maar wat Yessy zegt, misschien kwamen ze er achter dat ze toch niet genoeg geld hadden. En je kan het ze - rustig - vragen.

Ik zou inderdaad ook geduld hebben, want (helaas in jouw geval Knipoog) kom je toch altijd weer bij je ouders uit. Als het een manegepaardje is, is ze er misschien nog wel over 4 of 5 jaar (ja, het is lang). Of staat ze serieus te koop?

Nou ja, nog veel succes ermee? En hopelijk krijg je in de toekomst toch een paardje. En geloof me: Je wordt nog weleens verliefd op een ander paard, hoor... Haha! Ook al wil je het nu misschien niet geloven, het zal echt ooit weer gebeuren. Knipoog

Kan je trouwens geen krantenwijkje ofzo nemen? Iemand die ik ken heeft geloof ik van haar 9e tot 13e een krantenwijk gehad... Dat is al wel lang geleden hoor, ze is nu 19 geloof ik. Dus weet niet hoe het tegenwoordig met de leeftijden enzo zit.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 11:12

Jah ok!!! maarre helaas in Belgiƫ kan je niet echt een krantenwijkje nemen!!! Helaas dus. En ik begrijp iedereen wel. En ik snap dat niemand me echt kan helpen omdat niemand echt met dat probleem zit of heeft gezeten. Nee ze staat niet serieus te koop. Maar over een paar jaar is zij te oud voor me en zal ik een jongere kope. Dan mag ik der nie meer kope omda ze te oud is!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 11:13

Maar begrijp dat niet verkeert. Ze is nu 7 jaar!!! Dan is ze misschien 11 en ik 17 bijvoorbeeld. En dan willen men ouders toch dat ik een jonge pony van dan 7 jaar ofsow kooop. En ik ben nu eenmaal dolverlieft op der!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:16

nou ja, denk dat een groot gedeelte in dezelfde situtatie gezeten heeft als jij. Wat verwacht je eigenlijk voor een tip Verward een geldpot aan het eind van de regenboog en dan wel graag de routebeschrijving er naar toe?

Meid, heb geduld en als je ouders het niet willen, willen ze het niet, wachten tot je werk hebt dan maar, erg moeilijk maar het blijft mijn tip.

Doe nou niet alsof je de enige bent in deze situatie, je bent echt niet uniek hierin. Ach gut

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:17

hoe oud kunnen pony's worden Queengekje?

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 13:49

Jah jah ik weet het. Pony's kunnen oud worden. En ik weet ook dat er meerdere zijn. Maar daarom deze berichten e! En nee ik verwacht geen geldpot aan het einde van de regenboog met een routebeschrijving dernaartoe. Maar ik zoek gewoon tips. Misschien mensen wat ook precies hetzelfde hadden en dat hadden kunnen oplossen.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:06

jarrah schreef:
Bij mij is het echt precies hetzelfde gegaan als bij Yessy
Dus ik zou maar gewoon aan je ouders laten zien dat je er alles voor over hebt, maar zonder de hele tijd te lopen zeuren. En waarom wil je in godsnaam een eigen pony als je al 15 Wow! verzorgpaarden hebt Verward

Dit is mijn tip

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 14:14

Ja ok ok ok. Maar die verzorgpaarden zijn Shetlanders en kunnen niet bereden worden. Niet dat mij dat wat uitmaakt. Maar ik wil gewoon graag die pony!!! Sorry maar ik ben nu eenmaal een super koppig mens wat blijft doorzetten!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:22

Als je echt zo een doorzetter ben, moet je niet blijven drammen bij je ouders, maar ga dan maar klusjes doen in de buurt voor een vergoeding. Misschien hebben je ouders wel om financiele redenen besloten om geen pony te kopen: stel nou dat hij ziek word? Daar moet je ook rekening mee houden!!!
Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje kinderachtig worden, er zijn maar wienig meisjes die op hun twaalfde een pony krijgen. En sowieso als je ouders verder niks met paarden hebben, vind ik het heel verstandig van ze om nog een paar jaartjes te wachten, tot jij echt weet wat verandwoordelijkheidsgevoel is. Ik heb op mijn 14de na hard ploegen (vanaf mijn 11de ging ik elk weekend om 7 uur sochtends de 10 stallen van mijn intsructrice mesten waar ik dan 10 gulden voor kreeg, ik zette andremans paarden op het land en kreeg daar een gulden voor en noem maar op.....) Uiteindelijk had ik op mijn 14de een aardig zakcentje bij mekaar en vonden mijn ouders dat het tijd werd voor een pony, dan wilden zij de rest bijleggen. Dat is dus de enige tip die ik voor je heb, veel suc6!!!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:19

jarrah schreef:
En waarom wil je in godsnaam een eigen pony als je al 15 Wow! verzorgpaarden hebt Verward


Een verzorgpony is toch echt wel wat anders dan een eigen paard Knipoog
Ik heb al heel lang n aantal verzorgpony's. Helemaal super, k mag er alles mee, maar toen Piedro (mn eigen pony) kwam was dat toch nog wel iets heel anders. Van je eigen pony ga je nog eens veel meer houden dan van een verzorgpony (en ik zeg niet dat je niet van een verzorgpony gaat houden, maar toch meer op een andere manier)... en als je het eens ergens niet mee eens bent kan je dr bij een verzorgpony niets aan doen, maar als het je eigen pony is kan je zelf beslissen..