Asymetrische stijgbeugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Asymetrische stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 18:10

Zou dit een hulpmiddel kunnen zijn om je tenen beter naar binnen te houden? (Hoewel ik laatst een paard had wat nogal aan de schotten aan de zijkant "plakt", daar leer je het ook wel van af Lachen ) Ik heb daar best wel moeite mee en toen ik naar anderen keek, bedacht ik dat ik niet de enigste ben. Iemand ervaring mee?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:25

Je hebt ook van die schuine blokjes, moeten hetzelfde effect hebben. Ik rij er niet mee, vind het niet zo prettig rijden. Of het echt werkt, ik weet het niet. Veel hulpmiddelen helpen niet echt. Volgens mij is een goede instructeur die je telkens op de echte fouten wijst handiger en beter.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:26

Je hoort het vaker dat dat zou kunnen helpen. Die scheve blokjes zijn niet erg duur, proberen kan altijd.
Ik kan er niet mee rijden, krijg vreselijk last van m'n enkels en knieën ervan.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:15

Ik vind die scheve blokjes echt 3 keer niks. Op een of andere manier gaan ze altijd verkeerd te om zitten bij mij. Maar volgens mij is het wel beter voor je zit maar dat is je vraag niet Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:42

op ponykmap heb ik een keer een rit gemaakt op een pony met 1 schuine beugel, en één rechte Scheve mond dat zit pas rot....bij mij werkte het wel, bij de scheve beugel had ik mn hak mooi naar beneden en teen naar binnen, en bij de rechte beugel niet... Haha!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:26

Ik heb ook asymetrische beugels, ik merk wel dat het voor mij echt werkt. Het is de eerste keer even raar maar het went heel snel en het is bij mij in ieder geval beter voor mijn houding. Er zitten dan wel gewoon rechte blokjes in...

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:46

ik heb ook a symetrische beugels, ik vind het erg prettig, het helpt mij om mijn hak beter laag te houden. teen naar binnen heb ik nooit problemen mee gehad

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:50

Ik heb ook schuine blokjes....het verbetert wel iets maar blijkbaar ben ik een die hard in het uitdraaien van mijn tenen Haha!

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:04

Aan de reacties te zien lijkt het me de moeite het een keertje te proberen. Ik heb er wel eens mee gereden, toen zat ik er inderdaad wat "netter" op. Het voelde in het begin wel heel raar aan, maar je raakt aan (bijna) alles gewend toch? Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:52

Ik zit veel lekkerder met de schuine blokjes.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:07

Voorheen had ik altijd schuine blokjes, toen ik een nieuw zadel kocht heb ik daar direct a-symmetrische beugels bij gedaan. Ik rijd er erg fijn mee.
Ik weet niet of mijn tenen meer naar binnen zijn als bij gewone beugels, ik reed altijd al met scheve Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:02

Of het een hulpmiddel is, weet ik niet. Wel heb ik altijd met schuine blokjes en A-symmetrische beugels gereden.
En heb daardoor behoorlijke last van mn enkels met rijden over gehouden. Met het rijden met deze beugels heb ik ongelofelijke last van mn knieen en enkels. Heb daarom nu maar gewone aangeschaft.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:54

Schuine blokjes, absoluut waardeloos!
A-symm beugels rijd ik mee, ze rijden gewoon fijn, maar dat ik van normale beugels ook. Het zou licht kunnen helpen, maar wat echt werkt zijn toiletpapiertjes tussen je knieen en het zadel, 1 velletje dus geen proppen! Het klinkt middeleeuws maar ik heb geen last meer van uitstekend onderdelen, zoals knieen en tenen!! Na een paar keren ermee rijden, verandert je houding vanzelf!
Succes