wat een weekend, quinto in gierput gevallen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

wat een weekend, quinto in gierput gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 21:37

het begon zaterdag al toen ik in mijn ooglid werd gestoken door een wesp.
zondag moest ik bijschrijven bij de dressuur op kootwijk. van 1 tot 3 uur. om half 3 zat ik al een beetje onrustig in de auto. ben om 3 uur gewoon naar huis gegaan. thuis bedacht dat ik eigenlijk nog wel ff naar quin toe moest, maar was erg moe dus lag op de bankl.
werd ik om iets over half 5 gebeld door een stalfgenootje of ik misschien even naar stal kon komen. moest niet schrikken, maar quinto had in de gierput gelegen, was eruit en redelijk in orde.
bleek dat rond half 3, 2 stalgenootjes een hoop lawaai hoorden bij het ponyhok, waar quinto met een boel ponyvriendjes staat. (onder het ponyhok ligt een gierkelder, en er ligt net erbuiten een rand met stalen platen erop. die platen zijn erg zwaar. op de een of andere manier is die plaat zo verschoven dat ie in de put is gevallen, en quin gleed er achterwaarts ook in. eerst met 1 been, ze hebben meteen hem een halster omgedaan en geprobeert eruit te trekken. maar mijn halstertouw was geknapt door quinto's volle gewicht eraan. toen is ie er verder ingezakt. brandweer erbij gehaald en de dierenarts ook.
het heeft ruim 2 uur geduurt voor ze hem eruit kregen. hij zat onder de drek. 2 stalgenootjes hebben hem gelijk met luawwarm water schoongespoelt. hij was verdooft door de dierenarts omdat ie eleke x als ie omhoog werd getakeld lag te spartelen.
onderweg naar stal kwam ik de brandweer tegen, zei gelijk tegen mijn vriend dat die lui van stal kwamen en dat ze quin hadden gered.
op stal ben ik zo gauw mogelijk naar hem toegerend en daar lag ie als een zielig hoopje tegen een strobaal aan. totaal suf van de shok en verdoving. hij reageerde wel direct op me. gelukkig stond ie nadat ik er was binnen 10 minuten op. heb hem samen met stalgenootjes verder schoongeaakt onder de slang. ondaks zijn verdoving probeerde hij wel wat gras te eten (eten is zijn grootste hobby) dierenrtas is later nog gewest. hij heeft niks gebroken, alleen een heleboel schrammen en wonden. op stal onder een deken heeft ie de nacht doorgebracht. de volgende dag was ie al weer bijn zijn oude ik. moest regelmatig ff met hem lopen. staat op de antibiotica en pijnstillers. gister is de dierenarts ook nog even geweets en ze vond het verbazend hoe monter hij was. hijloopt goed, zuiver zelfs. wil alleen maar naar buiten (staat normaal dag en nacht buiten) voorlopig blijft ie deze week 's nachts op stal, en mag ie overdag ff poosje de wei in. als zijn wonden goed genezen zijn (iig goed droog enz) mag ie weer naar de pony's toe.

ik ben zo ontzettend geschrokken, dacht echt dat ik mijn maatje kwijt was. gelukkig was de gierput vrijdag nog bijna helemaal leeggehaal, anders was mijn manneke hardstikke verdronken. en gelukkig heeft hij geen benen gebroken enz. nu hopen dat hij er geen groot trauma aan overhoudt. quinto heeft echt een beschermengeltje op zijn schouder gehad.
ik ben iedereen die mee heeft geholpen aan de redding, de brandweermensen, de da en mijn stalhouder en stalgenootjes ontzettend dankbaar.
hoe de deksel zo heeft kunnen schuiven enz is een raadsel. normaal kan het niet gebeuren. en het ligt al ruim 10 jaar zo.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:40

gatverdarrie, dat is echt naar, wij hebben ooit een kalf moeten redden, was al vervelend genoeg, laat staan je eigen paardje Ach gut

Heel veel sterkte met hem

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:49

Wow, gelukkig dat het zo goed is afgelopen zeg!! Wel ongelofelijke pech, maar ook weer geluk dat hem niks ernstigs is overkomen! Ik hoop dat ie er zelf ook geen trauma's aan over houdt... Scheve mond

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:09

Jeetje meid geef Quint maar een lekkere knuffel van ons en voor jou natuurlijk ook Ach gut ben blij dat hij er "goed" van afgekomen is.

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:13

Wow, wat een drama. Gelukkig is hij er redelijk goed van af gekomen. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:33

He bah renaat. Wat Kl*te zeg... Gelukkig is het goed afgelopen...(maar quinto is ook een vechter, wat die in zijn korte leventje al wel niet met de Da te maken heeft gehad) Nou ik hoop dat ie snel weer de oude is!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:39

Wat een ellende pfff gelukkig is het allemaal goed afgelopen op een paar schrammen na.
Geef Quint maar een dikke kus van mij en Syl.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:44

zo dat is echt schrikken zeg gelukkig is het goed afgelopen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:09

gatver moet er niet aan denken dat zoiets met mijn knol gebeurt, maar gelukkig is het relatief goed afgelopen. NU nog bijkomen van de schrik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:19

Tjee, het zit dat arme beestje ook echt niet mee Scheve mond
Ik duim voor jullie dat het niet gaat ontsteken.
Geef hem maar een dikke knuffel van ons.

In welke ring heb je geschreven, heb je Lisa en mij nog voorbij zien stuiteren?

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:32

jeetje wat vreselijk!! Misschien is het maar een geluk dat je er zelf niet bij was, ik denk niet dat je het hoofd koel kan houden wanneer je je eigen paard zo ziet. Gelukkig is het goed afgelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:39

Faith (mijn vorige bijrijdpaard) is ook een keer door de stal vloer gezakt met 1 been.
ze heeft vastgezeten, en er onder zat heel vies water. ze had een flinke wond, en dan met dat water.. bah lekker onhygyenisch!
Was heel zielig..

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:31

Joh,wat een geluk bij een ongeluk dat de gierput net leeg was gehaald!Mij is altijd geleerd dat je echt erin gezogen word en mooi verdrinkt bij een volle gierput(als klein kind liep ik dan ook met een straal van 7 meter om dat ding heen)!Gelukkig voor je dat het een soort van 'goed' afgelopen is!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:58

Brrrr wat een afschuwelijke gebeurtenis! Ik ben enorm blij voor je dat het zo goed is afgelopen.
Wij hebben ook een gierput, en als ik er langs loop en de deksel ligt eraf, dan word ik al misselijk bij de gedachte dat mijn paard erin valt. Je paardje (en jij) hebben behoorlijke mazzel gehad! Petje af voor alle reddende engelen van je paard!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:16

wat een mazzel heeft Quin gehad!
Verschrikkelijk dat zoiets gebeurd is, gelukkig maar dat het overdag is gebeurd en dat er mensen op stal waren. Geef Quin een dikke knuffel van me en zeg maar dat ie snel weer de oude moet zijn