Veulentje gered langs snelweg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Veulentje gered langs snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:55

Zagen vandaag een veulentje vastzitten in een hek van een weiland, terwijl we op de snelweg zaten,gauw gestopt en weiland in gelopen. Daar stonden twee meisjes bij het diertje om hem rustig te houden. Gelukkig kon mijn man z'n beentje weer terug duwen en de eigenaresse kwam er ook aan.Hek open gedaan en gauw weer bij z'n mama gezet. Veulentje liep een beetje stijf maar verder niks aan de hand. Eigenlijk raar dat er verder niemand stopt he?

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:00

idd, dat vind ik ook wel erg raar, maar als wij op de snelweg rijden, en ik zie zoiets(nog nooit gezien trouwens) dan denk ik ook niet dat mijn vader ff wil stoppen, om een diertje te redden:@ Maar waarom weet ik niet:S

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 21:06

Ik zie het ook gelukkig niet dagelijks.(vandaag ook eerste keer) maar onze reactie was gelukkig voor dat diertje gelijk stoppen en kijken wat we kunnen doen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:25

Mijn ouders reden zo een keer langs de snelweg en zagen een schaap op zijn rug liggen. Ze zijn toen van de snelweg gegaan, hebben een heel eind omgereden en uiteindelijk door 4 weilanden gelopen om het arme schaap te redden.
Toen ze aankwamen stond het schaap alweer vrolijk tussen zijn vriendjes Scheve mond

Maar idd, sommige mensen willen zoiets niet zien ofzo...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:51

denk ook wel dat het aan de snelheid ligt hoor, je ziet iets, maar je bent er ook zo weer voorbij, en voor je het weet ben je weer een heel stuk verder, en achteruit de vluchtstrook , is levengevaarlijk en kan je een bekeuring koste. denk zelf wel dat ik zou stoppen, heb het nog nooit bij de hand gehad, geen idee dus.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:56

Tja... niet iedereen weet hoe ze moeten handelen. Gelukkig voor het veulen dat jullie gestopt zijn. Ik heb ook wel eens een schaap gered. Die zat vast met z'n kop in het schapengaas.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:01

Heb het wel eens gehad met een meisje dat ik (op het fietspad dat langs de weg liep) link zag vallen. Ze lag echt bewusteloos op het fietspad. Ik reed met een collega mee en we konden nergens stoppen (er was geen vluchtstrook oid). De eerste de beste vluchthaven zijn we ingedoken en hebben meteen 112 gebeld. We waren te ver weg om er zelf naar toe te gaan, maar ik zag in de verte wel andere fietsers er gewoon langs fietsen. Niet te geloven...

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 11:42

Kijk zo kan je ook reageren. Ik snap best dat je niet zomaar kunt stoppen maar in dit geval reden er mensen langzaam om te kijken en dat vind ik dus echt te gek.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:32

Voor sommige mensen zijn dieren gewoon net als een meubel, en helemaal als het niet van hunzelf is geven ze er niks om. Ik snap dat ook niet hoor.