vandoor gaan......tips:(?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

vandoor gaan......tips:(?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 20:36

hoi,
ik heb een draver,
het ging heel goed, maar zodra ik op een rechte stuk was, wou hij er weer vandoor gaan in rendraf(of hoe dat ook maar heet)
nu doet hij dat de laatste tijd ook in de bak, echt heel irritant, en daarom heb ik de laatste week geen buitenrit gereden omdat dat dan al helemaal niet goed zou komen. ik zou echt zooo graag met anderen samen willen rijden, maar moet alles af zeggen, omdat hij er steeds vandoor gaat. als ik alleen ben met hem, maar als ik met anderen echt super vaak. ik kan de teugeks niet 1 seconde losjes houden met een boogje ofzo, want dan is hij weg....
hebben jullie tips????
ohja en vanaf volgende week ga ik 2 weken weg, hoe moet ik daarna weer beginnen met het rijden...

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:43

euhm ik zo eerst en vooral hem proberen onder controle te houden in stap...
Dat is al een mooi begin toch?

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:50

FunkyMirko schreef:
euhm ik zo eerst en vooral hem proberen onder controle te houden in stap...
Dat is al een mooi begin toch?

Ja precies van FunkyMirko al zegt: eerst in toom houden dat het stappen goed gaat en dan telkens als hij harder wil proberen te draven, teugels terug nemen en weer op stappen concentreren. Desnoods met iemand ernaast die je kan helpen *LOL* Bouw dit langzaam op zodat hij op een gegeven moment weet dat dat idiote rendraf niet getolereerd word

D1d1
Berichten: 32
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:15

als hij het in de bak doet moet je veel voltes gaan rijden en veel afwenden zodat hij de kans ertoe niet krijgt, (de haf die ik verzorg heeft er ook vaak last van mar alleeen buiten) en ik weet dan ook dat het moeilijk is om buiten voltes te gaan makne of zoiets, en ja ik denk datje dan ook beter eerts goed controle moet houden over hem in stap
veel succes!!

Niety

Berichten: 143
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:59

Ook veel oefenen met overgangen van stap naar draf en draf naar stap en halt-stap ect. maar ook binnen de gangen Haha! succes

Rimca
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:54

Waarschijnlijk een verschrikkelijke open deur, maar je weet zeker dat het medische en het harnachement goed is?
Tips kan ik je niet geven, daar rij ik nog te kort voor, maar ik heb op de site van paardnatuurlijk.nl gelezen over de "one-rein-stop" Een methode om je paard een reflex aan te leren die je toepast als hij ervan door gaat. Hij staat dan in ieder geval ineens weer stil. Natuurlijk is dat het gevolg aanpakken, i.p.v. de oorzaak maar misschien kan je het gebruiken.

Mijn schoonzus had hetzelfde probleem met haar fjord, en toen bleek dat hij zich stierlijk verveelde..... Hij had veeeeeeel meer uitdaging nodig in het werk dan ze had gedacht. Ze kwam er pas achter toen ze advies ging vragen bij een instructrice en regelmatig lessen nam ervoor.
Nou, veel succes verder!

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:15

Met een hele brave pony op pad gaan, samen met je draver. Dan zal hij liever bij de andere pony willen zijn. Longeer hem eerst even. Als hij er toch vandoor gaat, probeer dan een kleine volte te maken, als dat wil lukken.. Succes ermee!! Lachen

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:49

ik heb zelf ook een draver alles moeten leren nou ja normaal draf zoals wij het kunnen en het galoperen enzo neemt veel tijd in bespag maar als hij er eenmaal is is het zeker lekker en zoals boven al keer werd gezecht veel overgangen rijden van stap naar draf op lange stukken als het goed gaat zet hem dan lekker aan het werk en gat het vanzelf weg nou ja zo ging het bij mij wel en ik weet nie of je er nu ook bang voor ben dat hij steeds op het langestuk harder gaat maar dat kan je miss wel verhelpen om hem steeds in een volte te draaien als je het voelt aankomen want ik neem aan dat je het wel voelt aankomen