wedstrijden....help??? travers?? appileren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

wedstrijden....help??? travers?? appileren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:11

:P hallo mensen, ik ben sinds kort verzorgster van remco, eigenaresse is sabine, zit hier ook op bokt! maar ik denk dat we allebei wel willen beginnen met wedstrijden volgend jaar ofzo...maar ik wil me een beetje voorbereiden... alleen het probleem is de enige wedstrijden die ik heb gereden zijn op maneges enzo... wel leuk, maar niet echt ontzettend leerzaam! iemand misschien tips op welk niveau je moet beginnen met een jong paard van 6 jaar die nog weinig ervaringen heeft. Clown ik wil hem ook zoveel mogelijk gaan leren, maar weet niet hoe! en waar kan ik al die defenities vinden, appileren(zijwaarts) en travers en al die moeilijke woorden, ik hoor al die mensen erover praten maar heb geen flauw idee waar het over gaat! Verward waar zijn dat soort boekjes te koop met uitgestippelde wedstrijden enzo? M1, M2??? met andere woorden help me alsjeblieft een eindje op weg.... Ach gut
groetjes! *D

9-12-15 - ღ Time stood still <3


DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:13

Deze oefeningen vind je in elk dressuurboek. het wordt lastig om alles uit te leggen hier, mijn advies is gewoon om eerst goede instructie te vinden, want als je wedstrijden wilt rijden moet je wel weten wat de oefeningen zijn, al duurt het voor jou nog wel jaren voordat je aan deze oefeningen toekomt.

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:18

Je begint in de B (nog niet van die ingewikkelde oefeningen) bij 10 wp's kan je L1 starten, bij 20 moet je. Na de L1 komt de L2, vervolgens de M1, M2, Z1 en Z2. Tegen de tijd dat je daar bent, ben je wel weer een paar jaartjes verder. Als je alles goed wilt leren, neem dan goede les. In het proevenboekje staan alle oefeningen beschreven, en zie je welke oefeningen je op welk niveau moet beheersen.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:20

wat is wp? wedstrijdpunten? dus je moet eerst wp's krigjen om verder te kunnen gaan?

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:23

KirstenG schreef:
wat is wp? wedstrijdpunten? dus je moet eerst wp's krigjen om verder te kunnen gaan?


Er zitten in de B ruim 20 onderdelen in een proef, voor elk onderdeel krijg je een cijfer (bijv. E-B-E grote volte, 6). Als je bij elkaar 156 punten of emer hebt, hebt je een winspunt. Bij 10 winstpunten mag je naar een hoger niveau, bij 20 moet je.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:24

Het is trouwens appuyeren ;;) Een wp= een winstpunt. Misschien kun je deze site even bekijken, daar staat ook hoop informatie op: http://www.hippix.nl/

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:25

WP is op bokt de afkorting voor winstpunt. Je krijgt een winstpunt als je over je gehele proef (In de B, 26 onderdelen) gemiddeld een 6 haalt.
In neem aan dat je ook gewoon in de B moet beginnen, omdat je zelf en het paard geloof ik ook niet, nog geen wedstrijden gereden hebt.
Travers enzo hoef je dus nog helemaal niet aan te denken.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:26

echt heel erg bedankt mensen, ik begin het al een beetje te snappen Knipoog ik ga ff op de site kijken... thnx!!

9-12-15 - ღ Time stood still <3

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:28

ik zou als ik jou was eerst de basis goed kennen en dan
pas met travers en appuyeren beginnen.
in de B hoef je alleen maar stap draf en galop en wat voltes, gebroken lijnen en zulke dingen.
Laatst bijgewerkt door HedwigG op 20-07-04 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:29

http://www.heart4horses.nl/wedstrijden/proeven.html

Hier staan alle proeven op. Als ik jou was zou ik een proevenboekje gaan kopen, zodat je kan zien welke proeven je per maand zou moeten rijden , zodat je ze kan oefenen en voorin staat precies uitgelegt wat alles inhoudt en hoe de jury het wil zien.

TIP: Zoek een leuke vereniging in de buurt op, die kunnen je helemaal wegwijs maken en je helpen met het aanvragen van een startkaart en de hele papierhandel. Succes !

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:30

jah ik hoorde het allemaal, maar sabine zei ook al dat travers pas in de m2 was ofzo! dus dat ik me daar niet eens op hoefde te storten! maar kan je ook zon boekje kopen die wedstrijd boekjes voor de B? en zo ja hoe duus zijn ze?

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:35

Het boekje heet gewoon "proevenboekje" en kun je kopen bij de ruitersportzaak. Hier staan alle proeven in, B, L1, L2, M1, M2, Z1 en Z2, zelfs voor mennen en viertallen enzo, maar dat is niet van toepassins denk ik. Boekje zal rond de 15 euro kosten denk ik zo, misschien iets minder

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:39

Haha! oke dan ga ik nu zon boekje halen en zometeen naar me paardje toe!! echt bedankt mensen! OK dan!

9-12-15 - ღ Time stood still <3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:22

KirstenG schreef:
:D oke dan ga ik nu zon boekje halen en zometeen naar me paardje toe!! echt bedankt mensen! OK dan!


als je meer vragen hebt, stel ze maar!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:50

Suel schreef:
Mij lachen ze ook uit als ik zonder zadel op het paard van een vriendin spring en het paard vervolgens doodleuk wegloopt gedurende mijn "zweef"moment...

zie het al helemaal voor me.. Haha! Haha! Haha!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 18:07

Haha! sow heb een boekkie gekocht Haha! allemaal heel leuk, maar wat heb je aan zon boekkie als je wil oefenen en niemand wil voorlezen, had ik me schoonzuster meegenomen, zegt ze dat ze een hekel aan voorlezen heb Verward wat heb je daar nou aan??? najah.... nou moet ik nog me paard zover krijgen om die leuke oefeningen te doen, trouwens wat meot je doen als je paard teveel voorwaarts loopt, hij wil telkens galoperen, wat doe je daaraan??? Ach gut somebody help me?

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:22

Even een tip: als ik jou was zou ik met je paard lid worden van een rijvereniging. Daar krijg je les, heb je kontakten waar je rijproblemen mee kunt bespreken, en word je ook een beetje voorbereid op wedstrijden. Vaak kun je ook via zo'n vereniging startkaarten regelen, beginnen met wedstrijden, vervoer naar wedstrijden delen, etc.

Elke ruiter, op elk nivo heeft les nodig als hij of zij zich rijtechnisch nog wil verbeteren.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 18:46

welke rijvereniging dan, ergens in utrecht...weet iemand er 1? Verward

9-12-15 - ღ Time stood still <3

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:41

De Zilfia's Hoeve zit in Houten! Daar kun je Lid van worden Lachen

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:39

KirstenG schreef:
welke rijvereniging dan, ergens in utrecht...weet iemand er 1? Verward


GJV ( http://www.gjv.nl

Proevenboekje kost overigens 8,60 euro. Voorin staat precies uitgelegt hoe elke ofening eruit ziet, aantal sporen etc.

Is heel leerzaam en kan je gewoon bij Freddies of HorsePlaza halen.

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:48

Zo das een goedkoop proevenboekje. Bij de Ruitershop zag ik hem liggen voor 13 euro Boos!

Op de www.paardensportutrecht.nl kun je verenigingen in Utrecht vinden. En nog veel succes, je kan het proefje ook uit je hoofd leren, hoeft niemand je voor te lezen Haha!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:57

Manon schreef:
Zo das een goedkoop proevenboekje. Bij de Ruitershop zag ik hem liggen voor 13 euro Boos!

Op de www.paardensportutrecht.nl kun je verenigingen in Utrecht vinden. En nog veel succes, je kan het proefje ook uit je hoofd leren, hoeft niemand je voor te lezen Haha!


Haha, ik kreeg er afgelopen week een extra bij en daar zat het prijsstickertje nog op Lachen Bij Horse Plaza vandaan!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Gulpje

Berichten: 8070
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:13

masja schreef:
GJV ( http://www.gjv.nl

Proevenboekje kost overigens 8,60 euro. Voorin staat precies uitgelegt hoe elke ofening eruit ziet, aantal sporen etc.

Is heel leerzaam en kan je gewoon bij Freddies of HorsePlaza halen.

Masja



GJV heeft een ledenstop.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 10:15

nee zilfias hoeve is voor mij neit meer van toepassing! ik denk niet zo best over zilfias hoeve! business zooi! maar evengoed bedankt hoor! Haha!

9-12-15 - ღ Time stood still <3

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 10:16

jah ik weet het 8,60 lekker goedkoop, heel erg leerzaam! ben er al mee bezig

9-12-15 - ღ Time stood still <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers