een vies paard met zijn stal HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

een vies paard met zijn stal HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 17:51

hoii allemaal

ik zit een tijdje al te denken hoe ik het nou kan verhelpen
mijn paard maakt namelijk heel zijn stal vies geen schoon stro blijft meer over in 1 nacht
nu ik vrij ben is het nie zo erg kan ik hem snel schoonmaken
maar als ik staks weer naar school moet staat hij daar de hele dag in en is ook niet zo goed voor zijn hoeven .
nou hoorde ik van een meisje dat ik hem die week lang niet moet schoonmaken en ook niets schoon erbij dat hij vanzelf wel gaat denken dit is vies geen schoon stro niets meer .
maar ja dat vind ik zielig
als ik een ander zijn paard het aan doe zou ik ook nie leuk vinden om te zien

en we hebben ook al geprobeert een rand te laten liggen
maar dat heb ook nie geholpen wie kan mij uit de brand helpen

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest


Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:08

finn schreef:
nou hoorde ik van een meisje dat ik hem die week lang niet moet schoonmaken en ook niets schoon erbij dat hij vanzelf wel gaat denken dit is vies geen schoon stro niets meer .

Dit vind ik eigenlijk nergens op slaan Verward
En is ook geen goede oplossing
Ik zou nu het nog mooi weer blijft tot eind oktober hem toch nog dagelijks in de wei te laten, waardoor de stal ook wat minder vies van word. En ik zou vragen op stal of iemand bereid is voor jou de stal te willen uitmesten als jij weer naar school moet. ( ik weet natuurlijk niet of iemand dat als een vriendendienst wilt doen of dat diegene er een kleine bijdrage voor wil hebben ) Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips

Ray --» M`n Tinker

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:12

Nog meer stro in de stal gooien kan ook helpen, zodat hij ongeveer tot zijn knieen in het stro staat. Ik weet niet of het een oplossing is maar je kunt het iig proberen. Verder kan ik alleen maar zeggen dat sommige paarden nu een keer een smeer bende van hun stal maken. Volgens mij is daar weinig tot niets aan te doen

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:20

Niet meer uitmesten geeft echt niet niet als resultaat dat 't paard denkt 'hey, als ik nou niet meer poep mest ze mss mijn stal uit!'

Wat is de reden dat ie niet naar buiten kan? Ik maak uit je profiel op dat er zo wie zo wat andere meiden bij je op stal staan, die kunnen je paard dan toch ook even de wei in gooien?

Wat je overigens zou kunnen proberen is een laag zaagsel erin, werkt wel prettig vind ik. Maar goed, je moet er maar net beschikking over hebben. En zoals Jeanette al zegt: het ene paard is brandschoon, het andere paard is een smeerpoets.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:35

marco had eerst ook altijd eensuper viese stal en nu heb ik op de ergste plekken zaagsel gedaan en daarover heen weer stro! nu is het echt veel schoner omdat het zaagsel alle vocht opneemt hoeft het stro dat niet te doen! misschien werkt het bij jou ook! maja je moet dan wel de beschikking hebben over zaagsel

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:40

fancylover schreef:
marco had eerst ook altijd eensuper viese stal en nu heb ik op de ergste plekken zaagsel gedaan en daarover heen weer stro! nu is het echt veel schoner omdat het zaagsel alle vocht opneemt hoeft het stro dat niet te doen! misschien werkt het bij jou ook! maja je moet dan wel de beschikking hebben over zaagsel



Ga ik in mee ,het scheeld een hoop nattigheid.
Hebben jullie het op stal niet, dan kan je het eigenlijk bij iedere fouragehandel ofzo wel in pakken kopen.
Is ze echt vies of ploegt ze de hele stal ook om, want dan heeft zaagsel ook weinig nut?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:14

zet je paard op vlasvezelstro, ik heb ook zo'n viespeuk, in de winter staat ie op vlasvezstro en het is stukken minder!

In de zomer staat ie 24/7 op het land, heb ik helemaal geen probleem met een vieze stal!

Vlasvezelstro kan i.t.t. zaagsel gewoon op de mesthoop, het is biologisch afbreekbaar en is na 6 weken gewoon verdwenen

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:17

vlas is idd het enige dat helpt voor echte varkens ! nog stukken goedkoper ook

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 19:28

nou hij staat op het land overdag en in de nacht staan ze op stal wordt gedaan voor me maar ja omploegen van de stal ja zo kan ik het wel beetje noemen ja want echt niets blijft meer schoon en overal ligt er wel wat en zaagsel beschikken wij op stal nie over en kan het natuurlijk altijd aan de eigenaar van de stal vragen of ik dat zou mogen proberen en ik kan wel aan iemand vragen of die me stal doet maar die moeten ook eerst werken of naar school dus ja ook weer een probleem dan zeg maar
maar bedankt voor de tips die er nu al staan

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:11

Als je dagelijks alleen de mest verwijderd en opstrooid blijft er een dikkere onderlaag over.Eens in de veertien dagen de box helemaal leeg halen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:16

maar als ik op stal kom in de vakantie meestal rond 10 uur en ze gaan rond 6 uur 7 uur naar binnen als ik dan op stal kom smorgesn is heel het stro ook helemaal geel

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:26

Ik wil niet heel erg intelligent overkomen, maar stro is toch altijd geel?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:41

Pervinco schreef:
Ik wil niet heel erg intelligent overkomen, maar stro is toch altijd geel?

Haha Haha!
Heey Pervinco: of is het groen ken natuurlijk ook nog Schijnheilig
* melige bui * Haha!

Ray --» M`n Tinker

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:26

schavelingen en stro in een hooikorf
zo doe ik het ,er gaat bijna geen stro verloren
uitwerpselen doe ik in een hoekje (iedere dag) en dan na een paar dagen (3a4) uitmesten

www.paardeninfo.tk
een site met crea bea, aandoeningen en takken van de paardensport
iem. ideetjes voor op mijn site, pb met maar!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:59

taverno schreef:
Als je dagelijks alleen de mest verwijderd en opstrooid blijft er een dikkere onderlaag over.Eens in de veertien dagen de box helemaal leeg halen.



Zo doe ik het ook, maar het heeft geen nut om op te potten als een paard de hele stal omploegt, dan houd je die onderlaag dus niet onderin en dan word het moeilijk.

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 23:07

okej stro is geel ja haha dat weet ik ook wel moet ik bruin zeggen dan dat is het ook nie is gewoon smerig zal ik het zo zeggen dan jeetje

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:15

taverno schreef:
Als je dagelijks alleen de mest verwijderd en opstrooid blijft er een dikkere onderlaag over.Eens in de veertien dagen de box helemaal leeg halen.


Ben ik het helemaal mee eens werkt perfect!! OK dan!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:21

taverno schreef:
Als je dagelijks alleen de mest verwijderd en opstrooid blijft er een dikkere onderlaag over.Eens in de veertien dagen de box helemaal leeg halen.

Getver dan ligt je paard dus 14 dagen met zijn neus in de amoniakdampen van zijn eigen pis Scheve mond Slecht voor de longen hoor.

Misschien rubbermatten als onderlaag nemen?

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:29

Marco heeft al in een paar stallen gestaan. Eerst een hele grote stal (3,5 x 6), daar deed hij altijd mesten aan 1 kant van de stal en plassen ook maar op 1 bepaalde plek. Toen werd zijn stal ingekrompen (3 x 3 ), waarin in het midden van twee stallen een afvoerputje zat. Toen mestte en plaste hij telkens precies op het putje Tong uitsteken, en hield hij ook alles schoon.
Nu staat hij weer in een andere stal, wegens verhuizing, (4 x 3,5) en maakt hij er echt een smeelboel van. Hij staat op zand met stro en heb laatst noodgedwongen zaagsel erbij moeten doen vanwege rotstraal......
Echt een verklaring heb ik er niet voor, maar ik vraag het me wel af hoor Verward
Komende zomer krijgt hij een stal van weer ongeveer 3 x 3, met betonnen vloer met afvoer.....ben eens benieuwd

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:48

ik ken ook iemand die zijn paarden op vlas vezel sto heeft staan en het is echt stukken minder.. dan op gewoon stro..... het is het proberen waard

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:43

Mijn paard is ook zo'n goorlel. En waar wij staan hebben ze ook nog eens potstallen waar maar 1 keer in de twee weken wordt uitgemest. Plus dat zo ook met vlagen niet echt royaal zijn met het stro. Heb hetzelfde probleem. En het neerleggen van ander stro of zaagsel is geen optie..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:56

Mist schreef:
vlas is idd het enige dat helpt voor echte varkens ! nog stukken goedkoper ook



Heb zelf een tijdje geleden een topic geopend omdat ik zo'n viespeuk had en ben nu over op vlas. OK dan!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:25

Guus is op stro ook een viespeuk. Hij weet daar niet mee om te gaan.
Op zaagsel is hij nog schoner als mn merrie! Hij doet zijn behoefte dan op een vaste plaats en dat maak ik elke dag schoon.
Hij staat makkelijk 4 weken op 2 baalen vlas zaagsel.

Ik laat ook altijd een strook vrij... dus geen zaagsel en dat is precies de plek waar hij poept enz.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:26

Mijn paard is/was ook zo,n smeerlap op stro .Om medische redenen moest ie op zaagsel staan ,en meneer is nu heel schoon op zichzelf . Ik denk ook dat paarden die op stro staan veel meer lopen in hun box om stro'tjes te eten ,en door dat vele geloop ,lopen ze ook al hun stro weg naar de zijkanten . Bij mij op stal staat ook een tinker die echt goor is in zijn stal , ze staat nu sinds 3 dagen op zaagsel en je weet niet wat je ziet . d'r box is gewoon schoon en droog , ze mest wel nog gewoon door de hele box heen maar het is een heel stuk schoner uit dan toen ze op stro stond. Dat opotten van zo,n box met stro lijkt me ook niet echt fris hoor , het trekt onwijs vliegen aan en binnen een paar dagen ligt de bodem bezaaid met maden bleeh .

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 17:13

wij hebben rubberen matten op de grond
dus dat maakt ook niet uit

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985 en 132 bezoekers