Haflingers, Fjorden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Poliepsel
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Maastricht

Haflingers, Fjorden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 22:41

Hej mensen!

Ik ga een heerlijke week vol met Haflingers en Fjorden tegemoet... Geweldig lijken ze mij... Nou een vraagje... HOe rijden die beesjes? Van de een hoor ik dat ze hobbelen en de ander zegt dat ze door de brede rug juist lekker zitten...
Keej het is altijd verschillend...maar ongeveer? En hoe zijn ze verder...betrouwbaar, opgefokt Tong uitsteken.... En in de stal? Kan ik wel met een redelijk gerust hart op zo'n beestje afstappen, en erop rijden enzo?

Vertel aub over jullie ervaringen Haha!

xxx Carolien Schijnheilig Haha! Tong uitsteken

Praten is zilver, Hinniken goud ghihi:P


Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:48

het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.

Gediplomeerd ORUN-Instructrice

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:41

Zelke schreef:
het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.

Makke brave beestjes?!?

Ze zijn lief, mak, braaf ok, maar onwijs eigenwijs
Heb 3 hafburgers en allemaal even eigenwijs.

Ze rijden trouwens wel heerlijk. Ze zijn meestal wel betrouwbaar en rustig. In de stal pff haflingers horen buiten

Je kunt met gerust hart opstappen denk ik ligt er aan he ^^

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:13

Ze zijn allemaal verschillend....
Mijn fjord is vrij koel in t hoofd, doet ook niets verkeerd(iig niet bij mij....Tong uitsteken maar das een ander verhaal), maar ik ken er genoeg die alleen maar willen crossen enz.

Maar over het algemeen zijn het brave, vrij rustige dieren, maar vaak stonteigenwijs..Tong uitsteken

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:18

Zelke schreef:
het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.


dan zou ik geen fjord nemen als je dat zoekt

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:43

Zelke schreef:
het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.

Ze zijn echt niet allemaal mak en braaf Haha!. Die van mij kan af en toe heerlijk uit zijn dakje gaan!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:46

omdat ze slim, eigenzinnig en sterk zijn, zijn het niet echt kinderpony's.
daarnaast zijn alle haflingers verschillend.
Zo heb ik een haflinger met een smalle rug die erg voorwaarts is, die moet je wat afremmen met rijden ivm zn enthousiasme,
De ander heeft een brede rug en die moet je constant motiveren, en sterk in je schoenen staat vanwege haar trucjes.
Ze hebben allebei vrij vlakke gangen.
Rijdt wel lekkerder vind ik Lachen

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:15

Zelke schreef:
het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.

hahaha nou neej !!
fjorden niet he diej kunnen ook bokken,crossen,springen,trekken en ze zijn onwijs dapper ga maar eens naar ruiterkamp het fjordenpaard als je me niet gelooft Haha! Haha! Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:03

Bertus_Suzy schreef:
hahaha nou neej !!
fjorden niet he diej kunnen ook bokken,crossen,springen,trekken en ze zijn onwijs dapper ga maar eens naar ruiterkamp het fjordenpaard als je me niet gelooft Haha! Haha! Haha!

daar ben ik gister toevallig geweest. Helaas gebruiken ze daar de paarden 8 weken superintensief en daarna staan ze weer stil. Ook vind ik het onverantwoord dat ze die paarden wegsturen met gasten, zonder begeleiding. het blijven altijd nog paarden.
Verder waren die beesten wel supermak, alle 5.
Ook ben ik erg geschrokken van het niet passende tuig, dat het kapot was, en van de kapotte hoeven.
Daarentegen vond ik het wel goed dat ze met halster met daaraan met het riempje het bit hadden als hoofdstel, dan hebben trekkende gasten minder grip.

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:07

Hoi Hoi,,
Nou je ken dr met een gerust hart opstappen hoor..!! Ze zijn erg lief in stal, zitten lekker om te rijden, rijden vaak ook makkelijk met een buitenrit, en zijn lekker eigenwijs. Schijnheilig Ik zeg niet dat elke Fjord of Haflinger dat is hoor..!! Maar bij welk ras heb je dat niet bij Welshjes heb je toch ook van die lieferts en heethoofden?
Xxx Francis..

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=16&t=372737
>> Wie gaan dr 2 april naar de hengstenkeuring in Hoenderloo???

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:25

Nina (Fjord) zat echt helemaal geweldig, Ze nam kleine stapjes en soms
weer grote Haha! (eigenwijs Tong uitsteken) maar zat echt heeeerlijk!
Maarr... Idd, ze was echt heeeel eigenwijs Haha!. Als je er een beginner op
zette; niks aan het handje, ze deed braaf mee. Maar zodra je er iemand
op zette die iets aan haar vroeg (ik) kreeg je een partij verzet Haha!...
En daar moet je ook maar net tegen kunnen, zin in hebben, blabla...
Ik vind ze echt super...
Heb eigenlijk liever Nina dan een quarter als ik een paard zou
nemen

Maar zoals ook al anderen zeggen: Niet elke fjord is een echt fjord Haha!

♥ Rewrite the Stars ♥

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:04

Haha, makke brave beesten? Haha!

Mijn fjorden noem ik "Frieze Arabische Fjorden". Zegt al genoeg lijkt me Schijnheilig Haha!
Maar je kan met gerust hart op ze af stappen, ze zullen niet gauw gemeen doen (in het algemeen dan hè Knipoog ) en in het algemeen rijden ze ook wel lekker Lachen

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:01

Ligt niet alleen aan het ras, ook aan het paard Haha!. Heb al een grote verscheidenheid zien rondlopen... Maar ik denk dat ze bijna allemaal wel dat eigenwijze hebben. Haha! Iedereen denkt altijd dat paarden die braaf en mak in de omgang zijn over het algemeen altijd heeel lief zijn. Mijn ijslander mag dan wel lief en braaf zijn, maar ik heb nog steeds af en toe mijn gevechtjes met zijn eigenwijsheid hoor. Tong uitsteken In ieder geval is consequent blijven belangrijk. Knipoog

Qua hoe ze lopen ligt het echt aan het individu hoor... Ik heb fjorden gereden die perfect zaten, maar we hadden op de manege ook zo'n fjord en die zat voor geen meter in draf (en in galop dan weer super Verward), had een heel apart loopje. Bloos

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:06

Eigenwijs! Bloos (de paarden dan hea)

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:14

Braaf??? Dat ligt aan het paard. Buiten is mijn haf een wilde hengst, maar hij rijdt super!!!


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:01

Zelke schreef:
het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.

Zoo, jij gaat zeker veel met koudbloeden om Haha!


luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:58

Zelke schreef:
het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.


haha, kom maar eens gezellig op de haf van me vriendin rijden.... Extreme duivel
Dat is echt een ''mak, braaf beesje''........NOT

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:47

Zelke schreef:
het zijn koudbloeden he, dus makke brave beesjes.


hahaha dat moet je mijn Haflinger eens vertellen dan *LOL*

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:03

Charos schreef:
hahaha dat moet je mijn Haflinger eens vertellen dan *LOL*


de meesten idd Haha!

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:10

Marrepar schreef:
de meesten idd Haha!



Och, mijn 4 jarige haflinger is een vreselijk lieve pony hoor. Tuurlijk zijn er weleens wat communicatie stoornisjes, en tuurlijk heb ik er weleens naast gelegen. Maar verder is het echt een hele makke en lieve pony. Tot nu toe zijn alle haflingers die ik gereden heb dat wel, in vergelijking met een flink heftige KWPN'er in ieder geval. Wel wat bokken, maar ik heb nog nooit op een oncontroleerbare haflinger gezeten Lachen

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:29

Haflingers zijn the best

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:19

Zoals bij elk ander ras heb je verschillende karakters, daar zijn het namelijk levende beesten voor Lachen Mijn Haflinger is idd erg mak en braaf, een ieder kan er zo op weg rijden, en ze loopt wel geen probleem, buiten heerlijk relaxed, maakt zich niet zo snel druk. Wel heeft ze een ruiter nodig, als je er echt veel mee rijdt en ook langs nieuwe dingen komt, een ruiter waar ze op kan vertrouwen. Maar dat lijkt me ook voor de meeste paarden gelden. Koppig valt bij haar ook wel mee, meer eigenzinnig maar wel bereid tot compromissen.
Verder vind ik het jammer dat veel Haflingers (en Fjorden ook) vaak als koppig en onhandelbaar worden beschreven. Ze hebben een eigen wil ja, maar als je een paard goed opvoedt, en duidelijk zijn grenzen uitlegt, en ook consequent weest, gewoon van begin af aan, kan je er best mee samenwerken. Dit kunnen ook best kinderpony’s zijn, heb soms de indruk dat daarom wordt gezegd dat ze wel “lastig zijn, en dat je er goed voor moet kunnen rijden” alsof ze zich moeten verdedigen omdat ze op een “brave kinderpony” rijden. En vanzelfsprekend zijn er uitzonderingen, en rotte appels die teveel hun zin hebben gekregen. Maar ik vind Haflingers en Fjorden toch ook wel erg geschikt voor kinderen, waarom zie je die anders zoveel op maneges?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:49

hangt inderdaad erg van de opvoeding af. fjord is wel over het algemeen koelbloedig. dwz dat ze zich niet gauw gek laten maken en in paniek raken. Ze zijn wel vlot en kunnen ook behoorlijk scheuren ( die van mij dan)en dan gaan ze ook echt. Maar dit zijn wel uitzonderingen (zoals die van mij), maar als je dit niet eng vindt dan zijn eht super paardjes. Ik spreek dan wel over de fjord. harde werkers en altijd goede werkzin. Dus klim er maar lekker op.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

hel1

Berichten: 855
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groningen, Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:37

de meeste haflingers zijn volgens mij redelijk betrouwbare beessies....maar der zijn natuurlijk uitzonderingen...

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:31

Ik rijd al 2 jaar een haffie en die is wel betrouwbaar, maar wil ook af en toe eens een sprintje trekken Knipoog:P
Over het algemeen zijn ze volgens mij wel betrouwbaar!
Zelf vind ik ze heerlijk zitten met hun brede rug.
En belangrijk --> het zijn echte knuffels Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers