Kleine kinderen en ' niet vies mogen worden'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Kleine kinderen en ' niet vies mogen worden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 13:56

Oh wat kan ik me soms verschrikkelijk irriteren aan ouders.. Scheve mond

Pasgeleden waren we met een groep mensen lekker een dagje weg naar een auto rally toe..Er was onder andere een moeder bij van een jaar of 30 met een jong kind.
Kind was harstikke lief,maar ging zich op den duur vervelen en begon met zijn speelgoedauto zoetjes te spelen in het zand.
Toen zijn moeder dat zag,rukte ze het kind ruw uit het zand,klopte het zand van zijn kleertjes en begon te foeteren dat dat 'rotjong' zich ook altijd vies maakt...Wat wil je..Kind van 2/hooguit 3 jaar Scheve mond

Ikzelf ben opgevoed met de gedachte,dat we voor zulke gevallen de wasmachine hebben en heb me gelukkig altijd mogen gedragen als kind.Kwam dan ook regelmatig onder de modder en besmeurd met paardenmest thuis.

Maar ben ik nu de enige die het doodnormaal vind,dat kinderen zich lekker moeten kunnen uitleven en viesmaken?
Dan maar geen dure nike's en jeans,maar lekker een oud kloffie..Of wel dure nike's en jeans en niet zeiken als er eens iets vies wordt of kapot gaat...


Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:57

Nou, ik ben het helemaal met je eens hoor! Laat een kind toch kind zijn!

Odessa & Assedo

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:01

Mijn kinderen zijn ook regelmatig vies, moet je de blikken van anderen eens zien.
Alsof ik er niets aan doe ofzo.
Laat ze toch lekker, het is zelfs bij mij zo dat ze soms vuile kleren best nog een dag aan kunnen(afhankelijk van hoe vuil) als we naar stal gaan ofzo.

And then she realized nothing would change...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:04

Kan ook niet tegen zulke ouders hoor.. Bleh..Laat die kinderen toch gewoon kind zijn worden ze groot en sterk van..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:08

Ik kan er juist heerlijk van genieten als mijn dochter (bijna 3) aan het spelen is in zand, modder e.d.

Vorige keer was ze met me meegegaan naar stal, en het had geregend dus overal plassen en modder Haha! . Dus je kunt wel nagaan hoe ze er uitzag na een paar uurtjes Haha! . Zij had lol, ik ook. Thuis heb ik een douche en een wasmachine, dus alles en iedereen is zo weer schoon.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:12

Tjeee, als dat al niet kan.... laat het kind toch lekker. Rolleyes S'avonds kan het toch weer in bad! Wat ik wel vies vind is als kinderen een hele middag met snotkokers rondlopen..brrrrrrr Scheve mond
Mijn moeder is ontzettend schoon maar wij konden gewoon vunzig thuis komen. Haha! ALs bepaalde kleding niet vies mocht wordt kregen we gewoon iets anders aan voordat we gingen spelen

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:12

Las in Elsevier dat kinderen met dunne modder spelen juist heerlijk vinden....... omdat het een beetje op poep lijkt en met poep spelen.. Tja, dat hoort niet (dus liever modder dan maar).

Was zelf ook nogal een buitenkind (gelukkig mocht dat ook).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:15

je hebt toch gewoon een wasmachine? Doe er dan niet zo moeilijk over, denk ik altijd.

Hoorde laatst met biologie dat het ook beter was kinderen lekker buiten te laten spelen en vies te laten worden. Beter voor het immuunsysteem.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:16

Toch zie je het idd steeds meer vooral van die mensen die hun kind als accesoire zien of als barbie of aankleedpop ofzo. Kom op kinderen horen te kliederen (uiting van hun creativteit of stimuleert het ofzo Tong uitsteken Haha! )

Gelukkig was ik idd een buitenkind,(hoe kan het anders kom van boederij) alleen deed ik wel altijd 'oude kleren' aan, kleren waarbij het niet gaf dat ze vies, vuil werden of kapot gingen.
Mijn neefjes hebben nu een knal rode overal, ideaal en nog stoer en gaaf ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:32

Mijn kids mogen ook met hun dure kleding vies worden hoor, daar ben je toch kind voor! Lachen Geen aparte buitenkleertjes hier hoor, beetje merkkleding kan wel tegen een keertje extra wassen!

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:36

Deze juf in wording trekt de kindjes van haar stageklas regelmatig mee naar buiten: slootje vissen, paardjes voeren, naar de boerderij! Waarschuw wel even van te voren dat ik geen witte kleren en schoenen wil zien! Maar ze komen gegarandeerd vies terug!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:36

En zo hoort het ook .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:37

KellyenXena schreef:
Maar ben ik nu de enige die het doodnormaal vind,dat kinderen zich lekker moeten kunnen uitleven en viesmaken?


Nee hoor, zo ben ik ook opgevoed Haha!

Onze buren hadden daar vroeger ook zo'n handje van, als die kinderen met de bal gespeeld hadden moesten ze iedere keer dat ze binnen kwamen hun handen wassen.

Ook stond ze bij school af en toe met een zakdoekje met een beetje spuug die gezichtjes schoon te boenen Verward

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:40

het enige moment dat je Verena schoon ziet is als ze onder de douche wegkomt en op het aankleedkussen wordt aangekleed.
Is ze aangekleed dan poten we haar op de grond (waar 's nachts de katten hebben gelegen, ze zit dus al weer onder de haren). Ze krijgt daar een tuitbeker melk (die tig keer op de grond gesmeten wordt met de nodige spetters (hoezo anti-lek?). Bovendien is de waterbak van de poezen erg leuk. Voor je er erg in hebt heeft ze die omgekieperd en ligt er zelf midden in te spetteren....
Tsja.... Ik vind ook dat mama een wasmachine heeft om te gebruiken. Bovendien ben ik zelf ook een echte smeerpurk. Nadeel is dat ik wat extra kleertjes nodig heb. Dat ik zelf vrij goed met de naaimachine overweg kan is dan weer een voordeel.
Verena heeft bij haar geboorte ook een overall gekregen (past ze nu nog niet in). Als ik haar figuurtje nu bekijk zal ze hetzelfde probleem hebben als mij: ik paste vroeger ook nooit in de overalls. Ze zijn om de bovenbenen erg smal, en passen ze daar dan zijn ze in de lengte veel te groot...
'k Heb gister een wit pakje wat ik van Marc zijn tante heb gekregen voor Verena in de kast met te klein gelegd. Ze heeft hem nog maar 1 keer aangehad, en het zal ook nog wel passen, maar 't is wit. (dwz het hoort wit te zijn) 't Is best wel een heel leuk pakje maar voor mijn kleine smeerpoets niet echt geschikt. Het ziet er nu nog aardig netjes uit, mischien dat ik hem wel kan doorverkopen. Mag iemand anders hem op zijn spruit uitproberen.
Ik probeer er dus wel rekening mee te houden. ik koop kleding wat makkelijk zit, maar wat ook makkelijk wasbaar is, en wat niet zo gauw smoezelig ziet.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:41

Malibu schreef:

Ook stond ze bij school af en toe met een zakdoekje met een beetje spuug die gezichtjes schoon te boenen Verward


En dat vind ik dan weer wel erg smerig.

And then she realized nothing would change...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:42

Ach Riette, vanish doet wonderen! Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:44

Oh Malibu over schoonpoetsen gesproken.
Ik was laatst bij mijn schoonouders 9er was er 1 jarig, geloof mijn schoonvader). Was er ook een nicht van Marc met haar 2 kinderen. Al wel iets ouder als Verena, ik schat 4 en 6 jaar. Echt van die dametjes. Brrr. Had de een een stuykje worst gepakt. Die nicht: kom maar even bij mama kunnen we even de handjes schoonpoetsen, anders wordt alles vet.... Brrr.... arme meisjes! Dat mens trekt haar tas open, heeft ze daar een doos met vochtige lapjes in. Ik loop wel altijd met een tas te sjouwen, maar daar zitten beslist geen vochtige lapjes in. ('k heb ze wel hoor, zijn wel makkelijk om na het avondeten het gezicht van veertje van het aangekoekte eten te ontdoen)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:45

Die vanish, die moet ik morgen toch echt gaan kopen. Da's echt een wondermiddel he!?
Mischien dat ik de moddervlekken dan uit Veertjes joggingbroek krijg (ze mocht met mama van de glijbaan. Helaas was die een beetje nat en modderig...)

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:53

Riëtte schreef:
Die vanish, die moet ik morgen toch echt gaan kopen. Da's echt een wondermiddel he!?
Mischien dat ik de moddervlekken dan uit Veertjes joggingbroek krijg (ze mocht met mama van de glijbaan. Helaas was die een beetje nat en modderig...)


Nu heb je dan nog over een kind.... Op de terugweg van Dronten reden we langs de Mac en ik riep: "He, een glijbaan!" Waarop prompt drie jongens er vanaf gleden.

Resultaat: natte broek waarmee ze nog tot Winschoten moesten... Clown

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:56

Een kind en haar moeder (ikke dus). We waren in de dierentuin, en Verena is nu zo groot dat we samen kunnen glijden.... humhum.
Wij moesten dus de hele dag nog door.....

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:58

Ow, mams zelf ook??????? Haha, dacht dat alleen mannen en kinderen dat deden Haha!.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:06

Ik vind dat een kind lekker moet kunnen spelen. Nu kan ik me wel voorstellen dat je voor bepaalde gelegenheden het toch wel fijn zou vinden als kindlief zich schoonhoudt. Denk aan een trouwerij, verjaardag etc.

Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:07

Je ziet ze inderdaad genoeg van die poppetjes, gelukkig hebben wij thuis 2 buitenspeel mannen en tja....... Alles wordt altijd weer schoon!! Snoetepoetser, bad en wasmachine en niets meer te zien!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:17

Wat ik wel goor vind is een snotneus, daar mogen mijn kids absoluut niet mee rondlopen. bah!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:21

Als ik buiten ging spelen, moest ik gewoon wat oudere kleren aan, en vaak kwam ik dan ook helemaal vies thuis. Mijn ouders maakte dat echt totaal niks uit..

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne., AnoukS_, Femke_Tweety, fleurtjeuh, Flux, henshem, judith_irene, katinker, Lalidan, liedje89, Mo_86, moonsparkle, Sabbientje, Travel_me, veerledec, YandexBot, zuperzmoker en 60 bezoekers