Paard Michaels-Beerbaum positief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paard Michaels-Beerbaum positief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 03:20


Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 05:29

Jah jammer dan voor haar, maar neem aan dat ze het dan ook zelf heeft gedaan.

www.dressuurstalseren.com

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:04

Oeps......... ben benieuwd wat ze met deze uitslag gaan doen!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:46

Eigen schuld.. arm paard

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:59

Marcus Beerbaum heeft gezegt dat er niets bij het paard ingespoten of toegedient is.......
Vreemde zaak!

ik vind het in ieder geval heel erg jammer, ik had het haar echt gegunt om mee te gaan naar Athene!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:12

mischien had ik het haar ook wel gegund om naar athene te gan als eerste duitse vrouw. maar zodner doping he...

het is haar eigen schuld...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:23

doping komt er niet vanzelf........

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

cprosman
Berichten: 40
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:28

Toch moet je voorzichtig zijn met oordelen. Het kan soms zijn dat er een positieve uitslag volgt op iets van medicatie wat op zich geen positieve werking zou hebben op de prestatie van het paard. Uiteraard moet het natuurlijk niet zo zijn dat je bv een geblesseerd paard iets geeft zodat het alsnog mee kan doen aan wedstrijden. Maar soms is het voor een onschuldig iets en kan het dus een positief beeld geven bij een dopingcontrole terwijl het niet de prestatie zou beïnvloeden, in zo'n geval zou het toch onwijs jammer zijn. Wel denk ik dat op dit niveau wel bekend zou moeten zijn wat wel en niet kan, zeker met zoveel begeleiding. Overigens.......hoe met sabotage?? Zou het zo kunnen zijn dat iemand moedwillig een paard iets toe zou dienen om iemand uit te schakelen. Het lijkt me bizar en ik neem aan dat de beveiliging op en top is maar als je die uitspraak van Marcus Beerbaum leest dan zet het je wel aan het denken.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:41

cprosman schreef:
Overigens.......hoe met sabotage??


Dit zou wel kunnen, maar gezien de bewaking en beveiliging moet je dit kunnen uitsluiten....
Laatst bijgewerkt door Laantje op 20-07-04 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:41

Tja als ze het zelf gedaan hebben dan is het haar eigen schuld en vind ik het juist tegoei dat ze niet kan meedoen. Sport moet sport blijven, ik vind dat je de laatste tijd veel te vaak ziet dat er doping gebruikt word in de sport.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:32

tja, als t haar eigen sguld is vind ik t alleen maar goed dat t uitgekomen is en dat ze niet naar d OS mag, en wat sabotage betreft, dat zou goed kunnen want ookal is er bewaking alsje echt wilt kom je zo binnen in de stallen op die concoursen hoor.

Nijmegen

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:53

Toch vaag dat hij toch mee mocht doen? Zo zie je maar weer hoe de vork in de steel zit Scheve mond


Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:08

Talent Dwing Je Niet Af,, Zeker Niet Door oping,, Arm Paard,,
Beetje Dom Ook,,Ze Had Best N Goeie Kans,, Mjah,,

'What doesn't kill you, makes you smaller.'

~ Mario


[ITP] Mijn gouden Trakehner-mannetje @ zonnige fotoshoot

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:34

Dat "arme paard" valt op zich wel een beetje mee.
Acepromazine is tranquilizer, niet direct een prestatie verhogend middel op zich. Het kan wel helpen tegen angst en nervositeit, rustgevend dus. Het is geen pijnstiller. Misschien is dat paard wel heel gestresst in een indrukwekkende omgeving als Aken en wilde ze 'm een beetje makkelijker krijgen.
Wat niet wegneemt dat het geen frisse zaak is en het goed is dat dit soort dingen niet mogen!

Nulla tenaci invia est via

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:35

Het was in Milaan geconstateerd. Ik vind het jammer dat shutterfly er niet bij is. Was imo toch een van de kanshebbers. Lees de eerste pagina van de nieuwe P&S maar eens, doping is geen zwart/wit verhaal. Misschien hebben ze de week voor het concours het paard nog geschoren met een lichte verdoving en zat er nog een restje in het bloed.

(Op de vorigen OS werd een turnster haar medaille ontnomen omdat ze een neusspray had genomen tegen de verkoudheid. Doping om de boel te belazeren vind ik het minste wat er is maar een simpele neusspray die bij de drogist om de hoek te koop is..... )

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:44

Er stond juist van de week een artikel over doping in de paard en sport. Daarin werd gezegd dat echte doping, zoals dat bij mensensporters gebruikelijk is, bij paarden maar heel zelden voor komt. Meestal worden die geneesmiddelen gegeven om het paard normaal te kunnen laten genezen en te helpen i.p.v. dat het de eigen prestaties van het paard verhoogd. Doping bij paarden gaat meestal om stoffen die voorkomen in gewone geneesmiddelen voor paarden. Maar de dopingregels zijn heel streng. elke niet lichaamseigen stof of lichaamseigen stof in verhoogde concentratie wordt al gezien als doping.

Paarden die in de wei lopen met daarin veel (verschillende) kruiden kunnen zichzelf dus doping positief maken door veel van bepaalde kruiden te eten omdat zij daar op dat moment zelf behoefte aan hebben. Het voeren van bepaalde kruidenmengsels geeft dat risico dus ook...
Ruinen (klophengsten) lopen meer risico op een verhoogd testosteron gehalte...

En inderdaad blijven veel dingen lang in het bloed aantoonbaar...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:40

Vind het wel jammer, ik bewonder die vrouw wel.
En ik had Shutterfly wel weer in actie willen zien, wat een gaaf paard is dat.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:59

van mij mogen ze allemaal die hun paarden forceren door doping schorsen voor minstens vijf jaar. De dieren kunnen het zelf echt niet pakken, de mens wel en daarom streng straffen. Zielig voor die ruiter, nee hoor, moeten ze maar nadenken voor ze iets geven. Houd de dieren vrij van alle rommel.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:16

Wat een bullshit antwoord Klopping! Niet alle stoffen die als doping bekend staan worden gegeven om het doping effect. Denk aan verschillende medicijnen waar deze stoffen ook in zitten!

Saskia31
Berichten: 31
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:19

Soory, hoor, maar ik begrijp echt niet dat sommigen van jullie (zie de reacties) nog enig begrip kunnen opbrengen voor het gebruik van verboden middelen. Zelf heb ik een Arabische hengst en bij shows van het AVS (Arabisch Volbloed Stamboek) is zo´n beetje alles wat niet natuurlijk is verboden (terrecht vind ik). En dan nog zijn er mensen die bv. peper in de kont van hun paard stoppen voor de show, zodat hij/ zij z,n staart hoger zal dragen. En ook mensen die een totaal moeilijk te bereiden paar ineens supermak een proef kunnen laten lopen omdat hij gewoonweg onder invloed is van bepaalde, niet traceerbare drugs. En datzelfde paard is een week later weer bij z´n eigenaar, totaal getraumatiseerd en gedraagd zich als een rodeo-paard. Ik vind het een schande dat dit soort dingen nog steeds gebeuren. Laat wie niet echt om paarden geeft zich toch alsjeblieft met iets anders gaan bezighouden!!

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:11

irish_lady schreef:
Wat een bullshit antwoord Klopping! Niet alle stoffen die als doping bekend staan worden gegeven om het doping effect. Denk aan verschillende medicijnen waar deze stoffen ook in zitten!

Als een paard medicatie nodig heeft , kan die niet fit zijn om een zware wedstrijd te lopen. Mijn mening is laat een paard aub natuurlijk blijven. Het dopingeffect moet je niet nodig hebben . Hetgeen wat je nodig hebt ,is talent als ruiter en talent bij het paard en hard werk, dan kun je op succes rekenen. Met doping kom niet ver en zeker het paard niet, je riskeert zelfs de gezondheid van je paard. FAKE.
En Saskia 31, volledig eens. Diegenen die doping verdedigen, laat die eens in hun hart kijken of ze wel goed bezig zijn. Je begrijpt ik ben fel tegen middelen die een prestatie geven die er niet zou kunnen zijn. Met hard werken en talent bereik je de top, niet met doping.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:08

Zelfs chocolade is doping!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:59

irish_lady schreef:
Zelfs chocolade is doping!


Dat voer ik mijn paard nou zelden Tong uitsteken

[off topic]
Chocolade is zelfs giftig voor honden !!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:27

@ saskia31, Vind je het wel natuurlijk dat bij o.a. arabieren stukjes huid worden "weggeschaafd" rond de ogen om die mooier uit te laten komen bij keuringen e.d.?!!

Jumper1978
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:11

Het zou beter zijn als ze waarde aangeven waar het tussen mag zitten net zoals bij wielrenners. Hier wordt een heel drama gemaakt over doping, want het is net voor de spelen, maar het betreft gewoon een simpel kalmeringsmiddel wat het paard gegeven kan worden als ie naar de smid, tandarts of stress op transport heeft. Ik vindt dat deze zaak in de media erg opgeklopt is, maar dat hebben de duitsers over zichzelf afgeroepen, was mischien beter voor de sport geweest het maandag na aken bekend te maken i.p.v. in aken met de hele wereldpers erbij. Boos! Huilen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _rosalinda_1, Anoukjuuuhh, Articuno, BreeWelshies, Eliine, Karma_k, koend, Oehlala, SemrushBot, TurboDi en 74 bezoekers