Ruzie met eigenaars.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Ruzie met eigenaars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:45

Ofja.. Niet echt ruzie meer een meningsverschil.
Wij gingen gister weer naar onze verzorgpaarden. Toen we gingen rijden ging het in het begin heel goed, niks aan de hand braaf paard. Maar na een tijdje ging ze er de hele tijd vandoor. Rijden meestal 2 paarden tegelijk dus daar rende ze de hele tijd heen. Toen heb ik m een keer een tik met de zweep gegeven Bloos waar ze altijd nogal schrik van heeft, en toen was die helemaal niet meer te houden.
Je werd dr gewoon helemaal gek van, dus ik stap af en ga dr longere maar ze wou gewoon z'n rondjes nie lopen . Dus olga stapt van dr paard af en geeft hem aan een andere vriendin die ook meestal mee gaat. En ik ging er op en zij m aan het longeertouw.
En ook toen nog niet normale rondjes willen lopen. Net zolang doorgegaan tot die eindelijk 1 normaal rondje had gelopen. Ondertussen had andere vriendin 't andere paard mee naar de wei genomen. Maar na het longere was ze nog vol energie en ze wou nog niet normaal stappen en stilstaan. Dus zadel en hoofdstel afgedaan en m nog even rond laten stappen(longeren zonder touw). Toen dat klaar was dachten we van ja loopt nu wel netjes aan de longeerlijn onder het zadel, maar los moet ze het ook kunnen. Dus nog heel even snel opgezadeld en toen nog een paar rondjes gereden, en wat denk je *LOL* Ze deed het helemaal perfect OK dan!
Maar nou kwam de eigenaar eraan, en die ging uitleggen dat hij vond dat wij dat maar op het paard af moesten handelen Scheve mond Wij uitleggen dat dat dus niet ging omdat ze heel eigenwijs is (Haflinger Haha! ) Hij zegt tegen ons, dan moet je maar een beetje met de teugels, dus mijn vriendin zegt nee want dan neemt ze t bit tussen dr tanden en naar de teugels luistert ze niet echt meer als ze er vandoor gaat. Ja maar daarvoor heb ik dat riempje gekocht (heeft een sperriempje, en de eigenaar is er van overtuigd dat hij daarmee alle problemen kan oplossen) Wij zeggen, ja dat helpt misschien wel wat maar het ligt gewoon vooral aan het karakter, en ze is ook nog niet zo lang onder het zadel.
Maar opzich is het dr vandoor gaan geen probleem dat lukt ons wel om op te lossen. Maar dan niet door in het zadel te zitten. Ze hebben de merrie geen manieren geleerd. Als je langs dr loopt loopt ze je ook gewoon omver en voorbij.
We willen dit op gaan lossen met grondwerk maar de eigenaar vind dus eigenlijk dat we dit gewoon in het zadel moeten oplossen door aan de teugels te trekken Scheve mond Verward
Ik moest dit verhaal even kwijt.
Wat vinden jullie hier nou van?

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:39

Uiteindelijk heeft de eigenaar het voor het zeggen natuurlijk. Maar je kan proberen rustig met hem te praten en uitleggen waarom jullie dingen liever anders doen. Doe dit wel op een goed moment en niet wanneer hij geïrriteerd is zoals nu.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 15:37

Loesjuh schreef:
Uiteindelijk heeft de eigenaar het voor het zeggen natuurlijk.

Ja dat is waar..
Maar ik moest het gewoon even kwijt
dankje voor te tip Lachen