Wie heeft Sponsor of rijdt Reclame

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wie heeft Sponsor of rijdt Reclame

Sponsor
25 (38%)
Reclame
40 (61%)

Totaal aantal stemmen: 65


Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Wie heeft Sponsor of rijdt Reclame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 11:15

Beste Bokkers,

Ik ben zeer benieuwd wie er een Sponsor heeft of wie er Reclame rijdt voor een bedrijf.

En wat is het verschil tussen een Sponsor en Reclame rijden?

Wat krijg jullie (jij en je paard) van jullie Sponsor of Reclame bedrijf ?
En wat is jullie budget ?

En door welk bedrijf worden jullie Gesponserd of als Reclamebord gebruikt Haha! ?

Ik ben zeer benieuwd wat de reacties hierop zijn.

Vermeld graag zoveel mogelijke informatie.

Dank u

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:17

Ik ga reclame rijden voor mijn baas, Parket Tree. Dit is een parketwinkel.
Ik krijg een sjabrakje met logo en een zweetdeken met logo. OK dan!
Een sponsor betaald vaak meer, dus ook andere kosten.

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:22

Ik ga binnenkort ook reclame rijden voor het bedrijf waar ik werk. Op de trailer komt belettering en ik krijg een shabrak met het logo erop. Misschien later ook een deken, maar eerst maar eens even kijken hoe mooi het wordt Knipoog

Een sponser betaalt idd vaak ook 'grotere' kosten, bijvoorbeeld een auto ofzo. Maar het is maar net hoe je het wilt noemen natuurlijk.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:25

Ik krijg een sjabrakje van RUBYWHITE voor wedstrijden Knipoog

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:32

Hihi, zat er net nog even over na te denken, maar ik weet het antwoordt:

Je wordt gesponsord door een sponser je krijgt bijvoorbeeld een deken => met die deken rijdt je weer reclame voor sponsor.

Eigenlijk zit er een gewoon een logisch verband tussen en niet zozeer een verschil Slim Tong uitsteken Haha!



Oja, ik wordt gesponsord door AApart => www.aapart.nl
Maak ik hier ook even reclame *LOL*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:35

Dat wist ik al haike Knipoog

Ik doe het op het moment niet meer, ben erg gehecht aan mijn eigen spullen *LOL* Dekens vind ik niet erg, maar een dekje wil ik alleen gebruiken als het logo op een donkerblauwe ondergrond kan Tong uitsteken

verschil tussen reclame rijden en sponsor staat hierboven al goed uitgelegd door Manon. Ik zou het iig niet beter kunnen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:01

Misschien al eens in het noorden van ons land zien rondrijden...

Dekjes en dekens met aan de ene kant GW en aan de andere kant "De Ruyterij.nl". Met dressuurstal GW in Appingedam heb ik een overeenkomst voor het uitdragen van mijn naam in combinatie met die van hun. Deze naamsvermeldingen komen op (bijna) alle producten die zij bij mij aanschaffen. Soort ruilhandel dus. Zelf rijden we natuurlijk met dekjes en dekens die aan beide zijde onze naam dragen.


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:04

En sponsoren jullie dan ook wedstrijden GeJe?

Dat die dekjes als prijsmateriaal dienen? Zo zou je natuurlijk wel je naam meer door het land kunnen verspreiden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:10

Dressuurstal GW opereert al in heel Nederland.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:11

Ik wordt "gesponsord" door Dutch Sports Horses. Heb ik een heeeel mooi shabrakje van OK dan!

Moet er alleen nog steeds 1 voor mijn dressuurzadel Boos!

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:16

Ik dacht dat een Sponsor meer betaalde.
Zoals:
*Startkosten
*Eventueel ander paard
*Alle paardenspullen
*enz.

En Reclame rijden.
krijg je:
Plingekens
Plingekjes
*poloshirt of jassen

Dan zit er voor mij toch wel een enorm verschil tussen een Sponsor en Reclame rijden.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:22

Tja, bij mijn weten komt dat bij ons amateurtjes een beetje op hetzelfde neer. Jij rijdt reclame enzij sponsoren jou met dekjes e.d evt vervoer naar wedstrijden (incl reclame op de trailer, uitreaard) Ik denk dat bij de hogere, professionele sport er wel veel meer geld in omgaat.

Wat betreft het sponsoren van paarden, startgeld e.d, tja de meeste die ik ken die zo een ideale regeling hebben weten te treffen, rijden voor handelsstallen...

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:29

Mijn papa is mijn sponsor Haha! Neeeeee wat klinkt dat verschrikkelijk verwend Bloos!

Nee hoor, ik heb van mijn vader 2 hele mooie witte shabrakken gekregen met daarop de tekst van zijn bedrijf, een drukkerij in Den Haag. Vind het gewoon leuk om daarmee te rijden

Verder heeft hij onlangs een mooie deken voor me laten borduren ook met zijn Logo en tekst erop! Verder gaat het sponsorschap op dit moment nog even niet, maar mocht ik aankomend jaar toch nog een ingeving krijgen en veel wedstrijden gaan rijden dan zit er nog het een en ander in het vat

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:36

napoleon schreef:
Mijn papa is mijn sponsor Haha!

Jij bent tenmeinste eerlijk.
Het geldt namelijk voor 95% van de bokkers denk ik.....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:41

Ik denk dat die 95% een stuk minder is. Misschien bij bokkers onder de 18 wel.

En dan heb je het volgens mij over 'sponsoren' in een andere context als dat hier bedoeld wordt Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Apple op 20-07-04 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:41

De officiele definitie van sponsoring is dat:
De sponsor geeft het sportplatform geld, goederen of diensten en het sportplatform geeft de sponsor iets (communicatiemiddelen, publiciteit e.d.) terug wat van dezelfde waarde is waardoor er een win-win situatie door onstaat.
(om t ff makkelijk te zeggen)
Jaja heb wel iets op gestoken van me 1e jaar op t HBO ghehehe *LOL*

Reclame is echt alleen een bedrijf wat een advertentie plaats of iets dergelijks en daar betaalt het bedrijf voor zonder dat het een prestatie terug verwacht.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:43

officieel mag je vader je niet sponoseren... Stomme regel maar toch je mag geen familie leden sponsoren dan is het niet aftrekbaar van de belasting.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:00

CGJ12"]
Jij bent tenmeinste eerlijk.
Het geldt namelijk voor 95% van de bokkers denk ik.....
[/quote]

In zoverre sponsort hij mij zoals ik het hieronder uitleg en hij "sponsort" mij persoonlijk door me altijd te halen en te brengen wanneer ik weer eens de hort op wil Lovers

[quote="Margo schreef:
officieel mag je vader je niet sponoseren... Stomme regel maar toch je mag geen familie leden sponsoren dan is het niet aftrekbaar van de belasting.


Mijn vader heeft een eigen drukkerij en de spullen worden betaald vanuit een sponsorpotje uit dt bedrijf Ik zeg wel zo leuk mijn vader maarja bedoel dus eigenlijk het bedrijf wat mijn vader runt Knipoog

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:17

Binnen kort gaat mijn vader (eigen bedrijf) een wit shabrak en deken kopen met zijn logo en naam van het bedrijf erop!

Live,LOve,'ndLaugh

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:22

Margo schreef:
officieel mag je vader je niet sponoseren... Stomme regel maar toch je mag geen familie leden sponsoren dan is het niet aftrekbaar van de belasting.

Hij mag wel sponsoren, maar het niet van de VPB aftrekken. Dat is heel wat anders.

Hij mag wel de dochter van een collega drukker sponsoren (met aftrek), en die collega-drukker kan jou dan weer sponsoren.

Maar dan gaat het niet om het SPONSOREN, maar om de BELASTINGDRUK te verlagen.
Verrijking dus. Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:41

Ik heb een beetje van beide, ik rij op het paard van een vriendin (vroeger op haar pony) en ik word als volgt gesponsert:
Ze rijden (met ze Eigenaresse en haar vader) me overal heen, ik rij gratis op Oli4, alles wat ik/we nodig hebben is er of wordt er gekocht. Ook rijden we met dekjes/dekens met het logo van het bedrijf van haar vader. Dullemond Transport.

(verder sponsert mijn moeder mij af en toe met wat extra-tjes mbt startgeld, lesgeld en soms wat bij mn kleding)

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:52

Ja ik bedoelde t ook eigenlijk over die belasting... bedoelde niet dat t helemaal niet mocht maar dat t idd dan niet aftrekbaar is..

Mijn vader betaalt ook wel alles en heb belettering op de trailer en op dekjes en dekens.
Maar wat ie bijvoorbeeld doet.. (Niet tegen de fiscus vertellen hoor!! Schijnheilig Bloos! ) dan koopt hij een deken voor mijn paard met het logo en de naam van het bedrijf maar dan valt dat onder sponsordeken, dus bijvoorbeeld hij sponosrt een wedstrijd en de winnaar krijgt dan die deken. Dat ik dan die deken "win" zonder er ook maar aan mee te doen hebben we t natuurlijk niet over.. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:55

Ik heb van het autobedrijd waar mijn auto vandaan komt, www.ssangyongapeldoorn.nl , een zweetdeken en een dekje gekregen.
Helaas waren beiden aan de kleine kant en heb ik ze aan Billy gegeven.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:13

Van een oude werkgever heb ik eens een sjabrak en een zware wollen deken met hals met reclame gekregen (Deloitte&Touche). De wollen deken is nu aan vervanging toe na een ongelukje ( Als iemand zich nog geroepen voelt... Schijnheilig Het sjabrak gebruik ik niet meer. Er waren mensen die dachten dat ik 100% gesponsord werd door mijn baas of dat het niet mijn paard was. Dat gaat me tever en dat wil ik niet.
Van mijn vader heb ik eens een fleecedeken met reclame gekregen, die gebruik ik in de zomer. (Erg leuk, reclame voor slagerijmachines, als Romanoff z'n best niet doet weet hij waar hij naartoe kan... Haha! )

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:16

KarinvdM schreef:
( Als iemand zich nog geroepen voelt... Schijnheilig

GeJe doet nog wel eens gek heb ik gehoord.........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker