Hoe bouw je biks af naar 0?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Hoe bouw je biks af naar 0?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 21:17

Als je een paard wat nu 3 kg biks krijgt terug wilt brengen naar 0 kg biks en alleen maar gras en voordroog, hoe kun je dit dan het beste afbouwen? Het paard werkt niet.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:39

tjee ik denk dat dat lang gata duren... Maar iig zou ik het heel geleidelijk aan doen.. het is wel jammer dat het paardje niet werkt anders zou je het kunnen combineren met de hoeveelheid werk die hij verricht... Maar ik denk dat je gewoon beetje bij beetje minder moet gaan geven.. Misschien nog geen kwart minder per week?

Maar zou wel graag willen weten wat andere bokkers van deze oplossing vinden.. en volg dit ook maar niet zomaar op.. want ik opperde maar wat...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:42

vanaf vandaag naar 2 kilo gaan en extra hooi bij voeren.
dan over een weekje naar 1 kilo gaan + extra hooi en dan helemaal stoppen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 01:07

hmm heb je daar ervaring mee? want het paard is gebouwd op die hoeveelheid voer, het lijkt me dan niet verstandig om hem in twee weken helemaal niks meer te voeren!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 02:41

Op zich moet dat prima kunnen hoor... redelijk snel afbouwen... zolang je maar genoeg ruwvoer bijvoert zodat de darmen actief blijven... Als je per dag 3 kilo bijvoert bouwt hij behoorlijk veel reserves op. Die hoeven niet altijd zichtbaar te zijn aan de buitenkant (er bestaat namelijk ook nog zoiets als vet tussen de darmen e.d.). Mijn idee is dus dat je het wel redelijk snel af kunt bouwen en dat je paard zijn energie haalt uit het hooi dat hij krijgt en mocht het nodig zijn een beetje energie haalt uit zijn vetreserves...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 07:27

fred lover: mijn paard gaat elk jaar de hele zomer dag en nacht op een redelijk volle wei dan bouw ik ook snel af met als reden die maarten zegt genoeg ruwvoer(hooi/kuilvoer)bijvoeren.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 10:18

Vroeg me af waarom je het paard op 0 wilde hebben, maar heb nu de ware reden in een ander topic van je gelezen. Weet je je paardje mag zich vereerd voelen met zo'n eigenaar die alleen het allerbeste voor haar wil.Dat wilde ik nog even kwijt. Gewoon een kwestie van iedere keer iets minderen. Sterkte.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:52

greetje mogen we wat nadere uitleg?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 12:00


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:17

jeetje wat ongelofelijk goed van jou!!! Echt fantastisch dat je dit doet voor een paard!!!

maar even offtopic.. ik neem aan dat je moet betalen voor een rusthuis.. weet je daar ook de kosten van?