Welke hengsten staan bekend om hun brave nageslacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Welke hengsten staan bekend om hun brave nageslacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 21:48

Als ik een nieuw paard koop dan is het voor mij erg belangrijk dat het een voor mij goed te rijden (rij pas 2,5 jaar), werkwillig braaf paard is.

Zijn er hengsten die bekend staan om hun werkwillige, brave nakomelingen?


Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:27

Samber!! Karakter is een 10! Superhengst en heb een dochter van hem een jaar verzorgt ook superbraaf Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:15

Krack geeft over het algemeen brave paarden.
het laatst een superlieve Krack merrie geprobeerd, maar die was niet goed genoeg.... erg jammer, want dr karakter was echt goed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:24

Tabasco Tari...maar dat is een Quarter Horse en geeft zelf ook nog heel kleine paarden door.

IK weet ook een PAlomino hengst, ook een Quarter.

Verder weet ik ook nog een hele zoete vos overo Paint Hengst staan.

Of was dit niet het ras war je voor ging? }> Knipoog

Je suis Charlie.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:27

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

-

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:55

el-beauty, da schijnt zo'n lieverd te zijn!! je kunt er gewoon zo op stal op gaan zitten bij wijze van spreken. hij is lief tegen jong en oud. dat artikel heeft trouwens ook in de paard en sport gestaan.

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:00

Maar El beauty geeft pony's of niet? Dat is toch een ponyhengst Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:01

Je had het ras er niet bij verteld? NRPS heeft toch ook paardenmaat vaderdieren?

Je suis Charlie.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 12:04

Beetje stom van mij dat ik het ras er niet bij heb gezet. KWPN, NRPS, Westfaler, Holsteiner, Oldenburger, Hannoveraan. Zo'n type paard wil ik kopen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:09

dat de hengst zelf een lieverd is zegt niet alles over zijn nakomelingen...
En weet je wat je goed moet onthouden... Een paard heeft een vader, maar ook een moeder.. En die heeft qua karakter en de rest net zoveel inbreng als papsie...
En wat bedoel je met lief? Om het maar ff duidelijk te zeggen een dooie sul, of gewoon op stal een schatje en met rijden een bloedkikker?!

Kusje,
Frederike

blacky_oud
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-02-02

Wat is braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 19:54

Wat is braaf.
Versta je er onder dat het een goedzak is die geen stap verkeerd zet.
Of een die voor je wil werken,.

Cees den Oetelaar heeft een ooit een goede lijfspreuk gemaakt nl.

Een snelle wordt van zelf langzamer, maar een langzame wordt.............

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 20:16

Amaretto I geeft brave en nuchteren paarden. Het zijn grote slijmballen. Ook de merrie Lydia Peternella geeft hele lieve paarden. Echt schatjes.
Wij hebben een hele lieve Westfaalse springpaard ruin te koop. Echt een super lief dier en verkeersmak.

Groetjes
Denise

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 22:50

Ik bedoel een werkwillig paard dat geen gemene trucjes heeft. Niet per se een langzaam paard, maar zeker geen schrikkerig, onrustig type.
Braaf betekent voor mij dat een paard eerlijk is in zijn reacties.
En ik weet dat aanhankelijkheid misschien geen maatstaf is, maar ik vind het wel heel leuk.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:50

Rubinstein I geeft ook hele fijne karakters, ik hoor alleen maar goede verhalen over zijn kinderen (o.a. 007, Rubiquill, Respect, Magic Ronaldo, Relevant)

Julio Mariner schijnt ook fijne kinderen te hebben.

Heb je toch plannen om een ander paard te gaan kopen, Manon?

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 13:04


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 13:30

alle groningerhengsten!ze worden ook met regelmaat voor wpn merrie's gebruikt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:51

effe correctie: El beauty fokt geen brave paarden, hij staat er nu juist om bekend dat hij moeilijke ponies fokt, die overigens wel goed kunnen presteren in de sport. Maar neit geschikt voor beginners! Ik heb El beauty ook in het echt gezien bij de hengstenhouder waar ook Casper toen nog stond, en Carl.

De hond is de betere mens

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 14:56

ja dat dacht ik ook Desiree!! Wij hadden een El Beauty op stal staan, nou echt geen beginnerspony, racen, overal van schrikken er van door gaan, gewoonweg niet echt een betrouwbaar paardje..

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:03

was dat ook een vosje met veel witte aftekening berdien? Zelf ben ik niet zo'n kenner op dat gebied maar het zijn kenners die mij dit vertellen, en die El beauty die ik dus wel ken, was ook niet een gemakkelijk dier.

De hond is de betere mens

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:35

Ze zeggen dat de moeder 60 % van het veulen bepaalt. Verder speelt de opvoeding van de moeder een grote rol, als je een veulen hebt dat zo op zijn moeder zijn rug springt en mams doet er niks tegen tja dan kan je je wel voor stellen wat er gebeurt. Een moeder die daar in tegen haar veulen op dat moment straft zal een makkelijker veulen te weeg brengen. Mij lijkt het dus ook belangrijk dat je ook naar de moeder kijkt en daar zo veel mogelijk info over verschaffen. Het aller belangrijkste is natuurlijk dat het klikt.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:00

Rubinstein fokt inderdaad een heel goed karakter door. wij hebben een OOSeven-zoon (van Rubinstein) en een Respect-zoon. beide zijn echt enorm aanhankelijk en makkelijk te beleren. tuurlijk hebben ze hun trucjes maar gemeen zijn ze zeker niet.
wij hebben ook een De Saint, die is echt heel eerlijk en wil graag voor je werken. alleen door het AngloArabische van De Saint is ie wat bang aan de hand en wat schrikachtig.
we hebben ook een ruin met Uniform- en Animo-bloed, maar dat is echt een donder. niet gemeen, maar hij blijft je elke keer uitproberen.

Bon Jovi rules!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:38

Samber!!!!! Die paarden zijn gewoon zo super eerlijk!!!!! En ook nog super braaf en heel werklustig!!
En Krack raad ik je echt niet aan! Die kunnen enorm exploderen (misschien niet allemaal)

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:06

*Jolanda* schreef:
En Krack raad ik je echt niet aan! Die kunnen enorm exploderen (misschien niet allemaal)


Krack zelf staat er echt om bekend goeie karakters door te geven, maar ik denk dat de moederskant ook een heeeele hoop zegt.
Zo kwam in het vorige topic hierover naar voren dat Gribaldi vaak wel brave paarden gaf, terwijl ik er 1 heb gereden die echt compleet uit zn dak kon gaan om niks, maar daar zat aan de moederskant veel volbloed in, en dat merkte je wel..

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:19

Desiree schreef:
was dat ook een vosje met veel witte aftekening berdien? Zelf ben ik niet zo'n kenner op dat gebied maar het zijn kenners die mij dit vertellen, en die El beauty die ik dus wel ken, was ook niet een gemakkelijk dier.


Nee, dit was een bruine met een witte bles, of ze witte voetjes had weet ik eigenlijk niet. Verder heb ik ook geen bverstand op het gebied van El Beauty. Ik ken alleen deze merrie die van El Beauty afkomt. Verder geen.

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:38

Toch zegt het niet zo veel, want de moeder speelt ook een grote rol. En ik zie het aan Razinda, haar vader zou 'gek in zijn kop zijn' (Kroonjuweel, v. Belisar) en de ruiters die hem reden konden er niet meer overweg, en de moeder Jurita is ook niet makkelijk. Maar Razin is super, die doet alles voor me!

Gewoon gaan kijken naar paarden die je aanspreken en dan pas beslissen hoe je het karakter vindt, niet naar aanleiding van het papier.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers