Nike is spierbevangen-af

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Nike is spierbevangen-af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 10:34

Goed nieuws dus, vorige week donderdag is de va weer geweest en die zag niets raars meer aan Nike. Bloed afgenomen en vrijdag bleek dat de waarden daarvan weer normaal waren. In drie weken tijd is hij dus van zijn spierbevangenheid af. Geen idee hoelang dat bij andere paarden duurt, maar ik vond het best snel. De va schreef het toe aan zijn goede conditie. We mogen nu weer rustig gaan beginnen met longeren en dat dan opbouwen. Jammer genoeg gaat dat niet altijd van een leien dakje. Als ik hem zijn 'slechte' kant op laat lopen, loopt hij zich lekker op te fokken. Tja, en dat kan ik nu net even niet gebruiken...

Met de mok gaat het ook wel aardig, de korsten zijn er grotendeels af. Met de hydrocortiderm zijn we inmiddels gestopt en we zijn overgegaan op een goedje dat we van de va hebben gekregen, Dry Cow geheten. What's in a name...

Al met al hou ik nog steeds mijn hart vast, ik hoop echt dat er geen nieuwe drama's en dramaatjes op het programma staan. Ik moet wel zeggen dat ik weer een hoop heb bijgeleerd de laatste tijd!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.



Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:58

met 3 weken zijn idd de ergste symptomen weg, maar het herstel van de spieren duurt altijd wel even hoor.....
Tjo stond ook 3 weken geleden spierbevangen en krijgt as donderdag dr hopelijk laatste bloedafname. Ze staat nu sinds 2 weken op stal maar daar is ze het helemaal niet mee eens en maakt zich drukker dan ooit, dus of dat nou zo gunstig is.
Ze gaat iig hoe dan ook volgende week terug naar het land (bij tjo kwam het van de kou), daar is ze veel rustiger.
Ze stapt iig super ruim en draaft super weg dus ik denk dat wij ook groen licht krijgen.

je kunt ze overigens de komende tijd nog helpen met Naf D-Ty van de paardendrogist en vitE+Lysine en selenium van Naf. Dat helpt de spieren ook tijdens de opbouw.

Succes!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:02

Nike heeft gelukkig minder problemen met zijn stal-arrest. Hij loopt in ieder geval geen herrie te schoppen, maar ik kan me voorstellen dat hij liever buiten loopt. Hij mag volgende week weer een uurtje per dag de wei op, waar we hartstikke blij mee zijn. Met dat opbouwen gaan we het sowieso rustig doen, je ziet echt aan zijn lichaam dat het een behoorlijke optater heeft gekregen.

Hij krijgt voorlopig nog die Neutradex, de fles moet opgemaakt worden en hij krijgt nog steeds Traumeeldruppels. Die D-Ty heb ik goede dingen over gelezen en vitamine E en selenium ook. Ik zal vanavond eerst eens kijken wat er eigenlijk in dat vitaminepreparaat zit, wat hij momenteel krijgt (op verzoek van de eigenaresse door de va voorgeschreven). Wie weet zit het daar al in, zou heel goed kunnen eigenlijk (foei, dat ik dat nog niet nagekeken heb, hij krijgt het al anderhalve week Bloos)

Bedankt voor je tips Vippie en veel succes met Tjody's herstel.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:54

Neutradex heeft ze vorige keer gekregen, supergoedje, plakt als een gek maar het helpt wel.

Veel succes met het opbouwen!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 22:17

Als ik eerlijk moet zijn, heb ik geen idee hoe Neutradex er uit de fles uitziet. Wordt altijd 's ochtends door iemand anders gegeven Lachen. Het werkt in ieder geval goed. Hij krijgt het op twee bruine boterhammen en dat gaat er goed in.

Vitaminepreparaat even bekeken en er blijkt van alles in te zitten, ook vitamine E en selenium. Dat hoeft hij dus niet meer bijgevoerd te krijgen.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babe02, goesju, Heide83, miamivice, nick_en_ik, Paardennamen, Wopkebrok, YandexBot en 141 bezoekers