Wanneer rij jij met je leren rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Wanneer rij jij met je leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:33

Ik zit al een tijdje aan te denken om leren rijlaarzen aan te schaffen. Er zijn alleen een aantal dingen waar ik mee zit.
Ikzelf heb geen eigen paard/pony, ik verzorg er twee, waarop er één gereden wordt. De eigenaar en ik lessen ieder één maal in de week. De eigenaar is meer een recreatieruiter en ik meer een wedstrijdtypje.
Later wil ik wel een eigen paard, maar omdat ik nog student ben, begin ik er pas na mijn studie aan.
Omdat de pony nog niet echt wedstrijdklaar is (springt niet in de linkergalop aan) wil ik in de toekomst wel wedstrijden rijden, als de eigenaar er 100% achter staat. Misschien wil ik dit jaar nog één onderlinge wedstrijd rijden.
Daarnaast rij ik voornamelijk buiten, ongeveer 1 á 2 keer in de week.
Zelf rij ik met chaps en ik heb ook nog rubberen rijlaarzen van Aigle staan, die ik ongeveer 1 jaar niet meer gebruik.

Nu vroeg ik me dus af wanneer jij met je leren rijlaazen rijdt, alleen tijdens wedstrijden of ook buiten? En zou je het verstandig vinden als ik nu leren laarzen aanschaf, of zou ik moeten wachten totdat ik meer wedstrijden ga rijden (evt. later met eigen paard)?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:36

Ik rij altijd met m'n leren rijlaarzen!!
Binnen, buiten, dressuur, bosrit, strandrit, etc.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:41

Als ik jou was zou ik nu nog geen laarzen kopen. Je redt het nu prima zonder, pas als je fanatiek de wedstrijden ingaat zou ik er een paar aanschaffen. Begin maar vast te sparen want die krengen zijn duur al gaan goeie wel lang mee mits je er zuinig op bent.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:44

Ik rij altijd met m'n leren laarzen. Toen ik ze kocht reed ik alleen 1x per week op de manege... Je hoeft ze niet alleen om het mooi voor op wedstrijden te kopen, ze rijden een stuk lekkerder dan rubberen laarzen. Ik zou ze wel kopen als ik jou was, gewoon een eenvoudig model.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:55

Ik rij echt nooit met mijn leren laarzen. In Deurne op school moest je er altijd mee rijden, maar sindsdien rij ik er alleen maar mee op wedstrijd (en dat is 3x per jaar ofzo).
Als ik jou was zou ik gewoon lekker die chaps aanhouden en pas laarzen aanschaffen als je zeker weet dat je gaat starten. En je zegt zelf dat je nog student bent, dus ik denk dat je t geld ook wel ergens anders goed voor kan gebruiken Slim

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:17

Ik heb zelf ook een verzorgpaard, die ik zo gemiddeld 3keer per week rij, waarvan 1 keer les altijd, en soms rijd ik nog op andere paarden en ik rijdeigenlijk altijd met mijn leren rijlaarzen. Ik heb ok alleen maar leren laarzene n anders chaps, maar aan me laarzen heb ik meer steun, zit lekkerder, dus ik kies altijd mijn laarzen. Maakt niet uit met wat, ze zitten echt super en daarom wil ik ze gewoon altijd aan. Als je wilt kun je ze dus naar mijn inziens gewoon kopen.

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:18

Altijd.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:20

Met rubberen laarzen kan ik echt niet (meer) rijden. Ik rij altijd met leren laarzen alhoewel ik er de laatste tijd wel eens over denk om chaps aan te schaffen omdat het wel gemakkelijk is en misschien iets minder warm in de zomer.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:21

Ik rij altijd met mijn leren laarzen, eigenlijk zou ik ze voor net houden en mijn rubberen voor de rest.
Maar ze zitten gewoon lekkerder en ik vind ook mijn beenligging verbeterd sinds ik met de leren rijd.

Daarbij, 1 doekje er over heen en ze zijn weer mooi.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:23

Ik rijd er altijd mee => dat is dus elke dag.
Heb ze inmiddels al weer 5 jaar.
Ik loop er ook rustig een halve dag op rond (op concours bijv) en ben er niet echt super zuinig op Schijnheilig , maar ze zien er nog altijd prima uit Lachen.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:47

Alleen op wedstrijd, en een tijdje om ze in te rijden ook thuis.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:54

Ik rijd dagelijks meerdere paarden met mijn leren rijlaarzen..Toen ik uitgegroeid was,heb ik ze speciaal laten aanmeten (nogal korte beentjes,dus niet 'zo' te verkrijgen Knipoog )
Nu na een aantal jaar beginnen ze wel hier en daar wat te verslijten (loslatende naden) maar ze zijn telkens weer als bijna nieuw op te poetsen.
Het is zijn geld zeker waard.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:10

ik rij alleen in de bak en wedstrijden met me laarzen
heerlijk.
ben er erg zuinig op. daarom ga ik er geen bosritten mee maken ofzo

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:16

Eigenlijk altijd.
Maar ik heb wel verschillende paren voor verschillende gelegenheden.
Ik heb een paar hele fijne bruine dressuurlaarzen, die gebruik ik in de training. Een paar Mountain Horse laarzen voor het buiten rijden etc. en voor in de winter als het heel koud is. En dan ook nog een paar zwarte voor op wedstrijd. Wat een luxepaard he?

Nulla tenaci invia est via

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:16

Altijd eigenlijk, ik heb Mountain Horse laarzen. Misschien dat ik in de nattere periode nog wel m'n rubberen laarsjes uit de kast ga trekken, want heel m'n leren laarzen onder de bagger zie ik niet zo zitten.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:18

altijd, binnen, buiten, wedstrijden, altijd zie je mij met mijn leren rijlaarzen Met rubbere kan ik nu niet meer rijden Haha! En schoenen zitten ineens ook erg beroerd Haha!

:){

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:21

Ik rijd altijd met me leren laarzen... weer of geen weer. Gewoon omdat laarzen verplcht zijn waar ik rijd en ik geen 2 paar laarzen aan ga schaffen. HEt makkelijke aan de laarzen is dat je er een beetje poets op doet en ze er weer als mooi uitzien.
Ik zou eigenlijk ook niets anders meer willen als leren laarzen. Ze zitten super fijn en op een of andere manier ben ik er netter door gaan zitten!

Maar als ik jou was zal ik ze nu nog niet aanschaffen. Pas als je een eigen paard hebt en je wedstrijden gaat rijden. Die krengen zijn al duur genoeg en wie weet gebeurd er wel wat meer voordat je wedstrijd gaat rijden en als je dan wedstrijd gaat rijden moet je alweer nieuwe kopen omdat ze er gewoon weg niet meer uitzien!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:24

ik zou ze eigenlijk meer aan moeten doen Knipoog
Ben ook wel van plan dat te doen!

Voor een buitenritje doe ik mijn chaps aan.
Maar met lessen, wedstrijden, keuringen, etc doe ik ze wel aan! Het ziet er gewoon netjes uit, en die rubberen laarzen vond ik altijd van die rotdingen Tong uitsteken

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:33

Ik heb ze altijd aan, binnen en buiten. Heb inmiddels al mijn tweede paar.
Toen ik mijn eerste paar kocht reed ik alleen nog op de manege en verzorgpaarden. je hoeft dus niet te wachten tot je wedstrijden rijd of een eigen paard hebt, iedereen wil toch lekker rijden. Met leren laarzen heb je veel meer steun en zweet ook veel minder in de zomer dan rubber laarzen. Ik zou als ik jou was het gewoon proberen en beginnen met een wat goedkopere laars. Duurder kan altijd nog.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:55

Ook altijd eigenlijk. Het zit zo veel lekkerder dan rubber laarzen en chaps!
Wilde er ook zuinig mee doen, maar ze zitten te lekker. Het is dan misschien niet echt nodig, maar zeker een aanrader!

(maar als je het nog niet kent, en ook nog niet zo veel geld uit wil geven, zou ik het niet proberen. Je wil erna vast niks anders meer! Haha! )

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:38

Ik rijd altijd met mijn leren laarzen, ik heb niets anders.

:D M2 + 8 :D

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:47

altijd, heb laatst 1 keertje in een buitenrit met gympen bij het meertje gereden om tot de conclusie te komen om de volgende keer mijn laarzen weer aan te trekken.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:54

Ik alleen met wedstrijden. Ik heb mijn leren rijlaarzen nu 1 jaar, maar nog steeds knellen die dingen Boos! ... Vreselijk!

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:35

Altijd, ik vind ze fantastisch! Als je er eenmaal mee begonnen bent, wil je niet meer anders Haha!

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:49

liza van loon schreef:
Altijd, ik vind ze fantastisch! Als je er eenmaal mee begonnen bent, wil je niet meer anders Haha!


Hmmm, zaten ze bij jou meteen al goed dan? Misschien moetenze anders al opgerekt worden,maar dat lijkt mijzosnel na 1 jaar Verward

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miepmier26 en 8 bezoekers