Rijdende rechter over paarden, wie gezien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Rijdende rechter over paarden, wie gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 19:42

Ik hoorde van mijn tante dat er een uitzending was over paarden, iets met verkoop en terugname. Wie heeft het gezien, en kan even kort vertellen wat er was en wat de uitslag was? OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:51

Ik heb het gezien,
voor de 2e keer want het was een herhaling.
Het ging over een dame wiens paard in pension stond. De dame was naar het buitenland vertrokken en had al anderhalf jaar (?) niets van zich laten horen en ook al die tijd niets had betaald.
Haar zus de staleigenaar wel verlossen van het paard maar kon de rekeningen van stalgeld, da en hoefsmid niet betalen. Ze wilde wel de zadels geven (oud Kieffer en oud Kadet zadel).
Paard was overigens een tuiger merrie van ik meen 13 jaar, klinisch ggk.

Uiteindelijk kreeg de zus een maand de tijd om het geld van alle rekeningen bij elkaar te krijgen, of om contact te leggen bij haar eigen zus om daar het geld vandaan te halen (de oorspronkelijke eigenares). Lukte dit niet dan was de stalhouder na die maand vrij om het paard te verkopen.

(Ik denk niet dat het gelukt is want ze wist niet waar haar zus zat en zelf zat ze met haar gezinnetje in de schuldsanering)

Er waren wat bijzaken o.a. dat de moeder van het stel ook een paard bij de stalhouder gestald heeft gehad, deze verkocht en vervolgens ook naar het buitenland vertrok. Zij had ook nog rekeningen open staan en liet ook niets meer van zich horen.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:26


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 00:01

Ooooooooooh die uitzending die heb ik gezien ja. Hij mocht het paard verkopen, maar kon fluiten naar de niet-betaalde stallingskosten. Ik dacht dat het ging om een nieuw geval. Lachen Anyway bedankt.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:03

Op welke zender en hoe laat komt dat programma?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:29

Is al geweest en het was een herhaling. Het was inderdaad een vaag verhaal van een zus wiens zusje al 1,5 jaar niets meer van zich liet horen maar die over de rooie zou gaan als haar paard verkocht zou worden door de eigenaar van de stalling. Die man( en die ken ik van vroeger) had dus al 1,5 jaar niets betaald gekregen en die mag het paard nu verkopen en de opbrengst houden. Het was inderdaad een hele vage familie.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:06

hoi, ik ben degene geweest die het hele geval bij de rijdende rechter heeft aangekaart, het was mijn vriendin die dr paard in de steek liet en naar Egypte is vertrokken. Uiteindelijk is het beest verkocht en staat nog steeds bij ons op stal. We hebben nooit meer wat gehoord, niet van de oorspronkelijke eigenaar en ook niet van het zusje.
eind goed al goed!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:16

Fijn voor het paard. Hei en Boeicop daar stond onze eerste pony, een shetlander genaamd Beauty( origineel niet waar?), pracht beest, kon op de plaats een keertwending in galop om te controleren of ze niet naar huis kon i.p.v de ponyclub. Ik vond laatst nog een foto van de ringrijderij in Lexmond, Saskia met een cap over haar ogen en Beauty in vrolijke draf richting iemand zijn voortuin.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:21

Paard staat in Lexmond, ik woon in Heicop....

Ringrijden in Lexmond, tja ach, nostalgie, nou zou ik niet meer mee doen ligt veeeeel te weinig zand op de straat en de putdeksels zijn gewoon niet bestrooid.... bloedlink!

Savannah (paard rijdende rechter) heeft nu een baasje van 13 jaar en ze is er helemaal gek mee en dat beest wordt nu tenminste bereden en is op dit moment mee op vakantie naar de veluwe. De oude eigenaar reed er bijna niet op en als ze al reed dan was het in slow-motion, dus paard is er in alle opzichten niet op achteruit gegaan. Oh ja, ze is nog geen 13 dat paard maar pas 11.