verslag endurance Lage Vuursche: Ons debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

verslag endurance Lage Vuursche: Ons debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 10:20

Zoals dat hoort bij een wedstrijd begon de dag natuurlijk vroeg en met een hoop gestress en weinig slaap vooraf. Samen met El Cid zou ik afreizen naar Lage Vuursche met onze twee paarden en we hadden afgesproken om een rustige rit te gaan rijden. In verband met de hitte, maar ook omdat mijn paardje pas over een maand 4 wordt en ik geen zin had haar over de kop te rijden. Daarnaast heeft ze een veulen gekregen 4 maanden gelden, dus het werd erg spannend.

Toe we aankwamen (een half uur voor de start) moesten we rennen en racen, want we moesten dus snel naar de keuring en meteen starten, want anders zouden we niet eens meer kunnenn starten

El Cid was haar entings boekje vergeten in de wagen, dus moest ze weer helemaal terug rennen en ondertussen werden de paarden gekeurd. Helaas was Fiesta erg gestresst en had ze een hartslag van 68. Dat is erg hoog voor een paard dat nog niets heeft gedaan, dus hier bleek al hoe gespannen ze was.
Dat uitte zich dan ook bij het zadelen in een paar flinke steiger acties en toen ik er op klom bogon ze ook flink te steigeren en te bokken.
Bij de start waren we dan ook een stuiterbal, maar even later vertrokken we.
Het pad was er glibberig en Cid vond de plassen heel erg eng, waardoor we bij iedere plas zo ongeveer op de noodrem gingen om er daarna in stap langs te moeten. Dat heeft ons veel tijd gekost en daardoor zaten we echt op het minimum tempo.
OP het eerste groom punt ging Fiesta weer helemaal uit haar dak van het water en we gingen weer stuiterend verder. Ik vreesde dat we niet door de P/A zouden komen als zo druk bleef.
Maar we reden weer verder over een flink stuk hei en het werd vreselijk benauwd.
Nog een groompunt en toen de P/A...
ze zag veulens in de wei en begon naar ze te hinniken. Even later concludeerde de vet precies wat ik al vreesde, hartslag 68 Ik moest 10 minuten wachten en El Cid besloot verder te rijden en te proberen nog op tijd binnen te komen bij de finisch.
Ondertussen heb ik overlegd met Sym wat te doen, en ik besloot hoe dan ook niet verder te rijden. Ze was zo gestresst en zonder Cid zag ik haar de laatste 10 km niet zonder brokken te maken uitrijden.
Maar het was niet nodig want hartslag was weer,... 68
Dus afgekeurd.
Na een poos wachten werden we opgehaald met de wagen en konden we naar de nakeuring.
Alles goedgekeurd en we kregen gelukkig nog een complimentje, dat ze nu na de rust een heel ander paard was en dat ze prima hersteld was en veel beter uit haar ogen keek.

Volgende keer beter en we laten het er dan ook niet bij zitten Haha!

Met heel veel dank natuurlijk aan Symbeami (Saskia), Freddy *LOL*, en ElCid (Loes)

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:26

Wat jammer zeg.. Scheve mond
Maar je moet het van de positieve kant bekijken, ze heeft in ieder geval energie zat.
Gewoon nog een keer gaan starten hoor, ze went er vanzelf wel aan.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 10:27

Tjah, de energie heeft ze wel.
Thuis begon de steigerparade weer opnieuw. Heb Fidelio laten drinken op stal, ze daarna naar de wei gebracht, en wat deed ze daar? Rondgaloperen als een idioot, showen, de hele rataplan. Verward

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:29

Jammer dat het zo gegaan is!
En al die stress voor de start, helpt ook niet natuurlijk!
Latoy was vroeger ook super de super gestresst op wedstrijd, maar tegenwoordig staat ze heel rustig te wachten en gaat voor het opzadelen nog even plassen! Goed hè, dus er is hoop voor Fiesta hoor!
Bij mijn tweede wedstrijd ben ik er zelfs al 1 1/2 uur van te voren op gaan zitten omdat ze niet meer te hanteren was, en als ik er op zat was dat stukken beter te hanteren. Dus je ziet maar, ervaring doet een hoop!!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:35

Jammer zeg Joelle! Hopelijk is het net als bij Latoy, gaande weg leren ze wel!
Maar toch jammer, kost jezelf ook een heleboel energie en moeite zo...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:43

Tja, Joelle.........dit moet ze gewoon allemaal nog leren. En dat kun je alleen maar leren door wedstrijden te rijden.
Maar ze is nog jong. Rustig aan en het komt vanzelf wel.

Wel fijn om te zien dat ze nog vol energie zat. Dat geeft de burgers dan weer moed!!
Ze heeft een leuk koppie, vond Jo ook!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 10:48

Dank je Jorie Lachen Het is ook gewoon een heel lief paard en ik ben stiekem wel trots op haar. Tijdens de rit nam ze af en toe echt de leiding en was ze korte stukjes ook gewoon ontspannen en dan was ze wel door de keuring gekomen, maar dat stilstaan Verward

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:12

jammer zeg dat ze zo gek was doet me denken aan de arabier van mijn moeder die was ook zo!!
Ben benieuwd hoe mijn nieuwe paardje zich gaat gedragen ik hoop klaar te zijn voor KWB.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:42

Jammer Joelle.... ik denk idd oefening-baart-kunst.... de pony van mn zus was ook zo druk en gestrest de 1ste wedstrijd, en mn zus heeft meteen voor altijd de handdoek in de ring gegooit. Goed dat jij positief blijft! Haha!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 13:44

Tjah, ze is ook pas 3, 8 jaar oud, ze heeft nog heel veel rechten denk ik dan maar. Maar als ze over een jaar en een paar wedstrijden verder niet rustiger is....
Dan gaan we worst van haar maken Schijnheilig

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:06

hahah! Joelle toch!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:17

't Is natuurlijk ook niet niks, ineens zo'n tijd zonder je veulen. Nou ja, volgende keer beter, ze heeft nu iig een wedstrijdterrein van dichtbij gezien!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 18:47

Het rare is, ze is gewend om weg te zijn bij het veulen...
ze is iedere dag een paar uur zonder hem, tenzij ze een vrije dag heeft en meestal vind ze het juist wel fijn even rust...

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:03

Haha, even rust ja Haha!
Komt allemaal vanzelf. Het zijn ook veel nieuwe indrukken die ze te verwerken kreeg.
Gewoon vaker doen en dan wordt ze gaandeweg wel rustiger.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:00

Dus wat gaan we doen, lekker nog meer wedstrijden rijden. Mooi de rust erin proberen te krijgen. Ze gaat er vanzelf aan wennen.
Succes dus met de volgende wedstrijden

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:41

precies joelle als straks het veulen weg is gaat het allemaal een stuk makkelijker. fiesta makt zich niet meer druk om het veulen en kan zich beter op de wedstridj richten zeg maar.... het komt echt wel goed!!! energie zat iig!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 22:09

Tjah we gaan er in iedergeval weer voor *LOL*

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:13

precies.... de inzet heb je al en dan volgt de rest van zelf!!!