Heb het benauwd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Heb het benauwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 18:53

Komt het door het weer, stress of wat anders?
Ik weet het niet maar ik heb het sinds zaterdag avond steeds wat benauwd.
niet dat ik loop te piepen ofzo maar het is net zo'n gevoel alsof je strot dichtgeknepen word.
echt heel vervelend.
maar ik kan niet goed uitvinden wat de oorzaak kan zijn?
komt het door het benauwde weer (heb daar wel meer last van als het erg heet is dat ik niet door kan ademen)
komt het door spanning?
Ik gebruik al enkele maanden anti depresivia's waardoor ik een erg droge mond heb gekregen. misschien dat mijn keel door de warmte ook droog is en ik daarom dat gevoel heb?
of komt het door wat anders?

ik merk wel dat ik er veel te veel mee bezig ben, en dat is natuurlijk heel erg dom.
kan alles tenslotte wegslikken van eten of drinken zonder dat het extra zeer doet.

zijn er meer bokkers die dit wel eens herkennen?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:40

Ik heb het de laatste tijd ook veel benauwd. Zou wel door het weer komen. Ik heb wel astma, dus bij mij komt het daardoor, maar heb het nu vaker dan anders. Misschien moet je toch maar naar de huisarts gaan.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:05

hmm ik weet het niet bij jou komt het denk ik door de stress maar dat weet ik natuurlijk niet ik kan niet voelen wat jij voelt.
ik hoop dat het snel over is!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:07

Ik dacht eerst aan hyperventilatie. Maar als je niet loopt te piepen zal dat niet zo zijn.... Misschien veel stress en in een benauwde omgeving dat je benauwd wordt...

:){

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:20

Ik dacht ook aan hyperventilatie, heb het zelf ook.
Maar zou toch even na laten kijken bij de huisarts.

Sterkte Ach gut

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:22

Ik heb er af en toe last van, maar dat komt door een vergrote schildklier, die af en toe op wil spelen. Misschien hebben de antidepressiva daar wel invloed op?

Ik zou er met mijn huisarts over praten...

Je suis Charlie.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:29

Bij hyperventialtie hoef je niet altijd te piepen...

Als ik jou zo hoor... Maar ik ben geen huisarts... Zou ik denken dat het komt door en het weer, en de spanningen... Want je zit niet voor niks aan de anti-depressiva...

Het kan dus wel degelijk een vorm van hyperventilatie zijn... Probeer te ontspannen en te zorgen dat je je wat minder druk maakt... Ach gut

Als je dit blijft houden is een bezoekje aan de huisarts niet overbodig!

Je mag me overigens altijd een pb sturen over dit soort dingen, heb er helaas zelf veel ervaring mee...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:36

Ik heb het met dit weer ook altijd benauwd hoor, dus ik besteed er verder ook geen aandacht aan, maar ik denk dat er bij jou wel een combinatie van oorzaken is en ik denk dan ook dat het verstandig is als je even contact opneemt met je huisarts, want het wordt de hele week nog van dit weer en om er zolang mee door te lopen lijkt mij ook niet goed denk ik....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:45

Let eens op je ademhaling. Is die vanuit je borst of buik? Probeer vanuit je buik te ademen dmv ademhalingsoefeningen.

Succes Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:28

Als je er teveel aan gaat denken dat je het benauwd hebt, wordt het ook alleen maar erger, omdat je anders gaat ademhalen. Maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:35

kimmy schreef:
Ik dacht eerst aan hyperventilatie. Maar als je niet loopt te piepen zal dat niet zo zijn.... Misschien veel stress en in een benauwde omgeving dat je benauwd wordt...


Heb het hyperventilatie syndroom en nog nooit ervan gepiept Knipoog

Moest hier meteen aan denken. Ik heb eens twee topics hierover gestart. Zal ze even voor je zoeken, met de kenmerken en volgens mij ook wat je ertegen kunt doen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:40

Ik heb het ook de laatste weken heel erg. Bij mij komt dat door een combinatie van CARA en het benauwde weer.

Het zou heel goed kunnen dat jij ook last hebt van het weer, maar stress kan ook heel goed.
Waarom ga je niet even langs de huisarts?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 11:16

nou ik ben pas bij de huisarts op controle geweest en heb het toen dus verteld maar hij reageerde er helemaal niet op?
Nee ik heb geen last van hyperventilatie gelukkig:-)

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Beauuum, IASCrawler, Lalidan en 106 bezoekers