gz een ervaren iemand om mijn paard in te rijden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

gz een ervaren iemand om mijn paard in te rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 22:16

Mijn paard zou morgen weggebracht worden om ingereden te gaan worden door een profesioneel iemand maar hij heeft gister zijn sleutelbeen gebroken bij het over de kop vliegen met zijn paard. Dit gaat echter wel een maand of 2 duren. Scheve mond

Als ik iemand vind die het in de zelfde prijsklasse doet en die mij aanspreekt en veel ervaring heeft zou ik mijn paard graag in willen laten rijden.

Ik zoek dus niet iemand die het leuk vind om het te proberen (wil mijn paard niet verknalt hebben) maar iemand met jaren lange ervaring die het een uitdaging vind om mijn paard in te rijden.

Hij mag gestald worden bij diegene mits het dus met mijn stalling overeen komt (ben 18 en moet het allemaal zelf ophoesten)

Het gaat om een kwpn hengst van ongeveer 1.62 net 3 jaar hij loopt braaf onder het zadel (hier loopt hij al dik een maand mee) Hij heeft een super braaf karakter en is erg leergierig.

In mijn profiel staan heel veel foto's van hem.

Als je meer wilt weten hoor ik het graag!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:17

misschien moet je dit bij EA zetten Lachen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 22:18

Ik had geen flauw idee waar ik het moest neer zetten
als het niet goed staat word het wel verplaatst Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:19

Ik heb geen flauw idee waar je vandaan komt maar Ustinov is hier beleerd, kost 500 euro voor een maand.
www.stal-t-hooiland.nl

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:37

PB gijsenkim eens, als ik het goed begrepen heb doet zij het ook en heeft ervaring met rijden en inrijden van jonge paarden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:02

Waarom probeer je het zelf niet? Wij hebben het ook geprobeerd met twee paarden (zelfgefokte veulens), zolang ze een beetje rustig zijn en alles wel spannend vinden.
1. Ga over zijn rug hangen, oefen dit totdat ie rustig blijft
2. Ga over zijn rug hangen, met het zadel erop, oefen dit etc.
3. Ga over zijn rug hangen met zadel erop en laat m een paar passen doen oefen dit
4. Stijg op en meteen weer af, oefen dit
5. Stijg op en blijft even zitten
6. Stijg op en doe twee passen
7. Longeren met zadel+persoon oefenen
etc
Nu het sturen leren: Zorg dat een ervaren paard waar hij het goed mee kan vinden voorop loopt, laat die voltes rijden en overgangen en geeft de hulpen zoals je gewend bent. Oefen dit en probeer dan eens alleen.
Het is helemaal goed gekomen met de knollies. Ze waren ook wel erg rustig en leergierig, dat scheelde, met een wild hengstje wordt het lastiger.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:53

Jantine2 schreef:
Waarom probeer je het zelf niet? Wij hebben het ook geprobeerd met twee paarden (zelfgefokte veulens), zolang ze een beetje rustig zijn en alles wel spannend vinden.
1. Ga over zijn rug hangen, oefen dit totdat ie rustig blijft
2. Ga over zijn rug hangen, met het zadel erop, oefen dit etc.
3. Ga over zijn rug hangen met zadel erop en laat m een paar passen doen oefen dit
4. Stijg op en meteen weer af, oefen dit
5. Stijg op en blijft even zitten
6. Stijg op en doe twee passen
7. Longeren met zadel+persoon oefenen
etc
Nu het sturen leren: Zorg dat een ervaren paard waar hij het goed mee kan vinden voorop loopt, laat die voltes rijden en overgangen en geeft de hulpen zoals je gewend bent. Oefen dit en probeer dan eens alleen.
Het is helemaal goed gekomen met de knollies. Ze waren ook wel erg rustig en leergierig, dat scheelde, met een wild hengstje wordt het lastiger.

Op zich kan dit wel, maar je vergeet 1 HEEEEL belangrijk ding: Zorg AUB dat er een ervaren iemand aan de kant staat die jou kan helpen en corrigeren waar nodig!!!
Laatst bijgewerkt door jarrah op 20-07-04 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:13

Jantine2 schreef:
Waarom probeer je het zelf niet? Wij hebben het ook geprobeerd met twee paarden (zelfgefokte veulens), zolang ze een beetje rustig zijn en alles wel spannend vinden.
1. Ga over zijn rug hangen, oefen dit totdat ie rustig blijft
2. Ga over zijn rug hangen, met het zadel erop, oefen dit etc.
3. Ga over zijn rug hangen met zadel erop en laat m een paar passen doen oefen dit
4. Stijg op en meteen weer af, oefen dit
5. Stijg op en blijft even zitten
6. Stijg op en doe twee passen
7. Longeren met zadel+persoon oefenen
etc
Nu het sturen leren: Zorg dat een ervaren paard waar hij het goed mee kan vinden voorop loopt, laat die voltes rijden en overgangen en geeft de hulpen zoals je gewend bent. Oefen dit en probeer dan eens alleen.
Het is helemaal goed gekomen met de knollies. Ze waren ook wel erg rustig en leergierig, dat scheelde, met een wild hengstje wordt het lastiger.


Dit vind ik nu niet zo'n goed advies, ik ben erg blij om te lezen dat de TS haar paard wil laten inrijden door een professional. Mijn paard verhuist zaterdag ook naar een africhtingsstal. Ik vind persoonlijk dat mensen soms veel te gemakkelijk doen over inrijden, in mijn ogen gebeurt dat best door een professional, de basis is zo verschrikkelijk belangrijk. Zelfs al ben je een hele goede ruiter, een professional heeft pakken meer ervaring dan de meesten onder ons...

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:33

Ik weet wel iemand maar dat is in Noord holland en als zij bij je aan huis moet komen moet het dus wel in de buurt zijn !! Ze is wel heel ervaren met het inrijden van jonge paarden ze doet het voor de stal waar ik sta ook! Dus als je uit Noord holland komt PB dan ff dan kan ik je tel nr geven.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:21

Persoonlijk zou ik gewoon twee maanden wachten.
Lijkt nu misschien heel erg lang maar als je de juiste persoon gevonden hebt die het tegen een voor jou goede prijs doet zou ik gewoon even geduld hebben.

Gezien de manier waarop dit topic loopt hoeft het van mij niet naar EA te worden verplaatst.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 12:02

Ik kan het wel zelf doen, maar heb niet iemand die ook ervaring er mee heeft naast me omdat ik mijn paard bij mensen thuis gestald heb staan. Ook ga ik er geen 500 euro voor betalen omdat ik dat niet kan betalen (zoals boven aan ook al vermeld staat ongeveer even veel als ik aan stalling betaal) Ik ben 18 en heb dat paard zelf gekocht ook moet ik alles zelf betalen + dat ik nog 2000 euro moet krijgen van mijn vorge werk (waar ik voorlopig nog wel op kan wachten) Dus ik werk me kapot om alles te kunnen betalen zolang ik dat geld niet krijg. Als ik niemand vind die mij aanspreekt en het voor het bedrag doet dat ik kan betalen laat ik hem ook gewoon door die jongen in rijden maar er zijn heel erg veel ervaren mensen dus daarom hoop ik zo iemand te vinden.

Het maakt niet uit als het ver weg is die jongen woont op de grens bij belgie. Als hij gewoon daar op stal kan is het geen probleem.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:16

Wij hebben bij het zadelmak maken ook eerst gehangen, dan erop zitten, maar we hebben gewoon een tijd iemand ernaast laten lopen. We gebruiken geen bit dus het was een soort leren halster-geval (zelfgemaakt door degene die ons met het paard in kwestie hielp, we deden het dus niet alleen!) en er liep gewoon iemand naast met halstertouw, er was dus weinig anders dan een 'wandeling' maken, behalve dat er een zadel en persoon op zat. Knipoog Maar eh, Jantine, dat was haar vraag ook niet echt he, want ze wil het dus door iemand laten doen!

Ik zou gewoon wachten met die twee maanden als ik jou was, dan weet je in ieder geval dat je in een goede prijsklasse je paard goed ingereden kan krijgen! Lachen Veel succes er nog mee Haha!.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 12:21

Ik heb nu een hele leuke reactie via pb gehad die het voor de zelfde prijsklasse wil doen voor mij. Ga nog even wat meer informeren en als dit mij een goed gevoel geeft gaat dat misschien wat worden Haha!

En ik wil hem dus laten inrijden omdat ik zuinig ben op mijn paardje en het een heel goed paardje kan worden en hem dus niet verpest wil hebben

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:30

ik heb iemand gevonden Haha! kimmie gaat hem voor mij inrijden Haha! . Hij gaat bij haar op stal en blijft ongeveer een maand, als hij meer tijd nodig heeft iets langer. Ik heb er een erg goed gevoel bij iedereen in elk geval bedankt voor alle reacties OK dan!