Stübben springzadel - Welk model is dit? Prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Stübben springzadel - Welk model is dit? Prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 13:59

Ik heb vanochtend een oud Stübben springzadel gekocht. (Of zou het een VZH-zadel zijn?) Ik ben wel benieuwd wat voor model het is, de verkoper kon het me ook niet vertellen. Van zoeken op internet word ik ook niet echt wijzer, daar staan alleen de nieuwe modellen op en die hebben een vierkante lepel, dat heeft deze niet.


Afbeelding

Aan de voorkant zit een kleine kniewrong, aan de achterkant zit een soort "rolletje".

Afbeelding

Om het zitvlak loopt een wit randje, de lepel is dus rond. (Dat lichtbruine stukje is een reparatie)

Afbeelding


Verder ben ik wel benieuwd wat jullie voor dit zadel over zouden hebben. Ik moet 'm nog passen, als hij niet past is hij eventueel te koop. Boommaat 31, 17,5"

Nulla tenaci invia est via


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:00

Siegfried I volgens mij ... ik zou hier € 150,- hooguit voor over hebben want die reparatie is het beging van het einde

...Dreaming with my eye's wide open...

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:15

kun je niet aan de onderkant van het zweetblad meer zien welk type dit is? Zo te zien is het een VZH.
Ik zou maar eens goed checken of ie niet gebroken is, het lijkt wel of de lepel kapot is aan de ribbels in het leer te zien...

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:27

Volgens mij heb ik hetzelfde zadel.. ik zal vanavond eens kijken...kom er morgen bij je op terug. Ik heb een vhz en ik denk dat dit dat ook is..lijkt namelijk verdacht veel op de mijne..

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:28

mmmmmmmmm (echt maandag..) ik bedoel natuurlijk VZH...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 16:56

Hij past, dus hij mag blijven OK dan!
Dat begin van het einde zal wel meevallen, ik ga er toch niet dagelijks op rijden, eerder maandelijks. Voor die 150 had je 'm trouwens mogen hebben Chronos, ik heb er minder voor betaald Haha!
Mocht het springen me nou enorm goed bevallen, dan ga ik wel eens sparen voor een ander zadel, voorlopig is deze best, het blijft een Stübben en dat is geen rommel.

Cissy, er staat niets op, niet leesbaar meer althans. Hij is niet gebroken, ik weet niet wat je bedoelt met ribbels? Bedoel je mischien de afdrukken van de zitbeenknobbels van de ruiter?

Nulla tenaci invia est via

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:21

Ik hoop voor jou dat je niet gevoelig bent voor doorrijden. Met dit soort reparaties is het heel aannemelijk dat dat gebeurt.
Ach ja.... dan maar iets meer verlichte zit... Knipoog


Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:05

Ik heb volgens mij exact hetzelfde zadel...Ik heb alleen geen flauw idee wat voor type het is.

Ik heb hem een paar maanden geleden nog laten bijvullen en toen zei de eigenaresse van de ruitershop dat mijn zadel nog zo'n 700 euro waard is.
Maar ik moet er wel bij vertellen dat die van mij in een veel betere staat dan de jouwe is. Het lijkt op de foto wel of het leer erg gevlekt is en of er aan de voorrand van het zweetblad een stuk kapot is?

Het is trouwens een vhz zadel, en staat wel bekend als een heel goed en fijn zadel..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:24

Ik zeg ook niet dat Stübben rommel is maar vaak als er een reparatie aan de zitting is geweest dan volgt snel de andere... Maar als je er idd niet dagelijks mee rijdt dan heb je er een leukerd aan.

...Dreaming with my eye's wide open...

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:43

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:52

Klopt Remy, er is een stiksel los. Ga ik wel laten maken, dan zie je er weinig meer van denk ik en hij moet ook opgevuld worden, ben niet 100% tevreden over de ligging. De kleur is ook niet meer helemaal wat het geweest is, maar het licht vertekent ook wel iets, in het echt is hij egaler. Ach, ik heb er voor weinig een leuk zadeltje aan voor de afwisseling, voor wat ik er voor betaald heb is het een prima dingetje! Geef m'n centen liever aan zoiets uit dan aan een zadelmarkt-kartonnetje.
Ik heb er vanavond mee gesprongen en dat gaat wel even een heel stuk beter dan op m'n dressuurzadel zeg! Niet dat ik het nu ineens onwijs goed kan ofzo, helemaal niet, maar ik blijf tenminste boven *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:05

Ik zou mij om dat stiksel maar niet te druk maken, want die oude Stubbens krijg je amper kapot! Ze zitten geweldig en ik gebruik zoeen nog steeds voor het zadelmak maken.............maar ik ben een echte stubbenfan!

Veel plezier met het zadel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:23

Ik zou toch voor de zekerheid de zadelmaker er eerst eens na laten kijken of inderdaad de boom wel 100 % is, want ook al is het een stubben en heb je hem voor weinig als de boom gebroken is is het nog zonde geld.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 22:33

Margreet schreef:
Hij is niet gebroken


Maar bedankt dat jullie daar zo bezorgd over zijn Verward

Hij gaat morgen weg voor een onderhoudsbeurtje, dan zullen we eens horen wat hij er over te zeggen heeft.

Nulla tenaci invia est via

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:44

Ik rij op een Stubben Parzival van 35 jaar oud, lijkt heel erg veel op de jouwe, (dat is volgens mij een Siegfried.)
Ik zweer bij mijn zadeltje en wil nooit een andere, de kwaliteit is enorm goed en ik zit erin als gegoten!
Nooit meer wegdoen als ie goed past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:53

Margreet schreef:
Maar bedankt dat jullie daar zo bezorgd over zijn Verward

Hij gaat morgen weg voor een onderhoudsbeurtje, dan zullen we eens horen wat hij er over te zeggen heeft.

Een gebroken boom heb je zelf zo door hoor Haha!

Ga er maar gewoon lekker op rijden, ik vind het superfijne zadels!


alleen als je een tijdje niet actief hebt gereden, moet je er geen bosrit van 2,5 uur op doen, want dan heb je brandblaren..........ik praat uit ervaring Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 22:56

Ik heb er al op gereden en zelfs op gesprongen ook!
Niks mee aan de hand. En Nescio protesteert wel hoor als 't 'm niet zint!

Nulla tenaci invia est via

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:59

ik heb hetzelfde zadel. Geen flauw idee wat voor model het is,ik weet alleen dat ik het een heerlijk zadel vind Lachen

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:04

Chronos schreef:
Siegfried I volgens mij ... ik zou hier € 150,- hooguit voor over hebben want die reparatie is het beging van het einde


wou ik ook zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:05

Margreet schreef:
Ik heb er al op gereden en zelfs op gesprongen ook!
Niks mee aan de hand. En Nescio protesteert wel hoor als 't 'm niet zint!


Ga jij een springcarriere tegemoet Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 23:20

Nou moet je niet te hard van stapel gaan lopen hoor.... Nagelbijten / Gniffelen
Af en toe eens willen springen voor de afwisseling is nog geen springcarriere! Maar wie weet.... Zou je het oefenparcours voor de A/B pony's ook met je paard mogen springen? *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:39

Margreet schreef:
Nou moet je niet te hard van stapel gaan lopen hoor.... Nagelbijten / Gniffelen
Af en toe eens willen springen voor de afwisseling is nog geen springcarriere! Maar wie weet.... Zou je het oefenparcours voor de A/B pony's ook met je paard mogen springen? *LOL*



Tuurlijk wel.........gewoon zeggen dat hij de dag daarvoor heus nog 1.20 was Schijnheilig Haha! *LOL*

Gewoon een keer op donderdag naar Bunschoten gaan en daar gaan oefenspringen, kan je zo hoog bouwen als je zelf wil! Je kan daar ook meedoen met de springwedstrijden in de klasse groen! Dat is ong 80 cm en niet officieel, dus zoveel voltetjes draaien als je wil. Ik ga dat met mijn merrie ook gewoon een keertje voor de fun doen!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 23:47

Dat moet lukken, dat valt vast niet op! Schijnheilig

Mag je de hindernissen dan ook ingraven? Dan lijkt het me wel wat! Haha!

Eerst het lijntje in de springtuin op de eigen stal maar eens netjes door zien te rijden, daar zit nog meer dan genoeg werk in! (Kwam vanavond niet eens zelfstandig de springtuin in, kun je nagaan Clown ) Als hij dan ook nog eens braaf wordt op dressuurwedstrijden ga ik misschien wel een keer zoiets doen, maar dat duurt nog wel eventjes dus.... Scheve mond

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:57

Als je maar lol met je knol hebt. Daar gaat het tenslotte om.

Komt wel goed hoor, gewoon veel blijven doen!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:13

Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind om hier bevestigd te krijgen wat ik eigenlijk al wel wist: dat het een superzadel is. En als het idd alleen een stiksel is dat kapot is, is het ook simpele reparatie.

Je kunt trouwens, tegen het doorrijden op dat gerepareerde plekje, altijd nog zo'n seatsaver gebruiken, ziet hij er ook gelijk weer pico bello uit.
Veel plezier met je zadel! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emmaa_92, GrapeshotBot, Hanjan, NorwayFjord en 33 bezoekers