Team voor Athene wordt morgen bekend gemaakt ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ooksjefke
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-05-04

Team voor Athene wordt morgen bekend gemaakt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 18:31

Hoewel er nog een discussie gaande is tussen de veterinair van Jarwo en die van de KNHS, wordt morgen het team bekend gemaakt voor de Olympische spelen in Sydney. Die Amerikanen zijn wel een stuk slimmer want ze nemen gewoon Lisa Wilcox in het team op en beslissen pas over 3 weken of ze wel of niet mee gaat. Met Jarwo denk ik dat er een gouden plak in zit. Dus dom dom dom om ook Antoinette die tijd niet te gunnen



Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:25

Klopt dat het team morgen gepresenteerd wordt. Ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Het duurt nog even voor de heel club naar Athene vertrekt en ze kunnen Jarwo nog best de kans geven als ze graag een medaille willen. Dus ik zou zeggen GO Jarwo GO.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:27

Vandaag heb ik langdurig met de diverse betrokkenen gesproken, en het dispuut gaat er inderdaad over dat de dierenarts van Antoinette zelf denk dat het binnen één a twee weken opgelost zou kunnen zijn, maar daar schijnt de dierenarts van de KNHS anders over te denken. Dus de vraag is "wie heeft de wijsheid in pacht". Lisa Wilcox en Relevant hebben al maanden geen wedstrijden meer gereden, maar de US-bondscoach gaat wel af op het oordeel van de arts van Relevant, dus Lisa zit voorlopig in het US-team voor Athene, en heeft tot de tweede week van augustus (Lingen) de tijd om aan te tonen dat alles in orde is.

zie ook http://www.eurodressage.com

Verder zijn die springruiters toch wel heel wat slimmer, want die mogen met 5 combinaties naar Athene, terwijl bij de dressuurruiters dit niet mag. Dus die moeten wachten op een belletje uit Athene om nog even snel ingevlogen te worden ?



Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:40

Ik blijf het zeggen GO Jarwo GO. Kun je daar ook een muziekje bij maken Theo? Gaat dat de Nederlandse jel worden voor Athene. GO Jarwo Go.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:46

Ik zou het wel zo eerlijk vinden om af te wachten hoe de blessure van Jarwo verloopt.

Voor hetzelfde geldt is ie wel fit tegen die tijd....


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:52

Aan de andere kant is het voor degene die evt. in Antoinette's plaats zou gaan wel fijn om te weten waar ze aan toe is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:55

Rutten heeft altijd gezegd met het sterkst mogelijke team naar Aken te willen en vervolgens met het sterkste team naar Athene dan moet je kansen afwegen en Jarwo is een grote kans op een medaille voor het Nederlands team WANT Lisa Wilcox en Relevant gaan straks voor de USA mee en dan is Nederland plaats 2 al kwijt.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:03

Citaat:
Ik zou het wel zo eerlijk vinden om af te wachten hoe de blessure van Jarwo verloopt.

Voor hetzelfde geldt is ie wel fit tegen die tijd....


En dat bedoel ik nu Tyrza, Pas als het vliegtuig vertrekt wordt de balans opgemaakt, en dan hebben ze nog een paar weken in Athene. Het zou toch jammer zijn als we 4% inleveren omdat we te vroeg onze beslissingen genomen hebben.

Maar ik ben wel benieuwd wie er morgen in Papendal hieromtrent een balletje durft op te gooien Cheese!

Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:08

Er is toch ook een golfbaan op Papendal? ballen genoeg dus zou ik zeggen.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:13

19 07 2004 IMKE EN GESTION LANCET RESERVE VOOR ATHENE
De bondscoach heeft vandaag het officiële team bekend gemaakt dat gaat deelnemen aan de Olympische Spelen in Athene. Het team wordt gevormd door Anky van Grunsven-Gestion Salinero, Edward Gal-Gestion Lingh, Sven Rothenberger-Barclay en Marlies van Baalen-Blom’s Idocus. Imke is gevraagd om in ieder geval tot 16 augustus stand by te blijven als reserve en Gestion Lancet daarvoor in training te houden, omdat dan de laatste vlucht voor paarden naar Athene vertrekt. De paarden die deel uitmaken van het Nederlanse team zullen echter al op 10 augustus vertrekken naar Athene.

Bron: www.horses-academy.nl

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:23

Dat komt overeen met het bericht op Eurodressage, maar er is nogsteeds geen officieel persbericht van het KNHS....

Zou die discussie dan nogsteeds gaande zijn?

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:28

Fijn dat iedereen al weet hoe het gaat worden als het Officële team nog gepresenteerd moet worden. Is er toch ergens iemand die voor zijn beurt spreekt!!! Het wordt vanmiddag om 16.00 officieel bekent gemaakt maar als iedereen al op zijn eigen website op de zaken vooruit gaat schrijven is er weer duidelijk politiek in het spel.

ooksjefke
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 14:33

Hier wordt een heel vreemd spelletje gespeeld. Zonder op de details in te gaan vindt ik het wel heel erg vreemd dat we zomaar een gouden medaille weggeven. De Duitser zullen de sekt-kurken wel laten knallen als ze dit horen. Waarom gewoon niet de oplossing kiezen zoals de Amerikanen doen. De veearts van Jarwo zelf is van mening dat het allemaal op tijd zal kunnen lukken, dus gun ze dan die tijd. Ik weet zeker dat de twee teamleden die de kar moeten gaan trekken in Athene, zeker achter mijn fylosofie staan. Dus wen er maar alvast aan dat we bij het landenteam weer het Duitse volkslied te horen krijgen.

Boos!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:43

Insider schreef:
Het wordt vanmiddag om 16.00 officieel bekent gemaakt


Vanmorgen hoorde ik echter van iemand dat het tussen 12:00 en 13:00 uur bekend gemaakt zou worden Verward ...........
Heb je misschien enig idee op welke site we deze informatie kunnen vinden als het officieel bekend gemaakt is?

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:21

Wat ik weet is dat er vanmiddag om 16.00 een persconferentie op Papendal is waar het team bekend gemaakt zou worden. Wel vreemd dat het gisteren al op de site van Horse-Academy stond. Helaas heeft Antoinette geen pleitbezorger, dus die zal wel weer naast de pot pissen.

Misschien moet ze op de dag van de GrandPrix in Athene een clinic geven met Jarwo, dan weten we uiteindelijk wie er gelijk had.

Theo

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:42

Ben heel nieuwschierig momenteel!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

ooksjefke
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 15:53

Eigenlijk is er niets nieuws onder de zon. Degene met de sterktse schouders en de meest invloedrijke lobbyisten zullen het wel weer winnen. Coby als trainster van Antoinette en moeder en trainster van Marlies zit natuurlijk ook in een moeilijke situatie. Ik hoorde vandaag van een absolute insider dat de blessure van Jarwo te wijten is aan overtraining

Wat een wereld Boos!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:03

ooksjefke schreef:
Ik hoorde vandaag van een absolute insider dat de blessure van Jarwo te wijten is aan overtraining

Wat een wereld Boos!


Het klink een beetje grof, maar ze heeft het dus gewoon aan zichzelf te danken!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:06

Beetje gevaarlijk om die conclusie te trekken op basis van een speculatie Laantje.....

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:11

Pipo schreef:
Beetje gevaarlijk om die conclusie te trekken op basis van een speculatie Laantje.....


Tsja, maar ik neem aan dat je als top-ruiter wel degelijk weet waar je mee bezig bent.
En dat je dus ook weet wat de gevolgen van veel en zware trainingen kunnen zijn.
Ook neem ik aan dat deze "insider" een echte insider is Lachen


Maar zoals ik al zei, een "beetje" grof Schijnheilig

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:49

Welke springruiters er naar Athene gaan:

Leopold van Asten
Gerco Schöder
Wim Schöder
Gert Jan Bruggink

Bron: teletekst

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:01

ooksjefke schreef:
Hoewel er nog een discussie gaande is tussen de veterinair van Jarwo en die van de KNHS, wordt morgen het team bekend gemaakt voor de Olympische spelen in Sydney.

Zijn ze lekker op tijd mee Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:04

Bettine schreef:
Zijn ze lekker op tijd mee Haha!


Haha oplettende lezer Haha! OK dan!

pluks
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:17

Laantje schreef:
Welke springruiters er naar Athene gaan:

Leopold van Asten
Gerco Schöder
Wim Schöder
Gert Jan Bruggink

Bron: teletekst

Van Asten heeft zn sleutelbeen toch gebroken, ik dacht dat die uitgeschakeld was?? (zoiets duurt natuurlijk geen eeuwen maar toch? Begrijp het niet verkeerd, ik hoop dat hij op tijd hersteld is want zoiets is wel heel zuur vlak voor de olymische spelen! Verward

pluks
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:18

Insider schreef:
Fijn dat iedereen al weet hoe het gaat worden als het Officële team nog gepresenteerd moet worden. Is er toch ergens iemand die voor zijn beurt spreekt!!! Het wordt vanmiddag om 16.00 officieel bekent gemaakt maar als iedereen al op zijn eigen website op de zaken vooruit gaat schrijven is er weer duidelijk politiek in het spel.

dat is toch altijd zo??? Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers