Deskundige mening gevraagd.. mager paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Deskundige mening gevraagd.. mager paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 17:17

Het gaat om een paard waar ik vandaag met alayda van bokt ben wezen kijken..

denk niet dat ik echt geintresseerd ben.. hij was heel erg leif en lekker te rijdne.. wel erg groen nog.. maar vooral broodmager!!
de eigenaresse zei dat dat kwam doordat ie pas geruind was en daar een infectie bij had gehad in de darmen (dat zou nu weer over zijn) maar dat was drie maanden geleden.. (dat ie geruind was)

Afbeelding

Heb helaas geen foto van hem zonder zadel dan wast nog duidelijker geweest..

Hier komt nog bij dat degene met wie ik was hier al eens eerder was geweest en er toen een verhaal op werd gehangen wat totaal niet klopte..
zo stond in advertentie van toen dat er een merrie te koop zou zijn en het betreffende paard bleek gewoon een ruin..
en was compleet duf ws gedrogeerd.. toen klpote er nisk van en toen we er aankwamen bleek het dat adres te zijn..

wat denken jullei van dit paardje.. ?


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 17:19

Afbeelding

hier nog een foto.. is het alleen ist minder duidelijk..

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:21

mwa, ik zou hem zeker door JOU DA laten keuren, z'n achterhand ziet er op de foto ook niet echt jofel uit. Ik zou hem niet kopen als ik het zo zie, maar als je al verlieft bent, moet het onder begelijing vcan een DA goed kunnen komen, maar in ieder geval laten keuren!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:22

Hoe oud is dit paard????? Hij ziet er mega jong uit... zeker toen ik die staart zaag... (kan natuurlijk ook afgeknipt zijn, maar hij ziet er niet goed ontwikkeld uit...)

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 17:22

nou ben niet echt verliefd.. hij reed verder wle lekker.. maar ik denk dat ike r een te groot risico mee neem.. hij was verder ook nog nooit geent..
en erg groen!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:24

Dan zou ik het zeker niet doen, niet als je niet gelijk een zwak voor hem had... Maar ben benieuwd wat anderen er van zeggen...

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 17:25

Duncan schreef:
Maar ben benieuwd wat anderen er van zeggen...

ik ook..

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:31

ik zou idd je DA meenemen, voor alle zekerheid.
Maar ik denk niet, dat omdat hij nu mager is, dat hij later niet meer kan goed komen. Kan gewoon zijn omdat hij helemaal niet is ontwormt ofzo

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:39

Wat is eigenlijk het probleem?
Als je interesse in dit paard hebt, laat je hem door je eigen DA keuren. Als ie gezond is, heb je hem zo wel weer dik door goed uitgebalanceerd voer!

Heb je geen interesse.. waarom zet je dat paard op BOKT?


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 17:41

Jnien schreef:
Heb je geen interesse.. waarom zet je dat paard op BOKT?



omdat ik het ten eerste niet cker weet en graag een meing hoor van mensen die er vastand van hebben..

en ikw eet dat een dierenarts niet altijd gelijk hoeft te hebben op t eerste gezicht..

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:46

MirZam schreef:
denk niet dat ik echt geintresseerd ben..


Het verhaal rammelt, het dier ziet er niet uit, dier had onlangs nog een infectie in de darmen, broodmager...

en dan in combinatie met je eerste zin...

dit is hem niet. Lekker verder zoeken.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:46

MirZam schreef:
omdat ik het ten eerste niet cker weet en graag een meing hoor van mensen die er vastand van hebben..

en ikw eet dat een dierenarts niet altijd gelijk hoeft te hebben op t eerste gezicht..


Daarom.. door je eigen DA laten keuren!! Zou zeker niet laten keuren door DA welke door de verkopers is aangewezen!!

Was overigens niet aanvallend bedoeld, maar als je geen interesse meer hebt.. zou ik zeggen: op zoek naar ene wat je wel bevalt!

Dat magere zou ik me niet te druk over maken, dat gaat wel weg.. als ie maar gezond is!!

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:01

Mager kun je altijd dik krijgen!! Maar wat is de rest van de info, want het zou best een leuk dier kunnen zijn(leeftijd etc). Heeft hij papieren etc. Ik vind het trouwens wel een raar verhaal en als je een paard koopt laat je hem toch zeker altijd keuren, ookal is het alleen klinisch!!

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:05

mager kan je meestal wel weer dik krijgen. En met je juiste begeleiding en training zal dit paard er heel anders uit komen te zien.

Maarrrr... als je denk 'dat je niet echt geintresseerd' bent, zal ik lekker verder zoeken Je moet een klik hebben bij het paard, heb je dat niet?! Verder zoeken!!!

:){

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:19

Als er allemaal rare verhalen opgehangen worden, zou ik sowieso al achterdochtig worden.

[o]

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:22

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:26

Het is een risico die je zou kunnen nemen al zou ik het niet doen (hoor mij nou:) ) Je zegt zelf dat je er niet helemaal weg van bent, gewoon even doorzoeken naar het paard waar je wel helemaal weg van bent!

Mocht je hem toch graag willen laat hem dan keuren ...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:43

Idd het is duidelijk niet wat je zoekt, zou er dan verder ook geen aandacht meer aanbesteden.
Wat te doen aan de magerheid, lekker de wei op en laten uitgroeien!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:47

Ik heb mijn twijfels bij de verkoper. Zo'n beest zet je toch niet te koop in deze conditie? Ieder goedwillend mens zou hem eerst beter in zijn vel laten zitten voordat je het ter verkoop aanbiedt. Scheelt ook in de petunia's. Nee, ik zou heel voorzichtig zijn, wat was de vraagprijs?

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:55

Als hij idd net een infectie opgelopen heeft bij het castreren is hij op late leeftijd gecastreerd, hoe komt hij dan aan zo een kippenekje?

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 08:12

amondi schreef:
Ik heb mijn twijfels bij de verkoper. Zo'n beest zet je toch niet te koop in deze conditie? Ieder goedwillend mens zou hem eerst beter in zijn vel laten zitten voordat je het ter verkoop aanbiedt. Scheelt ook in de petunia's. Nee, ik zou heel voorzichtig zijn, wat was de vraagprijs?



ik dus ook.. ze vroegen er zelfs nog 1500 euro voor...


en wat dat kippenekje betrefd.. dat vroeg ik me dus ook af!!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:14

Lekker laten staan, en op naar de volgende! Gaan handvol maar een land vol!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:19

Helemaal mee eens, 1500 das bijna 3300 harde guldens, daar kun je veel gezondere paarden voor kopen.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:56

Ik ga mee met de rest, lekker laten staan.

Niet zozeer omdat hij zo mager is maar omdat het verhaal van de verkoper twijfelachtig is.

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:24

Dat kippenekje kan ook gewoon komen doordat er misschien maar weinig mee gedaan is. Dus dan zijn de spieren gewoon nog niet ontwikkeld. K heb hier zelf ook een twenter staan (is te koop) en die heeft ook zo'n kippenekje hoor. En dat hij zo mager is kan vanalles zijn, een infectie van de castratie, een worminfectie of misschien heeft ie wel een slecht gebit. Als je wel echt belangstelling voor hem hebt, zal ik er gewoon een da bij laten komen. Veel succes.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers