kieffer Lusitano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

kieffer Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 22:12

Hoi,
Ik wil een nieuw zadel kopen, en heb een kieffer Lusitano op het oog. Zijn er hier mensen die het zadel hebben en wat ze er van vinden? En wat is jullie ervaring met dressuurzadels van ainsley. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:40

Jaaa die heb ik Kwijl
Dit zit echt heel lekker, ik hou wel van een diepe zit en veel kniesteun.
Ik heb inderdaad ook de Ainsley vanguard 18 inch geprobeerd maar daar had ik helaas een te dikke kont voor Bloos .
De ainsley zit nog meer opgesloten.
Ik weet van mijn werk dat er redelijk wat wat mensen na ongeveer een half jaar hun Ainsley Vanguard weer inruilen omdat de lichaamshouding echt behoorlijk gedwongen en gesloten is en mensen hier dus rugklachten van krijgen.
De mensen die op mijn Kieffertje hebben gereden vonden hem ook allemaal heerlijk zitten.

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 22:52

Haha! dan zal ik voor de ainsley ook wel een te dikke kont hebben. bedankt voor je reactie.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:02

Ik heb zelf enkele keren met een Ainsley gereden en ik zit er niet lekker in. Er word gezegd dat je meer op het zadel zit bij de Ainsleys dan erin. Ook zijn ze kwalitatief slechter dan de kieffer. Alhoewel ik van verschillende mensen hoor dat kieffers in de winter kapot kunnen gaan. Naden los e.d.

Succes met het kiezen. Lachen

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:25

Dat Kieffers kapot gaan heeft denk ik meer met het onderhoud van het zadel te maken, je staat er versteld van hoeveel mensen ongeveer 1 keer in de 2 jaar kun zadel invetten en dan verbaasd opkijken als ie stuk gaat,
Vraag je: heb je het goed onderhouden, zeggen ze ook nog ja joor ik heb hem 2 jaar geleden nog ingevet Verward
Je poetst je schoenen toch ook niet 1 keer in de 2 jaar(tenminste ik niet)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:34

Ook met het goed onderhouden van zadel. Elke maand werd het ingevet en elk weekend schoongemaakt. (voor op concoursen)
Nogmaals het zijn niet mijn ervaringen maar ikheb het gehoort. Lachen