Horrible day@Schoorl, met leuke afloop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Horrible day@Schoorl, met leuke afloop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 15:14

Ik heb zo'n lang verhaal te vertellen over gisteren, dat ik er maar even een apart topic over open. Het is me nogal een dag geweest zeg, ik heb zoveel meegemaakt gister! Geen Bokkers gemeet trouwens, was wel jammer.

Het begon allemaal al op de heenweg, toen we nog maar net op pad waren, kregen we lichtsignalen van andere auto's...Bleek dat de deur naar de leefruimte van de vrachtwagen niet goed dicht zat, dus opengewaaid was. Kreeg toen de eerste schrik van mijn leven van die dag, want al mn papieren+portemonne lagen keurig op het tafeltje, dus die hadden er zo uit kunnen waaien......maar ze lagen er gelukkig nog.

Het was Raia's eerste keer op een vrachtwagen, ze ging er wel goed op, maar toen we aankwamen en de klep openging zag ik dat ze helemaal bezweet was, helemaal door en doornat was ze, het liep in straaltjes lang haar benen en van haar buik Bloos! .

Raia ging rustig van de wagen, alsof ze niet anders gewend was. Naast ons stond echter een vrachtwagen met springpaarden, er brak er eentje los en ja hoor! Ze gingen er allemaal vandoor. Raia was helemaal over de rooie, maar we konden haar gelukkig wel houden. Op het terrein keek ze haar ogen uit, maar was ze super braaf, ook de proefjes gingen best lekker, alhoewel ik niet echt een goed gevoel had, ze had erg veel last van de warmte.

Toen we terugkwamen bij de vrachtwagen, bleek mijn halster+touw van de wagen afgehaald te zijn! Zo brutaal, echt niet normaal gewoon, en als het nou nog een speciaal halster was , het was gewoon een oud leren geval, met een afgeraffeld geel touw. Toen kreeg ik zomaar van de buren (die van de loslopende paarden) een nieuw halster! Echt superaardig!

Op de terugweg hadden we het heel gezellig, mijn oom had allemaal van die oude muziek opstaan, dus wij zaten met zn allen te swingen voorin Tong uitsteken . Op hetzelfde kruispunt waar op de heenweg het deurtje openstond, was er nu opeens een politieauto....."Volgen, Politie" Bloos!
Wij zaten dus met zn vieren voor in de vrachtwagen, en dat mocht dus niet. Toen ben ik maar in de leefruimte gaan zitten, en toen was het goed..gelukkig geen boete, maar dat was dus de derde schrik van mn leven op die dag Scheve mond .

Om 1900 uur zou de prijsuitreiking zijn, dus ik zou terugrijden om te gaan kijken. Was niet in de veronderstelling dat ik wat had, maar ja, je weet het nooit! Toen kwamen we dus in het noodweer terecht, en ja, ik heb nog maar net mn rijbewijs, mn ouders zijn op vakantie (dus kon ik niet bellen), en ik was best wel moe. Het begon me toch te stortregenen! Ik reed op een 80km-weg, bij een kruising waarvan ik wist dat je rechts kon, dus ben ik op goed geluk maar rechts afgeslagen, ik zag echt helemaal niks meer! De ruitenwissers stonden op zn snelst, en nog zag ik alleen maar water, Ik was toen echt bang! Daarna zijn we nog een viaduct tegengekomen, waar mn auto het bijna begaf, omdat ik te laat zag dat hij bijna helemaal onder water stond, en moesten we nog wachten voor een boom die over de weg gewaaid was........

Toen we aankwamen bleek dus dat er geen prijsuitreiking was geweest Haha!

Vandaag keek ik op internet, en zag ik dat ik eerste en tweede was in de B-dressuur, met 172 en 168 punten!


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:19

Gefeliciteerd met je prijzen en wp! Maar wat moeten ze nu met een halster, dat haal je toch niet weg? Ben je ook nog veilig thuisgekomen?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:55

Hee gertje.. Nou ben je klaar mee.. Gelukkig dat je weer safe thuis bent gekomen ..Maar dat was idd een dagje wel... Lekker balen..Ga je door het noodweer heen om naar een prijsuitreiking te gaan is ie er niet

Ik had je punten vanochtend al gezien..Goed hoor Erg netjes weer!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:19

Gefeliciteerd, ik heb je nog wel zien lopen in Schoorl dus toch een hele kleine bokt meeting gehad zonder dat je het wist.

Geef mij maar een joint zei de goudvis, dan wordt ik haai!!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:39

Jeetje wat een dag....

Ik had je trouwens wel nog ff zien langslopen, maar voordat het tot me doordrong dat jij t was was je al weer weg..Tong uitsteken

Nog gefeli met je punten!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:57

super, vandaag riepen ze nog om dat jullie de prijzen konden halen! net of jullie er waren haha! reed je met Jan Bakker mee enz?

ik heb 2 baal dagen gehad, mag misschien niet klagen,maar doe het toch!
1e ps: foutloos, barrage foutloos, 1e prijs
2e parcours: snelste prijs, maar een balk op de laatste hindernis! grrrrrr wat zat ik daar te balen op dat paard!!

dressuur was rodeo en rodeo was 133 en 146 punten voor de show! pffffff

met de vereniging waren we Kampioen

vandaag bij de pony's geweest, eind ochtend werd ik erg ziek en moest ik worden opgehaald...

het enige lichtpuntje is: dat ik 1e sta in de selectie voor het Kwpn sportmerriecompetitie en dat ik volgende week de finale mag rijden!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:30

Jeetje, wat jammer voor je, ik zou ook wel érg balen denk ik. Ook erg rottig dat je vandaag ziek werd. Aan de andere kant: die sportmerriecompetitie is toch veel belangrijker joh Knipoog
Wel jammer dat ik je nog steeds niet gezien heb, we hadden elkaar al meerdere keren tegen kunnen komen geloof ik! Ik reed trouwens niet met Jan en Sandra mee, mijn oom heeft een vrachtwagen en wou mij heen en weer rijden.(Was wel grappig: Er staat een haflinger afgebeeld op die vrachtwagen, en wat kwam eruit? Twee bruine paarden *LOL*

Ja, wat moet je met een halster? Ik stond ook even stom te kijken hoor, en had verwacht dat ik hem wel weer ergens had laten slingeren, maar hij was echt weg .
De terugweg ging gelukkig beter, wat was ik opgelucht toen bleek dat het viaduct leeggepompt was zeg! En we hebben gelijk maar even alle spanningen weggegeten bij de MacDonalds Schijnheilig

Welpie
Berichten: 136
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:34

gefeliciteerd met je punten. Als ik op een wedstrijd ben en iemand naast me heeft zijn halster aan de trailer hangen en is nergens te bekennen dan haal ik dat halster er altijd af en leg het bv op het spatbord. Ik ben altijd veels te bang dat er wat gebeurd. bv paard loopt achteruit en staat in het halster ... Ik wil er niet aan denken wat er dan kan gebeuren!!!

Sprenger aurigam bit te koop, dubbelgebroken 14,5 cm. Slechts een paar maanden gebruikt.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:15

Hey Gertruud, hoe laat was dat met die loslopende paarden op het parkeerterrein aan de overkant vh wedstrijdterrein?
Daar heb ik er nl. ook nog een paar van gezien Knipoog
Stuk of 4 paarden gingen over het terrein heen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:15

WOW wat een schrikdag heej maarja toch is alles super verlopen;) en gefeliciteerd met je punten.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:50

Gefeliciteerd. Mij hadden ze ook verted dat de prijsuitreiking van het kampioenschap om 7 uur zou plaats vinden. Zijn we dus voor niks terug komen rijden want ook mijn coupons waren al weg. En ik had er best om 3 uur kunnen zijn. Ik heb ook in de B gereden maar had niet zulke hoge punten 151 en 153. Maar ze was ook onregelmatig dus ze gaat even een weekje op rust en dan kijk ik wel of ze weer goed is.

Maar ik kom je misschien wel tegen in de L1.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:57

Mooie punten joh!! was het gewoon, of selectie?? In ieder geval gefeliciteerd Haha!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 23:04

Het was gewoon, dit was namelijk pas mn derde wedstrijd met haar. Bij de selecties, in Hippolytushoef, had ik nog niet eens een startkaart, anders had ik wel meegedaan! Ik heb me nog voor drie wedstrijden ingeschreven in de B, ik ga ervanuit dat ik daarin wel 2wp haal Schijnheilig , en dan ga ik gelijk maar L1, dus dan kom ik je idd misschien wel tegen! Ik hoop voor je dat ze snel weer goed is.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:13

Toevallig dat het paard dat op kop staat in de B Raisa heet. Scheelt maar een letter en ik dacht dus dit jij dit was. Maar dan zie ik je misschien iets later in de L1. Ik wilde me eigenlijk gaan opgeven voor Andijk, als er nog plaats is. Ik ga er vanuit dat Juul snel hersteld en dat ze zich tijdens de les verrekt heeft. Ze kan soms nogal domme passen maken.
Maar wel jammer dat je niet bij de selectie mee kon doen. Was je waarschijnlijk een goede kanshebber geweest. Maar op naar de winterkampioenschappen.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:52

Wil je je opgeven voor 29 Augustus in andijk? Dat kan je namelijk bij mij doen, er is nog plaats.

Geef mij maar een joint zei de goudvis, dan wordt ik haai!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:21

Jeetje zeg, wat een dag....Bloos

gelukkig is alles goed afgelopen

Ik ben trouwens wel benieuwd welke veewagen met springpaarden je naast stond Verward Haha!


Ik start wsl ook in Andijk, maar dan de 22ste(springen).

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:45

meisje333 schreef:
Wil je je opgeven voor 29 Augustus in andijk? Dat kan je namelijk bij mij doen, er is nog plaats.


Nee, de 29e kan ik niet. Ik heb het eigenlijk over 22 augustus.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers