sinds wanneer mag je losrijden met een slof....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

sinds wanneer mag je losrijden met een slof....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 12:26

op wedstrijden. Het verbaasde me dat ik laatst iemand op concours zag losrijden met een slof (paard is hengst) en volgens mij werd dit paard ook op een niet gebroken watertrens gereden, mag dat zomaar, paard loopt L1 dressuur????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:29

Dat mag niet, onder geen voorwaarde toegestaan.

airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:29

ik heb geen idee of dat mag, maar volgens mij niet. trouwens LOSRIJDEN doe je toch niet met een slofteugel???

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:38

Nope.. mag niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:39

de trens mag wel
de slof niet

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:31

Zoals wel vaker heeft RK gelijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:01

Toch gebeurd het nog weleens vaker helaas.....durfde laatst niet mijn mond open te trekken, maar stond wel op het punt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:03

Picasso, dat kun je de jury of toezichthouder laten doen, daar zijn ze voor Lachen. Als je even het secretariaat inlicht, komt alles voor elkaar.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:05

Lovely schreef:
Dat mag niet, onder geen voorwaarde toegestaan.

FOUT.

Mag als je Z-springen bent........
(of duidelijker gezegd: als ingeschreven staat op de startlijst bij het Z-springen......... startgerechtigdheid kunnen ze niet ter plekke controleren namelijk....Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:07

Lovely schreef:
Picasso, dat kun je de jury of toezichthouder laten doen, daar zijn ze voor Lachen. Als je even het secretariaat inlicht, komt alles voor elkaar.



Wilde niet gezien worden als een 'verklikker'
Dom misschien, maar zo voelde ik het toen....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:15

Picasso schreef:
Wilde niet gezien worden als een 'verklikker'
Dom misschien, maar zo voelde ik het toen....

En zo is het ook in mijn ogen...........
Dierenmishandleing wil ik wel melden.
Sloffen melden vind ik kinderachtig.
Je gaat er ZELF namelijk niet beter van rijden.

Gulfaxi

Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: breda(etten-leur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:16

volgens mij mag het wel... ik weet het niet zeker maar ik heb veel mensen dat zien doen en niemand zei er iets van ook geen jury's ofzow.. weten jullie het echte juiste antwoord? Lachen OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:30

CGJ12 schreef:
FOUT.

Mag als je Z-springen bent........
(of duidelijker gezegd: als ingeschreven staat op de startlijst bij het Z-springen......... startgerechtigdheid kunnen ze niet ter plekke controleren namelijk....Haha!)

Ah ja, dat zou kunnen. Ik heb even op de lijst gekeken en meisje in kwestie sprong M, ze is door de toezichthouder aangesproken op het gebruik van de slof.
Ik doe een snelcursus reglement en ik ben blij met je correcties Knipoog.

In de dressuur mag het absoluut niet.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:32

Slof mag niet bij de dressuur, maar Tiedeman teugel wel, als ik het goed heb (bij het losrijden dan he Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:34

Dat mag ook niet meer, het heeft wel gemogen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:21

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:24

Als ze dan tegen mij zouden snauwen was het enkeltje trailer/veewagen.
iedereen heeft zich aan de regels te houden, simpel.
ook al denk je een moeilijk paard te hebben, had je maar een andere moeten kopen die je wel aan kan, of thuis blijven tot het wel gaat.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:26

Het enige wat WEL mag bij losrijden voor de dressuur, is een martingaal.

Laatst zag ik ook iemand losrijden met een halsverlenger...

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:28

lynn schreef:
op wedstrijden. Het verbaasde me dat ik laatst iemand op concours zag losrijden met een slof (paard is hengst) en volgens mij werd dit paard ook op een niet gebroken watertrens gereden, mag dat zomaar, paard loopt L1 dressuur????

Heel simpel, sinds er niemand wat van durft te zeggen omdat je anders een grote bek krijgt en er geen oplettende officials zijn die er wat van horen te zeggen. Het mag dus niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:29

Picasso schreef:
Toch gebeurd het nog weleens vaker helaas.....durfde laatst niet mijn mond open te trekken, maar stond wel op het punt....


Had ik laatst ook, zit me rot te ergeren en toch zeg ik niets (was B ruiter) Bloos

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 00:40

Ik heb laatst toevallig(in Friesland *LOL* ) wel mijn mond opengedaan en ik weet nu heel zeker dat ik een volgende keer wel direct naar de jury loop...Clown

Ik vind het altijd een beetje kinderachtig om er melding van te maken bij de jury. Maar toen dat meisje(en haar vader) me na mijn vriendelijke tip, dat het niet toegestaan was en dat ze bij de verkeerde jury weleens een enkeltje trailer zou kunnen krijgen, me ontzettend uit gingen schelden vond ik het wel prima met ze Tong uitsteken Dan kan je echt mijn rug op en loop ik zo door naar de federatievertegenwoordiger...
Volgens omstanders mag ik nog heel blij zijn dat ik geen blauw oog opgelopen heb Bloos

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 08:38

Die slof mag dus echt niet, dat dacht ik al wel.
Maar hoe zit dat nou met bitten, mag je wel met zo'n niet gebroken watertrensje rijden (hengstenbitje) of met andere niet gebroken trensjes??
Want ook dat zie je af en toe toch.....
En ja ik durf er dus ook niets meer van te zeggen omdat je klappen en een grote bek krijgt. Ik ben ook niet het type om dan maar naar de organisatie te gaan, want moet de KNHS vertegenwoordiger niet af en toe een kijkje nemen op het voorterrein? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer en volstaat het met het rond hangen bij de consumptietent?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:41

janna schreef:
Ah, dus een Thiedeman mag ook niet meer. Ik heb zelf toch zoiets, als je die dingen nodig hebt, blijf dan nog maar even thuis dooroefenen.
Afgelopen weekend reed er hier ook iemand met slof op concours. Die werd daarop aangesproken, waarna de jury/vertegenwoordiger een grote mond kreeg van de deelneemster. Als ik die vertegenwoodiger was, had ik dus mooi een waarschuwing gegeven. Als het niet mag, mag het niet, klaar, geen discussie.


Als iemand voor de VEILGHEID van anderen met een slof losrijdt heb ik liever dat ie 'm WEL gebruikt dan NIET.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:04

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:07

lynn schreef:
Die slof mag dus echt niet, dat dacht ik al wel.
Maar hoe zit dat nou met bitten, mag je wel met zo'n niet gebroken watertrensje rijden (hengstenbitje) of met andere niet gebroken trensjes??
Want ook dat zie je af en toe toch.....
En ja ik durf er dus ook niets meer van te zeggen omdat je klappen en een grote bek krijgt. Ik ben ook niet het type om dan maar naar de organisatie te gaan, want moet de KNHS vertegenwoordiger niet af en toe een kijkje nemen op het voorterrein? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer en volstaat het met het rond hangen bij de consumptietent?

Jawel, je mag wel met ongebroken trens rijden, welke bitten je precies in mag doen, staat beschreven in het reglement. Er is wel wat verschil tussen wat mag bij springen en dressuur.