Goed woord voor KWPN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Goed woord voor KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 15:14

jawel, en nog wel van mij Haha!

Ik heb vanmorgen gebeld omdat ik data wilde ontvangen over de nafok van een bepaalde merrie, en ze hebben mij exact datgene waar ik om vroeg, meteen toegefaxd.

KWPN heeft de administratie wat mij betreft prima voor elkaar (nee, ik doel niet op het F-syndroom), en de klantvriendelijkheid was gewoon top.

Ik had een positieve ervaring, en na al mijn gemopper over de 'oranje-club' wil ik dat nu ook met bokkers delen. Super-database, super-service OK dan!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:16

Ja, die service is prima.
Maar dat moet ook wel. Als lid betaal je daarvoor.

Maar ik ga pas echt pochen als die rommel volledig online staat en toegankelijk is.
Hoeven ze die telefoontjes ook niet meer te beantwoorden en terug te faxen (overzichten emailen kunnen ze geloof ik nog steeds niet)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:57

Mee eens dat ze het van mij wel online en toegankelijk mogen maken.

Ik heb nu zeker een week geleden een brief gestuurd, nu nog niks ontvangen. Terwijl de vorige gegevens binnen 4 dagen op de mat lag. Ach, misschien morgen. Ik begrijp dat ze het druk hebben nu metal die Ck, maar het scheelt denk ik écht een hoop werk als ze het gewoon online zetten, evt voor een kleine vergoeding. En dan heb ik het echt over een klein bedrag en niet datgene wat ze voor kwpnstallion durven te vragen.

- Offline -

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:02

DeesDeBest schreef:
[...........] En dan heb ik het echt over een klein bedrag en niet datgene wat ze voor kwpnstallion durven te vragen.

Dat is inderdaad zowat oplichting.
Ze hebben de prijs al verlaagd maar het blijft absurd.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:07

Maar zo'n database kost nog wel duizende euro's hoor Haha! dat loopt wel in tientallen op Scheve mond

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:08

Ach kom op.
Dat ding is er allang.
Even opzetten in XML architectuur en draaien.
Wordt nu toch ook al onderhouden.

Leden zat om de kosten over te verdunnen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 16:15

Nou nou, ik wil dit een POSITIEF bericht laten zijn
Het is niet allemaal beroerd wat er uit Ermelo komt, dat wil ik gewoon ook wel eens toegeven.

Ben het nog steeds niet eens met het type paard wat men voor ogen heeft, maar ik vind dat ik als niet-lid zomaar informatie uit de dus zeer uitgebreide database kan opvragen toch wel goed.

Jammer idd dat een en ander niet online beschikbaar is. Dat heeft het belgische stamboek SBS wel, en dat werkt super! Scheelt vast een heleboel werk, want ik begrijp dat er behoorlijk vaak informatie wordt aangevraagd en verzonden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Dees op 19-07-04 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:15

CGJ12 schreef:
Ach kom op.
Dat ding is er allang.
Even opzetten in XML architectuur en draaien.
Wordt nu toch ook al onderhouden.

Leden zat om de kosten over te verdunnen.


Wel graag on-topic blijven. (alvast oefenen)

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:17

Dees schreef:

Jammer idd dat een en ander niet online beschikbaar is. Dat heeft het
belgische stamboek SBS wel
, en dat werkt super! Scheelt vast een heleboel werk, want ik begrijp dat er behoorlijk vaak informatie wordt aangevraagd en verzonden Knipoog


5 ruinen en 12 merries.............. Haha!

(grapje.....)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:17

Excuseme schreef:
Wel graag on-topic blijven. (alvast oefenen)

Clown Clown Clown

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:20

Ik heb laatst de gegevens van de moederlijn van mijn merrie opgevraagd en me erover verwonderd dat de internationale sportgegevens niet op de lijsten waren verwerkt, terwijl deze prestaties wel meetellen voor de fokwaarde.
Er werd aan gewerkt is mij verzekerd. Hoe kom je anders aan de gegevens (buiten urenlang surfen op het net en dan bij toeval stuiten op die gegevens) dan via het stamboek? (kroeg is geen optie)
Het zou niet meer dan billijk zijn wanneer elk lid d.m.v. een persoonlijk klantennummer gratis toegang krijgt tot een complete database, zoals bij de consumentenbond, bijv.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 16:21

op dat sbsnet.be staan werkelijk AL hun dieren, alsmede een groot deel BWP en SF. ik vind het HET voorbeeld voor een pedigree-database omdat je per naam meteen een link heb naar ALLE nafok. WErkt super. Het is alleen wel een klein stamboek, dat ook nog eens weinig paarden heeft lopen in het noorden van Nederland, dus ik begrijp CGJ12, dat jij daar niet dagelijks informatie van betrekt.

NRPS zou ook zo'n database online moeten zetten.

Overigens; economisch gezien is het hebben van een gratis online database veel goedkoper dan het aanhouden van personeel om vragen te beantwoorden.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:23

Dees schreef:
Overigens; economisch gezien is het hebben van een gratis online database veel goedkoper dan het aanhouden van personeel om vragen te beantwoorden.

Dat had ik ook al een becijferd en het er met Gurk over gehad.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:07

Excuseme schreef:
Wel graag on-topic blijven. (alvast oefenen)

Haha! Pleaeaease, als je zo'n mod wordt krijg je mijn stem niet hoor!!!

Culemborg here I come!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:12

KWPN doet ook wel goede dingen Knipoog

En Excusme zal een waardige opvolger voor mij zijn, blijven we iig in de Duitse sfeer Knipoog

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:53

Dees schreef:
Nou nou, ik wil dit een POSITIEF bericht laten zijn
Het is niet allemaal beroerd wat er uit Ermelo komt


Bedoel je niet Huis ter Heide Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:54

Gail schreef:
:D Pleaeaease, als je zo'n mod wordt krijg je mijn stem niet hoor!!!



Excuseme voor Mod .................Ohoh.......zal mijn mailbox vast leeg gaan maken voor alle UN's die ik dan ga krijgen Cool

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:30

Pipo schreef:
Excuseme voor Mod .................Ohoh.......zal mijn mailbox vast leeg gaan maken voor alle UN's die ik dan ga krijgen Cool


Doe geen moeite, jij staat bovenaan mijn ban-lijstje

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:38

Excuseme schreef:
Doe geen moeite, jij staat bovenaan mijn ban-lijstje


Was er al bang voor Verdrietig

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:39

Wij zijn het niet alleen die wel eens kankeren op het KWPN.

De grote bond kan er ook wat van.
Kwam ik tegen in het google naar Montreal.
(p.s. Weet iemand de site van Eurocommerce)

Citaat:
Voor het Nederlandse paardenstamboek KWPN was er een bittere pil. Zowel het tweede als het derde eindigende paard in deze Grote Prijs, Luidam en Mac Kinley, zijn Nederlands gefokte paarden die hebben deelgenomen aan het verrichtingsonderzoek voor jonge hengsten. Beide hengsten werden van dat onderzoek verwijderd en werden niet toegelaten als dekhengst omdat zij niet goed genoeg waren in de ogen van de keurmeesters van dit stamboek.


bron:
http://www.paardensport.nl/topsport/ber ... p?nid=3059

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:43

On-topic: Vanuit professioneel oogpunt had het KWPN natuurlijk allang een eigen gratis online database moeten hebben, technisch is het haalbaar en het is veel minder efficiënt om de ongetwijfeld grote hoeveelheid vragen die ze krijgen allemaal per post, telefoon of fax te beantwoorden. Als lid mag je toch verwachten dat ze een dergelijke service kunnen bieden zonder daar ook nog weer een slaatje uit te willen slaan.

Off-topic: Al lekker aan het warm-draaien Excuseme? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:12

Sundancer schreef:
Maar zo'n database kost nog wel duizende euro's hoor Haha! dat loopt wel in tientallen op Scheve mond


Heb pas nog de jaarafrekenig gezien en het KWPN is beslist niet armlastig Knipoog
Aangezien dit geld van de leden afkomstig is lijkt me niet meer dan fair een gedeelte hiervan aan een database te besteden die voor elk lid gratis toeganklijk is.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:30

Mmm, dag positieve toon..

Tja, ik heb over het algemeen goede ervaringen met beantwoording van emails etc, zeker als ik even bel voor info! Ik heb laatst iemand van de stand gesproken (op de keuring staan ze met een KWPN-stand) en die lui hebben het stikkiedruk daar op kantoor, afd. stamboek schijnt praktisch dagelijks over te werken en ze zitten er allemaal alles behalve te slapen hoor!! Maar krijgen wel altijd commentaar. Lijkt me best lastig. Het enige wat ik echt qua kantoor echt voor verbetering vatbaar vind is de telefooncentrale: zo'n bandje tijdens de lunch vind ik neit meer van deze tijd...

maar ja, a la, de KNHS is totaal onbereikbaar vanaf 16.30...tenminste dat zegt het bandje maar die heb ik ook wel eens gehoord als ik om 16.20 belde??!!

Culemborg here I come!!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:37

Ik ben toch wel positief over de behandeling bij het KWPN, of ik nu bel of langsga, je wordt altijd netjes geholpen.Wel ben ook ook voor een online database van alle gegevens over de paarden die openbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:27

Gail schreef:
en die lui hebben het stikkiedruk daar op kantoor, afd. stamboek schijnt praktisch dagelijks over te werken en ze zitten er allemaal alles behalve te slapen hoor!!


Was helemaal niet negatief bedoelt.
Juist zo'n database zou de werkdruk een heel stuk kunnen verlichten omdat je ze niet meer hoeft te bellen.
Ik ben het er mee eens dat ze je altijd netjes te woord staan en het gevraagde netjes opsturen.
Het is echter zowel het stamboekkantoor als de leden makkelijker als het via internet opvraagbaar is


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DemiSisa, puppy1128, xAnthea en 138 bezoekers