KWPN-er Leonie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

KWPN-er Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 14:11

Dit is sinds 3 weken ons verzorgpaard Leonie. Ze heeft t/m haar 4e jaar geleerd om zowel onder het zadel als voor de kar te lopen, maar is nu 11 en heeft al die jaren niets gedaan, op het krijgen van veulens na Lachen
Haar eigenaar is te oud en kan niets meer met haar doen, maar heeft ons gevraagd, na het halen van ons koetsiersbewijs, om opnieuw met Leonie te gaan trainen. We hebben haar de afgelopen weken bij iemand gestald die ons heeft geholpen voor de kar te krijgen, dit ging erg goed. Ze is af en toe wat schrikachtig, maar ze loopt prachtig. Ze is erg zacht in haar mond en je kan haar bijna met je pink sturen. De laatste week is een meisje haar onder het zadel aan het trainen en ook dat gaat erg goed. De komende tijd gaan wij ook leren op haar te rijden *LOL*

Tijdens de training heb ik uiteraard wat foto's gemaakt om te kunnen showen. Ze is nog veel te dik, dus let daar maar niet op Knipoog, maar er begint al aardig model in te komen. Haar hoofd houdt ze erg mooi en iedereen probeert ons nu zover te krijgen om dressuur met haar te gaan rijden. Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden... Ik vind haar in ieder geval erg mooi, dus: Cheese!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:17

ze is idd te dik maar daaronder zit volgensmij een ontzettend gaaf dier!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:25

wat een dikkert!
maar ik denk idd ook dat het een leuk beesiej word!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:30

wat een gezellige dikkert, veel succes er mee!

supergroom van Ragne!!

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:55

Ziet er lief en leuk uit Lachen Veel plezier met haar Lachen

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:41

Dik Verward ? Valt toch wel mee? Gewoon lekker stevig Haha!. Veel plezier en succes met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:28

Wordt in de goeie bespiering inderdaad volgens mij best gaaf dier.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:30

wat een schatje zeg. tsjaa beetje te dik maar toch een mooi beestje!

Lachen

Epona
Berichten: 369
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:39

sow cool gewoon een paard dat de zelfde naam heeft als moi.. agjah wat voorn naam geef je anders aan zo'n schatje:P

~°~ have you ever had a dream that your so sure it was real, what if you never wake up out that dream, how do you know the diffrent between the real world en the dream worl ~°~

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:12

mooi paard,maar waar wil je op rijden?dr rug of dr kont? Schijnheilig (eerste foto)
ben benieuwd naar de draf-foto's.
wat is haar vader?

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:28

Ja, het zadel zat niet helemaal goed en zelfs de zwangerschapssingel was haar eigenlijk te klein dus het schoof alle kanten op Lachen

Draf-foto's heb ik nog niet, maar ze is vanavond teruggebracht naar haar eigen stalletje en woensdag hebben we onze eerste rijles dus dan gaan we echt beginnen. Ook gaan we z.s.m. met een hele mooie antieke dos-a-dos rijden.

Leonie's vader is Droomwals en haar moeder is de keurmerrie Ariena. Ze is zelf trouwens een Stermerrie. Niet onaardig om mee te beginnen dachten wij... ja, ik weet het, we worden verwend Lachen.

santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:03

Gisteren was het zover! We hebben van een meisje dat al 18 jaar rijdt onze eerste rijles gehad.
Eerst hebben we Leonie lekker geborsteld, want ze had de hele dag in het zand liggen rollen... Toen heeft mijn vriend haar gelongeerd, met aanwijzingen van dat meisje, zodat de eerste drukte en frisheid uit haar was.
Daarna heeft zij eerst een paar rondjes gereden, want bij de eerste keer opstappen doet ze nogal druk, dus dat kan beter een ervaren iemand doen die er lekker snel op zit.
Daarna mocht ik erop. Wonder boven wonder zat ik er redelijk snel en soepel op, zonder Leonie te schoppen of te laten schrikken. De juiste houding en hulpen kwamen na 8 jaar niet rijden weer snel terug. Daarna heb ik zelfs nog even gedraafd, al was dat voor de zekerheid aan de longe, want dat lichtrijden is weer erg wennen! (au, mijn bil/beenspieren *LOL*
Al met al ging het best lekker en ben ik tevreden met les 1, op naar maandag. Dan krijgen we onze tweede les en ga ik longeren en mijn vriend rijden. Kijken hoe dat gaat!

Foto's (o.a. de gevraagde draf-foto) komen eraan!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:54

leuke foto's!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 22:38

Zoals beloofd hierbij de nieuwe foto's van onze eerste les. Inclusief een draf-foto alleen soms zit er een waas over omdat ze bewoog tijdens het nemen van de foto (duh *LOL*... Ik hoop dat jullie er toch wat van kunnen zien.

Afbeelding
Afbeelding

Let maar niet op mij en mijn houding, het gaat om Leonie Lachen
Afbeelding
Afbeelding

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:38

Idd en dikkert. Maar als ze weer dunner wordt is het volgens mij een ontezettend mooie dier. Veel succes dr mee!

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 92 bezoekers