Ontslag

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Ontslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 09:09

Ik heb net ontslag genomen op me werk.

Jeetje wat was ik zenuwachtig zeg! Ik trilde helemaal, maar ik dacht laat ik maar meteen naar mijn bazen gaan om het mee te delen dan ben ik ter tenminste vanaf en zit ik er niet meer tegen aan te hikken.

Ik heb een maand opzegtermijn en heb nog veel vakantiedagen openstaan. Weet iemand of ik die kan meenenem zodat ik eerder weg kan bij mijn huidige kantoor??

Ik ga vanaf 1 september (hoop eerder vanwege me vakantiedagen) werken op een groot advocatenkantoor. Ben super blij met mijn nieuwe baan ga ontzettend erop voorruit in alle opzichten! Haha!

gr


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:16

Je kunt vragen of je eerder weg mag als je vakantiedagen over hebt, maar ze zijn niet verplicht dat toe te staan. Ze moeten ze dan natuurlijk wel uitbetalen bij je afrekening.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:18

Ik heb ook nét ontslag genomen Lachen

Je kunt je vakantiedagen opnemen voor zover als jij wilt, de rest kun je laten uitbetalen. Je krijgt er dan niet veel geld voor terug maar je bent er wel eerder vanaf.
Hou er wel rekening mee dat je vaak bij veel bedrijven voor het 1ste van de maand moet opzeggen, dat staat in je arbeidsvoorwaarden. Als je dus vandaag opzegt en je moet het voor het 1ste van de maand doen, gaat het pas op 1 augustus in dus.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:19

In overleg kan je ze vaak meteen opnemen zodat je eerder weg kan...maar dat moet je dus overleggen met je werkgever.
Anders betalen ze ze uit.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:20

Ja, normaal gesproken moet je nu tot 31 augustus doorwerken.

@Maudje; wat bedoel je met "Je krijgt er dan niet veel geld voor terug"?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:33

Tessebes schreef:
@Maudje; wat bedoel je met "Je krijgt er dan niet veel geld voor terug"?



Wanneer je al je vakantiedagen echt als vakantie zou opnemen en dus zeg maar in dienst blijft totdat je dagen op zijn, dan krijg je natuurlijk je gewone salaris voor betaald.
Wanneer je die dagen laat uitbetalen in plaats van ze opneemt, dan krijg je er vaak minder geld voor dan wanneer je ze als vakantie opneemt.

Het enige nadeel als je ze allemaal opneemt (in plaats van laat uitbetalen) en dan in die periode al bij je volgende werkgever begint, is dat je er dan meer belasting over gaat betalen.

snap je het een beetje? is een beetje moeilijk uit te leggen Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:42

Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.
Als ik vakantiedagen uitbetaal, dan krijgen de mensen gewoon hetzelfde als een gewerkte dag, ze houden er dus niet minder van over.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:45

Volgens mij klopt dat ook niet. Het blijft gewoon een 'werkdag' die uitbetaald wordt.

Fryslân Poppe!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 09:55

Ik heb vandaag dus opgezegd maar het gaat officieel in op 1 augustus zodat ik officieel 1 september bij mijn nieuwe werkgever kan beginnen. Heb een maand opzegtermijn.

Ik hoop echt dat ik mijn vakantiedagen mee kan nemen. Voor hun dan balen, want moeten ze sneller iemand vinden, want ik kan dan half aug. al weg. Als ik ze mee kan nemen dan. Daarom was ik benieuwd of ik dit zeker weten mag doen of dat ze me kunnen zeggen nee je blijft tot 1 sept. sowieso...

gr

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:06

Makhali schreef:
Ik heb een maand opzegtermijn en heb nog veel vakantiedagen openstaan. Weet iemand of ik die kan meenenem zodat ik eerder weg kan bij mijn huidige kantoor??


Als het goed is kan je deze gewoon opnemen.

Ik heb jaren geleden ook eens ontslag genomen bij mijn toenmalige werkgever, en had nog zoveel vrije dagen en overuren open staan, dat de dag dat ik ontslag nam, tevens mijn laatste werkdag was... Extreme duivel

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het me heel veel moed heeft gekost om mijn toenmalige werkgever te zeggen dat ik ontslag nam en AL mijn dagen direct opnam... Dergelijke opmerkingen zijn niet al te makkelijk te maken, hoe graag je ook weg wilt bij dat bedrijf... Scheve mond

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 10:39

Ik hoop dat het me gaat lukken heb het nog niet besproken maar probeer het vanmiddag of morgen. Mijn baas is net terug van vakantie was vanddaag zijn eerste dagje weer. Dus mooie binnekomer....

gr

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:40

Tessebes schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.
Als ik vakantiedagen uitbetaal, dan krijgen de mensen gewoon hetzelfde als een gewerkte dag, ze houden er dus niet minder van over.


Ik weet niet of dit per bedrijf verschillend kan zijn ? Verward Dit staat in ieder geval in mijn arbeidsvoorwaarden. Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:54

Wat staat er dan? Dat je maar een percentage uitbetaald krijgt of zo?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 12:39

Tessebes wat voor werk doe jij eigenlijk als ik vragen mag, want je weet er best wel veel vanaf... (ik zie je vaker reageren namelijk is dit soort vergelijkbare toppics..)

gr

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:15

Gefeliciteerd!! Dat wilde je graag....

Zie je nou met een beetje geduld kom je er wel *LOL*

Succes met je nieuwe baan.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:20

Makhali schreef:
Tessebes wat voor werk doe jij eigenlijk als ik vragen mag, want je weet er best wel veel vanaf... (ik zie je vaker reageren namelijk is dit soort vergelijkbare toppics..)

gr


Administratie in de ruimste zin van het woord (financieel, personeel, enz.).

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:31

Citaat:
="Maudje"Je kunt je vakantiedagen opnemen voor zover als jij wilt, de rest kun je laten uitbetalen. Je krijgt er dan niet veel geld voor terug maar je bent er wel eerder vanaf.

Is dit niet iets belasting technisch? Waarschijnlijk betaal je dan meer belasting over je vakantiedagen...

Dit hoor ik namelijk ook wel van onze technisch personeel in de buitendienst. Die nemen veel compensatie dagen op, zodat ze hun vakantiedagen over houden en uit laten betalen...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:32

Ging niet helemaal goed geloof ik Verward

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:34

OK, ook nog even een kleine toelichting van mij Lachen

Je kunt:
1) Je vakantiedagen uit laten betalen (dus niet opnemen, maar centjes voor krijgen) -> die "uitkering" valt dan onder het bijzondere belastingtarief, net zoals vakantiegeld en overuren.
2) Je vakantiedagen opnemen en deze onbetaald werken bij je nieuwe werkgever om zo alvast een leuke voorraad vakantiedagen te hebben. Kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld in september op vakantie gaat. Dit moet overigens wel in overleg met je nieuwe werkgever.
3) Je vakantiedagen opnemen en al, betaald, bij je nieuwe werkgever beginnen. Dan krijg je dus tijdelijk dubbel salaris, maar dat wil niet per sé zeggen dat je dan later belasting moet bijbetalen.
4) Gewoon je vakantiedagen opnemen en lekker vakantie vieren.

Waar je ook voor kiest, doe het altijd in overleg, wat overigens niet wil zeggen dat je niet je zin mag krijgen Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Ywie
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:35

wanneer je vakantiedagen laat uitbetalen aan het einde van het dienstverband, dus zonder dat je ze opneemt, dan valt deze uitbetaling onder het zogenoemde bijzondere tarief, dit houdt in dat je er meer loonbelasting over betaalt en zodoende hou je er netto dus minder aan over. Daarom is opnemen gunstiger dan uit laten betalen.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt, begint zijn grofheid!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:36

Niet als je vakantie dagen gewoon als gewerkte dagen worden uitbetaald. Als je dat niet doet, dan moet je er idd meer premies over betalen. Als die periodes van een nieuwe baan en de uitbetaling van je vakantiedagen elkaar overlappen, dan heb je wel kans dat je aan het einde van het jaar wat belasting moet bij betalen, omdat je dan je belasingvrije voet hebt overschreden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:38

Ywie schreef:
wanneer je vakantiedagen laat uitbetalen aan het einde van het dienstverband, dus zonder dat je ze opneemt, dan valt deze uitbetaling onder het zogenoemde bijzondere tarief, dit houdt in dat je er meer loonbelasting over betaalt en zodoende hou je er netto dus minder aan over. Daarom is opnemen gunstiger dan uit laten betalen.


Maar wij betalen dus gewoon uit als extra gewerkte dagen en dan geldt er dus geen bijzonder belastingtarief. Eigenlijk is het dus een beetje belastingontduiking, maar ja... Bloos

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:41

Tessebes schreef:
Maar wij betalen dus gewoon uit als extra gewerkte dagen en dan geldt er dus geen bijzonder belastingtarief. Eigenlijk is het dus een beetje belastingontduiking, maar ja...


Tessebes is Creatief Boekhouder Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:44

Malibu schreef:
Tessebes is Creatief Boekhouder Haha!


Niet door vertellen hoor! Bloos!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:00

Tessebes schreef:
Niet door vertellen hoor!


Ik zeg niks Lips are sealed

Wij buigen ook wel eens de regels Knipoog

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, Bo_Y, ComscoreBot, desi92, Eskimo, Gea99, GrapeshotBot, kimberly1995, Luzerna, Meliaforever, MyWishMax, winnetou4502, xmirax, YandexBot en 36 bezoekers