Priveles, maar HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Priveles, maar HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 22:33

Hoi, donderdag om 3 uur heb ik priveles op de manege!
Maar nu weet ik niet op wie ik zal gaan, dus wil ik tips van jullie!
Okay, hier komen de mogelijke paarden, met uitleg per paard. Er zijn nog wel meer paarden en pony's op de manege, maar ja, als ik er nooit op rijd heb ik ook minder aan de priveles!
- Issy= leuk paardje, kan leuk lopen, ligt wel een beetje aan haar bui... maar ik kan haar in principe al redelijk laten lopen, tenminste, ik ben wel tevreden als ik op haar heb gereden heb, ik rijd niet super vaak op haar. Ik heb niet echt problemen met haar, krijg haar goed aan de teugel, wijken en schouderbinnen gaat ook wel goed vind ik, dus als ik op haar ga ga je meer aan de details rijden denk ik?
- Vasco= ook een leuk paardje, wel wat oud en stijd, maar hij heeft z gelopen! Wel een goed leerpaard natuurlijK! Maar ik heb pas 1 keer op hem gereden en hij rijd niet echt vaak mee in mijn les en een ander meisje uit mijn les wil ook altijd heel graag op hem, dus het zal niet vaak voorkomen dat ik op hem rijd, dus de vraag ik of ik veel aan de priveles zal hebben, tis natuurlijk leerzaam, maar ja, op dat paard zal ik het niet vaak toe kunnen passen...
- Hannes= een beetje lomp paard, 2 weken geleden op gereden, ik rijd er niet zo vaak op, maar ik zou er wel vaker op kunnen rijden. Hij loopt het liefst door de bak te sjokken waardoor hij meestal niet zo goed loopt, maar als je goed aan hem werkt, wat ik dus ook deed vorige keer krijg je hem wel aan de teugel enzo...
- Treffer= paard waar ik wel redelijk vaak op rijd (doordat er in mijn les vrij veel mensen met eigen paarden zijn en ook nog eens 2 meisjes die niet op hem durven... en hij moet eigenlijk meelopen in mijn les) hij is vrij moeilijk in aan de teugel lopen enzo, hij is namelijk erg stijfjes en vaak niet voorwaarts genoeg is (nadat hij is uitgebokt) Bij mij loopt hij de laatste tijd wel beter, doordat ik er echt aan werk met hem. Op zich dus wel leuk, ik rijd wel vaak op hem, ben al goed met hem bezig en ja, extra hulp kan ik er wel bij gebruiken, zoals zijwaarts gaan... erg veel doet hij dan niet, ook al zei mijn instructeur vorige les wel dat het goed ging, terwijl hij heel weinig zijwaarts ging (maar hij ging wel goed in stelling en aan de teugel en genoeg voorwaarts)... aan het begin van de les is hij echter fris en gaat bokken en gister ben ik er afgevlogen Boos! Niet echt fijn, ik heb alleen een blauwe plek, maar ja, ik wil in mijn priveles natuurlijk wel rijles en geen vliegles, hihi!
- dan is Jacky er ook nog, das een grote pony/klein paard... loopt wel leuk en vind ik vrij makkelijk, goed te rijden, maar daar rijd ik ook bijna niet op en ik voel mezelf ook wel wat te groot voor hem, ik ben 1,83m namelijk... dus die valt eigenlijk al af!

nou ja, wat vinden jullie?

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:48

Ik denk Hannes of Treffer
Hannes omdat hij door de bak loopt te sloffen en als je hem beter aan het werkt kunt krijgen is het voor jouw leuk en voor hem veel beter, ook qua bespiering ect...

Treffer omdat je vaak op hem rijd, je kunt hem d.m.v. les misschien wat soepeler krijgen, waardoor hij fijner gaat lopen en waarschijnlijk zelfs minder gaat bokken op den duur.

Veel succes met de keuze en de les!

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:49

Ik zou voor Treffer kiezen. Ik hou van pittige paarden en als je dan uiteindelijk een goed resultaat krijgt vind ik dat leuker dan bij een 'oud Z-paard'. Ik hou wel van uitdaging en je leert er alleen maar van als je er af en toe eens naast ligt!! Misschien een uitdaging om aan het bokken te werken. Ik heb ook een tijd op een manege gereden en daar was ook zo'n soort paard, heb er vaak af gelegen maar hoe vaker ik hem reed hoe meer ik hem leerde kennen. En al gauw was ik hem te snel voor en daarna reed ie geweldig. Tijd en geduld kost het wel. Ben door dat paard ook bijna gestopt met paardrijden!!

Veel plezier donderdag, ik zal aan je denken heb ook priveles!!!!!!!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:11

Ik zou voor Treffer kiezen!
De beste paarden zijn immers paarden met karakter Haha!

Neh, effe zonder gekheid. Als je Hannes zou rijden heeft ie dr zelf niet al te veel aan denk ik. In 1 lesje per week krijg je een erg stijf paard niet los, je bezorgt hem dan denk ik vooral spierpijn.
Treffer is een ander geval omdat ie echt lastig is. En ik denk dat je dat er wel uit kan rijden. Waarschijnlijk word Hannes ook meer door beginners gereden, en das ook niet zo mega bevordelijk Clown

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:30

Ik zou ook Treffer kiezen, je hebt duidelijk een paar punten bij Treffer gevonden die je zou willen verbeteren (denk ik), en waar is een privéles voor? Juist Lachen ...en het klinkt gewoon als een gaaf paardje Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:50

Ik heb niet gelezen hoe of wat,
je moet gewoon kiezen voor het paard waarmee je jezelf kunt verbeteren!

Jij rijdt en lest immers op een manege om er zelf beter van te worden en niet om een moeilijk of stijf paard bij te scholen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 10:22

Een Z-paard is natuurlijk leuk, maar je schrijft zelf al dat hij oud en stijf is. Een stijf paard zal echt niet het goede gevoel geven al kent hij de trucendoos dan nog wel. Je kunt er natuurlijk wel de hulpen op leren voor moeilijkere dingen, maar dat je dan een minder beleerd paard dat ook kunt laten doen... Ik denk dat je op dit moment meer hebt aan het leren hoe je vervelende of lastige paarden toch braaf kunt laten lopen. Daar heb je wat aan bij elk paard. Want ieder paard is wel eens lastig, of stijf of sloom, en als je die dan lekker hebt lopen kom je vanzelf toe aan de moeilijkere dingen...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 16:28

Ik zou kiezen voor Treffer, of voor Issy. Dat zijn paarden waar jij zelf denk ik een hoop van kan leren.