nog een keer vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

nog een keer vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 22:43

Ik weet dat ik deze vraag al een keer gesteld had, maar kreeg weinig reacties, wie o wie kan mij helpen? :


Ik ben nu bijna klaar met mijn 2 jarige MBO opleiding dierenverzorging, en wil nu eigelijk gaan werken met paarden.
Ik kon op die school ook paardenhouderij doen, maar omdat ik dat te eentonig vondt heb ik voor dierenverzorging gekozen, zodat ik meerdere kanten op kon.
Nu wil ik toch wat gaan doen met paarden, maar kan dat wel?
Ik heb tijdens mijn opleiding weinig gedaan met paarden, alleen maar met honden, katten, knaagdieren, vogels en reptielen. je kan dus niet echt zeggen dat ik daar veel van paarden geleerd heb.
Verder heb ik wel stage gelopen op een manege, en ga ik nu dus bij een westernranch stage lopen.
Is dat genoeg om bijvoorbeeld op een manege of pensionstal te werken?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:16

Het zou kunnen uiteraard. Maar wat is je ervaring naast je school? Heb je nooit iets met paarden gedaan? Loop je al jaren bij een professionele stal mee?
Ik zit in 5 havo, en ik zou zo aan de slag kunnen bij een paar grote stallen in de buurt. das een kwestie van ervaring en connecties. Zonder connecties is t wel moeilijker hoor. (ehhh, met die connecties bedoel ik niet dat ik n rijkeluiskind ben ofzo. ik rijd voor een stal en zo leer je gewoon mensen kennen)

heel veel suc6!
Lieke

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:24

Kun je dat niet op school vragen, ik denk dat zij je een veel beter antwoord kunnen geven. Op een manege of stal zou je in principe wel aan het werk kunnen, ze vragen er niet vaak om papieren enzo, naar mijn weten. Ik ken best wel veel mensen van de manege en ik denk dat mocht er een vacature zijn, dat ik wel aan de slag zou kunnen (ik heb alleen te weinig tijd, aangezien het vaak om doordeweekse dagen gaat! Boos! )

Gaan maneges waar jij solliciteert nou uit van diploma's en papieren dan denk ik dat je het niet redt. Je hebt volgens hen dan geen of te weinig kennis van paarden, omdat het niet op papier vastgelegd is. Succes!

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 10:54

Ik weet niet of je dit bedoelt maar naast mijn school is er een paardenhouderij en daar kun je van alles leren enzo. En als je daar echt voor paardenhouderij kiest dan ga je 3x in de week (denk ik) met paarden (zoals mennen leer je en je ma paardrijden) werken! En 1 dag stage en 1 dag de vakken. Ik denk dat het zo is ingedeelt maar bij ons op school moet je dan bijv. ook wel eens een keer met honden om te kijken of je daar mee om kunt gaan maar dat is niet altijd zo. Het meest met paarden. deze scholen staan in Alkmaar, Amsterdam-Noord, Castricum, Grootebroek, Heerhugowaard, Hoorn, Schagen, Purmerend! Maar LET OP: Niet bij al deze scholen kun je paardenhouderij kiezen! Wil je hier meer over weten stuur me dan een pbtje en zet even welke plaats je info over wilt!! gr. marieke