Noord Hollandse Kampioenschappen (NHK)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Noord Hollandse Kampioenschappen (NHK)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 12:34

Ben gister vroeg opgestaan om naar de NHK te kijken. We hadden niet de hele dag de tijd, maar gingen toch onze grote favoriet Kasparow aanmoedigen.

Complimenten voor de organisatie! Alles zag er goed uit, en alles was goed geregeld met parkeren en zo.

Kas wordt sinds een aantal weken gereden door Tommie Visser. Dat gaat als een speer.
Ze hebben gister de eerste kur gereden! Ik ben uiteraard bevooroordeeld............maar ik vond hem geweldig. Als je ziet dat Tommie nog niet zolang op Kas rijdt en hem nu al zo aan het lopen heeft! Geweldig!

Uiteindelijk zijn ze 5e geworden! OK dan!

Elisabeth Penterman is 1e geworden met Monte Castello in ze Z1. Ook een hele goede combi! Ze hebben het verdiend! OK dan!

Ik heb wel een aantal plaatjes geschoten, maar daar moeten jullie nog even opwachten.

Zijn er nog meer mensen geweest? Wat waren jullie bevindingen?

Op zoek naar de zon!!!


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:43

Ik ben er niet geweest, maar is Kas jullie paard? In dat geval gefeliciteerd met de 5e plaats!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:29

Afbeelding

Dan heb ik naast jou gestaan foto's maken van Kas Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:16

Wat een leuke foto!
Tommie kan echt geweldig goed sturen, ik zie hem altijd graag rijden. Een tijdje terug heb ik samen met hem in de les gereden en Tommie is nog super aardig en sympathiek ook

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 09:12

Jippie,
Ik weet niet waar jij de foto ziet, maar ik zie hem niet,.......... Haha!

Zodra ik foto's heb zal ik ze plaatsen hoor, nog even geduld.

Op de site van Arndt staat al wel een foto van Tommie en Kas.

Tommie kan idd goed sturen en is ook erg aardig. Hij en Kas zijn een goede combi. OK dan!

Meisje333, ik heb veel mensen gezien, maar ik haal de Bokkers er niet uit Knipoog

Ik vond de kur beter dan de proef! Met Pipo (de andere hengst die Tommie uitbrengt) is hij 5e geworden.
Nu dus kiezen welke meegaat naar het NK. Spannend!

Op zoek naar de zon!!!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:14

Mooie combinatie hoor!
ik zag de foto dus wel Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:16

Da's tijdens de kür. Ik heb 'm wel van een afstand (daarachter waar je die andere paarden ziet, daar) een kür zien rijden met zo'n zwart ding, maar ik ken beide paarden niet.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:30

Ja, ik was er ook! Ik heb ook nog een boktmeeting gehad, maar was me er niet van bewust, met meisje333......
Mooi paard hoor, een vriendin van mij deed ook voor het eerst mee in de kur, en ze vond het zelf heel leuk om te doen. Zelf ben ik gestart in de B-dressuur.......

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:22

Ik ben ook geweest. Was errug leuk Haha! Organisatie was toppie en zaterdag was het natuurlijk ontzettend mooi weer (misschien wel iets té warm Tong uitsteken). Ik ben smiddags gaan kijken naar dressuur en een beetje springen. Heb voornamelijk naar de Z2 Kur op muziek gegeken. Tjonge tjonge, wat was de kwaliteit weer slecht. Tuurlijk waren er ook een aantal uitschieters bij, die reden echt onwijs goed (ik ben even de namen vergeten Haha!), maar het merendeel was van alles aan het doen, behalve rijden. Handen in de lucht, gehobbel op de knol, paarden die op hun kop liepen en onregelmatigheden in travers en appuyementen. Je zou toch wel wat meer verwachten van de Z2 op Regiokampioeschappen! Desondanks hebben de ruiters die die dag wél goed presteerden alles weer goedgemaakt Haha! Was super om naar te kijken en springen was gaaaaf.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 14:45

Vvlar,

Ik weet niet of je het weet, maar de meeste ruiters/amazones hebben pas 2 of 3 dagen van te voren gehoord dat ze een kur moesten rijden.

Het was de bedoeling dat alleen de beste 8 de kur moesten rijden. Dat is dan wel even schrikken hoor!

Wellicht was de kwaliteit in jouw ogen wat slecht, als ze 3 dagen hebt om voor te bereiden (EN muziek uit te zoeken) vind ik het nog goed gedaan.

We zullen maar zo zeggen............iedereen heeft zijn best gedaan Knipoog

Op zoek naar de zon!!!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:51

Dimple schreef:
Vvlar,

Ik weet niet of je het weet, maar de meeste ruiters/amazones hebben pas 2 of 3 dagen van te voren gehoord dat ze een kur moesten rijden.

Het was de bedoeling dat alleen de beste 8 de kur moesten rijden. Dat is dan wel even schrikken hoor!

Wellicht was de kwaliteit in jouw ogen wat slecht, als ze 3 dagen hebt om voor te bereiden (EN muziek uit te zoeken) vind ik het nog goed gedaan.

We zullen maar zo zeggen............iedereen heeft zijn best gedaan Knipoog


Meestal heb je dan toch wel een kur klaar liggen? Ik bedoel, als je je voorbereid op zo'n kampioenschap dan houd je er toch al rekening mee dat je misschien zal moeten rijden? Verward Er waren ook heel veel uitvallers bij de Kur, wat resulteerde in wachttijden die opliepen tot soms wel 15 minuten voordat de volgende deelnemer de ring in kwam. Niet dat de ruiters daar wat aan kunnen doen, maar het geheel kwam vrij rommelig over. Ook af en toe nog een paar probleempjes met de geluidsinstallatie (of de cd's waren van slechte kwaliteit Bloos ). Ik vind het raar dat de meeste ruiters, zoals jij zegt, pas 3 dagen van te voren te horen kregen dat ze moesten rijden. Ik zou dan waarschijnlijk ook nog in de stress schieten!! Lachen Maar desondanks je je kur niet precies kent (als dat het geval zou zijn), vind ik toch dat de figuren naar behoren gereden moeten kunnen worden. Zeker op dat niveau. Nou zullen het weer en de zenuwen ook een grote rol mee gespeeld hebben, maar het oogte gewoon over het algemeen een beetje rommelig.

Miekwie

Berichten: 167
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:51

nou 3 dagen van tevoren :| hoe wil je dan nog effe goed oefenen? hopen dat het paard dan meteen gelijk goed luisterd als je de kur gaat oefenen


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:02

Zo bedoel ik het niet. Ik begrijp het best wanneer je in deze omstandigheden niet bent ingespeeld op je proef. Je zou net niet uit kunnen komen met je muziek of meer van dat soort grappen. Ik speelde meer op de oefeningen zelf. Want ookal kun je je kur niet goed oefenen, de oefeningen zelf zouden goed uitgevoerd moeten worden. Dit hoort bij je dagelijkse training. Bovendien liep mening paard te diep (ik denk dat dit ook door de hitte kwam hoor), waardoor voornamelijk in de travers en appuyementen gewoon tactfouten en impulsverlies aanwezig waren. Ik doel hier niet op boze reacties van mensen wanneer ze dit lezen. Iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, en misschien vonden anderen dat de ruiters wél goed reden. Ahoewel deze fouten voor mening toeschouwer duidelijk te zien waren.

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:33

Jammer ik heb het gemist, waar was het?

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:35

Topic naar Wedstrijden verplaatst.

Fiesta, freiberger, what else?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:36

Jammer genoeg kon ik niet komen kijken. Had me wel erg leuk geleken, want er deden weer veel bekenden mee.
Alhoewel die toch niet zo goed zijn gegaan Bloos

Sall schreef:
Jammer ik heb het gemist, waar was het?


Ook goeiemorgen! Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:02

ik heb al die kuren echt gemist, ik heb van half 9 tot half 12 ofzo op paard gezeten bij het springen, en daarna ff eraf, over het dressuur terrein gelopen om vervolgens weer op te zadelen

ik sprong L paarden
1e pc: foutloos,barrage foutloos en 1e prijs
2e pc: snelste maar helaas 1 balk
overall: 3e van NH

dressuur laat ik maar ff achterwegen haha:)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:24

VValar: als je 's middags hebt gekeken naar de kur op muziek heb je dus niet gekeken naar de kuren van het regiokampioenschap maar naar de vrije inschrijving.
Dit zijn dus juist mensen die zich niet geselecteerd hadden voor het Regiokampioenschap of die uit een andere Regio kwamen.

De kuren van het regiokampioenschap zijn allemaal 's morgens verreden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:41

Gefeliciteerd reddytobias! 3e van NH is niet niks hoor Haha!
Fitzroy; oh ik wist niet dat de kuren van de regiokampioenschapen smorgens waren verreden. Ik heb idd de kuren van smiddags bekeken. Ben blij om te weten dat er s'ochtends misschien toch nog wel een beetje kwaliteit heeft rondgelopen Haha!
Geintje hoor Tong uitsteken

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 12:38

RT, wellicht dat ik je zaterdag wel even kom aanmoedigen. (met de finale)
We zijn toch in de buurt om ons paardje te rijden.

Wel goed van je joh! OK dan!

En voor wat betreft de kur, tja zo zie je maar weer dat er toch wel een klein haakje aan de organisatie zat Schijnheilig

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers