Aan-gegalopeerd door g**** Haflinger!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Aan-gegalopeerd door g**** Haflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:17

Enkele weken geleden had ik reeds een vriendelijk kopstootje van mijn ene hengst gehad, daardoor weekje buiten spel geweest door een hersenschudding en gisteren weer het volgende:
Ik heb 2 hengsten en 2 merries op de wei staan. De merries zijn 3 jaar en drachtig en de hengsten beiden 2. Gisteren was ik even met de omheining bezig en ik dacht "Ach, ze zijn toch drachtig, wat kan er gebeuren? Hooguit beetje opvoeding voor de hengsten en dat kan geen kwaad Knipoog ".
Dus beesten even bij elkaar gezet. Eerst Haflingerhengst bij mijn bruine merrie, die zwaaide even met haar staart en gilde een beetje in antwoord op zijn avances en daarna gingen ze samen braaf grazen.
Toen mijn schimmelmerrie... ik weet niet wat er zo bijzonder aan haar is, maar mijn hengst is geloof ik dolverliefd op haar Lovers Zij moest echter niets van hem hebben en toen met staart zwaaien en gillen niet hielp ging ze er dan maar in galop voor hem vandoor. Gericht gebokt en geschopt naar hem, maar hij was niet te houden, zo 'blij' was hij haar te zien.
Ik stond erbij in de wei en keek ernaar, totdat de merrie mijn richting op kwam galoperen. Ik dacht nog slim te zijn door te blijven staan, paarden lopen toch nooit over je heen toch Verward ?!?! Mijn merrie week dus uit, maar mijn Haflinger, volledig bezig zijn l:+l achterna te lopen, had mij ws iets te laat in de gaten dus Frusty vol tegen me aan en daar lag ik. Duidelijk was dat hij zich schuldig maakte aan een strafbaar feit, want na onze botsing rende hij gewoon vrolijk door en verliet zonder papieren achter te laten de plaats van het misdrijf!
Heb hem vriendelijk bedankt voor deze innige kennismaking en na afronding van de omheining hem maar weer in zijn eigen wei gezet.
Vandaag ben ik wakker geworden met een enorm stijve nek! Ik dacht al dat ik wat hoorde bij mijn val, dus denk dat ik mijn spier goed verrekt heb o.i.d.
Zucht... leuke hobby dat paardrijden! Ach gut
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 17-07-04 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:20

Jaha, dat krijg je ervan wanneer je een haflinger beledigt, door ze haLflingers te noemen (zie titel) Schijnheilig


Maar dat klinkt als een zeer prettige ervaring, zo ben ik een keer 'overreden' door een shetlander hengstje en dat was al niet heel erg prettig. Als ik dan ipv dat shetje, een flinke haflinger voor me zie...hmmm ik kan me er iets bij voorstellen. Knipoog

Sterkte ermee Ach gut

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:22

Duidelijk dat hij die extra l verdiende, maar heb het maar even aangepast. Thanks!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:22

aah,das balen
sterkte met je nek Ach gut

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 02:40

aah stom Scheve mond
Ik kan me voorstellen dat ik opzij was gesprongen hoor Blijven staan als je ziet dat die knol niet wil uitwijken is een beetje onverantwoordelijk denk ik...
sterkte nog met je nek, misschien is een bezoekje aan de dokter geen overbodige luxe?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:00

Haha ik zie het voor me.

Hij komt op je af en jij.

Hij loopt vast niet over me heen......dat doen paarden toch niet.....of wel....nee vast niet.....hij komt wel erg dichtbij.....ik laat me niet kennen en blijf staan......ehh......hij stopt vast........vast.....BAM!!!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:57

*LOL* Is ie al gearresteeerd? Tong uitsteken

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:11

Sterkte met je nek. Knipoog Ach gut Tja, je kan wel vertrouwen dat ze niet zomaar door je heen galopperen, maar je kan er niet op vertrouwen dat ze ook zien dat je er staat! Nagelbijten / Gniffelen

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:23

Auw... Blauw oog Die mannen...je kunt ze er ook niet bij hebben
Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je (nek) gaat!! Ach gut

Miesje

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 19:54

Heike: goede beschrijving van het gebeurde en achteraf bezien stiekem ook best grappig. Leuk verhaal voor op feestjes en partijen denk ik dan maar...

Ach ja, dacht slim te zijn door niet opzij te springen, want je zult net zien dat als ik naar links spring hij dat ook tegelijkertijd doet, maar had achteraf gezien misschien toch handiger geweest. Ach ja, als je alles van tevoren weet...

Heb hem inmiddels weer vergeven, hij zat zo heftig achter mijn merrie aan dat mij gewoon niet of te laat heeft gezien.
Wat je zegt TanteMiesje: MANNEN.......

Morgen maar naar de huisarts, want blijf last van mijn nek houden. Geeft die botsing wellicht recht op een dagje vrij van werk Haha!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:01

Gnagnagna...heb je dr toch nog profijt van!

Tante Miesje

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:26

Heike schreef:
Haha ik zie het voor me.

Hij komt op je af en jij.

Hij loopt vast niet over me heen......dat doen paarden toch niet.....of wel....nee vast niet.....hij komt wel erg dichtbij.....ik laat me niet kennen en blijf staan......ehh......hij stopt vast........vast.....BAM!!!

Haha! idd Haha!

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:28

Whoehaha, wat heb je het grappig geschreven. Succes met je nek!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:33

Haha! zie het zo voor me Haha!

Leuk geschreven OK dan!

Sterkte met je nek iig Ach gut

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 18:07

Valt gelukkig mee Bloos
Heb wat pijnstllers/spierverslappers van Herr Doktor meegekregen en het moet vanzelf met een paar dagen dan weer genezen!

Bedankt voor jullie beterschapswensen OK dan!