Winstpunten op dressuurwedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Drupsky
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Zwolle

Winstpunten op dressuurwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 14:09

Ik heb een vraagje. Na hoeveel score kan je een winstpunt halen bij een dressuurwedstrijd?

Is dat met de score:
156 = 1 winstpunt
182 = 2 winstpunten
208 = 3 winstpunten
235 = 4 winstpunten
260 = 5 winstpunten (niet dat dat dan te halen valt...)

En bestaat een dressuurproef altijd uit 26 onderdelen?

Ja, dat denk jij maar!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:11

Je moet 60% scoren. Dus gemiddeld overal een 6 voor hebben. Je kunt max 3 wp per start halen. In het Z zijn er 30 onderdelen.

156+ is 1wp, 169+ is 2wp, en 182+ is 3 wp.

Drupsky
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 14:13

Oh, okee! Bedankt! Lachen
Is het moeilijk om een winstpunt te halen?

Ja, dat denk jij maar!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:22

Wat is moeilijk?
Als je netjes op de letters rijd en je pony nageeflijk loopt, dan moet je in de B wp halen kunnen.

Drupsky
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 14:29

Heb ik ook Haha! .. Ik had net genoeg punten voor 1 wp. Pling (157 punten)

maar, bedankt voor je reactie!

Ja, dat denk jij maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:30

soms wordt er achterlijk laag gejureerd (of hoe je het ook schrijft) bij mijn wedtsrijd van Vrijdag was ik in 1 ring eerste en ik had 159, in de andere ring had de eerste 166! en in die ring was ik 3de met 156.....raar af en toe, en soms zijn er ook wel die 182 halen ofzo! t ligt voornamelijk aan de jury, als die jou rijstijl niks vind, tjaa....dikke vette pech, als die jou rijstijl goed vind.........dikke vette geluk! maar je moet natuurlijk wel kunnen rijden, daar ligt het ook heel erg veel aan Tong uitsteken

Drupsky
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 20:05

lol... nou, ik kan niet rijden maar toch haal ik een score om niet over te slagen... ik rijd nog maar een half jaartje... ik had vast een jury die in een goede bui was!!

Ja, dat denk jij maar!

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:25

nou zo is het niet altijde hoor met hoe je rijstijl is de jury kijkt meer naar de combinatie en of het een leuk paard/pony is en of je paard/pony veel kan daar kijken ze het meeste naar. ik schrijf heeel vaak met de eigenaar van mijn stal en die kijkt daar vaak naar. komt der een tinker bine weet ik het al geen wp, komt der een jazz x coktail bine ja dan heb je het al gemaakt. en okal blijf je op je paard ziten heb je ook een wp bij ons Knipoog

ღCarpe diemღ Jackson Dress Z2+3 !! Spr L+7 B+32 Sgw M*
Guus v sport zzl*
B/L Jury lid :D Brandweervrouw :)

Drupsky
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 11:51

lol... nou, bij ons is het allemaal niet zo erg officieel... het was een wedstrijd van mijn eigen manege. Als ik zou rijden bij een echte wedstrijd dan zou ik echt iets van 10 punten halen ofzo! Bij ons wordt er dus heel erg los beoordeeld.

Ja, dat denk jij maar!


airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:33

ik heb eens bij een jury helpen schrijven, en ze geven nauwelijks hoger dan een 6, ze gaan van een 6 uit en als er dan iets mis aan is wordt het meteen een 5. beetje raar vind ik dat wel

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:23

staat trouwens ook allemaal in het proevenboekje

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Drupsky
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:35

Ja, ze geven heel snel lage cijfers.. maar bij mij op de manege dus niet... Lachen

Ja, dat denk jij maar!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:48

sjemie schreef:
soms wordt er achterlijk laag gejureerd (of hoe je het ook schrijft) bij mijn wedtsrijd van Vrijdag was ik in 1 ring eerste en ik had 159, in de andere ring had de eerste 166! en in die ring was ik 3de met 156.....raar af en toe, en soms zijn er ook wel die 182 halen ofzo! t ligt voornamelijk aan de jury, als die jou rijstijl niks vind, tjaa....dikke vette pech, als die jou rijstijl goed vind.........dikke vette geluk! maar je moet natuurlijk wel kunnen rijden, daar ligt het ook heel erg veel aan Tong uitsteken


Sorry Sjemie maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je lage punten hebt hoeft het niet altijd zo te zijn dat de jury laag jureerde. De jury beoordeeld op hoe jij rijdt dus waarschijnlijk heb je dan in de ogen van die jury niet zo goed gereden. Als je gewoon netjes rijdt en je voldoet aan het Niveau van de klasse waarin je start en jij en je paard beheersen de oefeningen voor tenminste een 6 dan heb je wel een winstpunt *LOL*
Wat er qua niveau in welke klasse gevraagd wordt kun je vinden in het proevenboekje.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:57

Eerste worden met 159 punten is helemaal niet zo raar... en hoeft ook lang niet altijd aan de jury te liggen! Mischien lag het nivo gewoon niet zo hoog.. daar al eens aan gedacht sjemie?

(L)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:37

Anne, echt waar, OK dan! OK dan!

Kijk eerst naar jezelf zou ik zeggen... voordat je op de jury begint te schelden Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:22

Toch heb ik het idee dat op de wedstrijden die ik met mijn pony reed hoger gepunt werd dan op de wedstrijden die ik nu met met verzorgpaardje rijd... Misschien is het het verschil paard/pony, de andere provincie of de vier jaar die daartussen verstreken zijn?
Hoewel ikzelf tot nu toe hele eerlijke beoordelingen heb gehad in het L2 (niet hoog, maar dat had ik ook niet verdient!), vind ik de punten in de B vaak wat laag.

whatever will be, will be

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:36

Missouri schreef:
Anne, echt waar, OK dan! OK dan!

Kijk eerst naar jezelf zou ik zeggen... voordat je op de jury begint te schelden Haha!

Helemaal gelijk. Ik was ook een keertje eerste met 150, maar daar was ik dus helemaal niet trots op (zeker niet omdat er maar twee meededen Schijnheilig )
De jury geven meestal wel de verdiende punten, maar je hebt natuurlijk ook uitzonderingen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:51

Dexterzorro schreef:
nou zo is het niet altijde hoor met hoe je rijstijl is de jury kijkt meer naar de combinatie en of het een leuk paard/pony is en of je paard/pony veel kan daar kijken ze het meeste naar. ik schrijf heeel vaak met de eigenaar van mijn stal en die kijkt daar vaak naar. komt der een tinker bine weet ik het al geen wp, komt der een jazz x coktail bine ja dan heb je het al gemaakt. en okal blijf je op je paard ziten heb je ook een wp bij ons Knipoog



een jazz X cocktail dat paard zou ik mooi niet willen hebben ergere inteeld bestaat zowat niet nouja Jazz X jazz zou ook nog kunnen Haha!

Monaaa
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 02:56

Wat ik tegenwoordig ook wel eens merk, is dat de jury's ook snel geneigd zijn om naar afstammeling te kijken.. Bij elk onderdeel wordt er dan makkelijk een "puntje" meer gegeven. Maar inderdaad, ze kijken per combinatie naar de prestatie, maar ook naar het afzonderlijk rijden in het algemeen van de ruiter, effect van de hulpen en naar het gehoorzamen van het paard op jou commando's. XXX Mandy

Ervaring krijg je door te doen! Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:07

Tja ik weet het niet. ik heb een paard met een niet bijzondere afstamming (vader is niet godgekeurd) En toch haal ik wel mijn punten. Ze kijken echt of je netjes rijd. En ook niet altijd naar je paard. Die van mij is ook niet super mooi. het is een gemiddeld paard. Pas had ik ook 147 pnt. zeg ik toch ook niet ja de jury punte laag. nee ik had het verdient. het zag er werkelijk waar gewoon niet uit!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:21

Alikesflame schreef:
Tja ik weet het niet. ik heb een paard met een niet bijzondere afstamming (vader is niet godgekeurd) En toch haal ik wel mijn punten. Ze kijken echt of je netjes rijd.


Herkenbaar Haha!

*Jury kijkt op mijn coupon* "Nevado? Noooooit van gehoord..."

*Jury kijkt naar mijn paard* "Gut, mooi paard zeg"

Afstamming is niet belangrijk op een wedstrijd. De jury kan alleen de naam van de vader zien, en kijkt vervolgens alleen maar naar het paard en de combinatie.
Ik heb zat brakke Krack C's gezien bijvoorbeeld Knipoog Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:28

Wat een onzin dat juryleden naar afstamming kijken en dan punten.
Ik kijk altijd eerst naar het paard en als het me dan in bijzondere zin opvalt (negatief of positief) kijk ik na de proef nog even naar de afstamming. Maar dan heb ik de punten al gegeven.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:29

Drupsky schreef:
156 = 1 winstpunt
169 = 2 winstpunten
182 = 3 winstpunten



^^ die is correct voor in de B.

Drupsky
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:04

sorry... beetje late reactie...

nou marwszjeuh, zat ik toch nog een beetje in de goede richting Haha!

Over dat jury gedoe... Het is allemaal waar wat jullie zeggen. Maar de ene jury kijkt daar naar en de andere jury kijkt daar naar. Het zou nog best wel eens kunnen als een jury naar een stamboom kijkt . De ene jury vind dit belangrijk en een andere jury vind het voorstrekt onbelangrijk!... Ieder kijkt dus met zijn eigen ogen naar diegene die rijdt en dus heb je ook verschillen met punten.

Ja, dat denk jij maar!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:10

Missouri schreef:
Herkenbaar Haha!

*Jury kijkt op mijn coupon* "Nevado? Noooooit van gehoord..."

*Jury kijkt naar mijn paard* "Gut, mooi paard zeg"

Afstamming is niet belangrijk op een wedstrijd. De jury kan alleen de naam van de vader zien, en kijkt vervolgens alleen maar naar het paard en de combinatie.
Ik heb zat brakke Krack C's gezien bijvoorbeeld Knipoog Haha!


En niet alle juryleden zijn (gelukkig) fokkers en/of kijken naar het paard dat in de baan is. Sommigen rijden puur voor de sport en vinden fokken niet interessant. Je komt het iig steeds meer tegen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: K_nolan en 13 bezoekers