kosten buitenbak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

kosten buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 19:31

wij hebben op stal een nogal bagger buitenbak, snel te nat, veel rotte snippers, glad enz enz.
nou wil de stal eigenaar geen nieuwe bak aan laten leggen (uit princiepe, is nogal een eigewijze ouwe man) nou voreg ik mij af of het ook betaalbaar is als we dat zelf laten doen met een man of tien.
wat kost het aan laten leggen van een 20*40 bak?
oude zand weggraven, laag drainagezand? laag woudzand?

momenteel paardloos


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:13

Hmm ja lastig, we hebben hier ook zo'n 'water'bak. Ik heb ijzers onder me paardje laten slaan zodat we lekker buiten kunnen rijden. Misschien is dat zolang een optie voor je?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:21

Ik zal het eens aan ons pap vragen. Maar ik denk dat je er nog van zal gaan verschieten.
Moet het ook met omheining? En alleen drainage (of drainagezand Verward), geen sproeiers, lampen enzo?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 08:36

idd geen omheining, staat er al, geen sproeiers en lampen enzo. zo simpel mogelijk, maar wel goed rijdbaar.
het is nu vaak zo glad dat mijn paard niet eens normaal de bochten kan nemen, hij glijd steeds weg met de achterhand.
ijzers heb ik er al onder, maar je kan hier nauwelijks buiten rijden (alleen langs de weg, en dat zie ik niet zitten met mijn paard)
ik heb ook ijzers onder mijn paard

momenteel paardloos

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:54

Dat glad worden kan ook van de houtsnippers zijn.

Maar wil je dan het zand af laten graven (zo ja, tot hoever?), afvoeren en nieuw zand erop? En dan ook nog drainage eronder?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 11:47

dat komt ook door de snippers, daarom willen we die eruit hebben.
idd uitgraaven, 50 cm ong. dan nieuw zand erin er bestaat toch van dat speciale drainagezand? wat je onder de bovenlaag kunt doen?

momenteel paardloos

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:22

geen zandsafgraven, spuitzand erop, en laten dreineren, vaak ben je dan al een stuk gelukkiger. En dit is volgens mij nog betaalbaar, spuitzand is goedkoper dan zwart zand

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:25

Ik heb een tijdje terug een offerte laten maken voor een simpele bak,

Dat hield in: uitgraven/draineren/en rijbakzand erover + een bakrand voor het weglopen van het zand aan de rand vd bak.
daar zou ik ong. 3000,- voor kwijt zijn geweest en met hardhouten heining 5500,- a 6000,- met 4 lichtmasten kwam ik uit op 8500,- en met toeganghek op bijna 10.000 ik wil graag een bak, maar dit kan ik niet betalen, nu zit ik te denken om heel misschien alleen een bodum aan te laten leggen en zelf een heining te maken, over een paar jaar kan er wellicht verlichting bij.

Deze offerte is gemaakt voor het uitgraven van kleigrond, het schijnt dat het verschil maakt wat op van voorn grond de bak aangelegd dient te worden.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:25

figora schreef:
geen zandsafgraven, spuitzand erop, en laten dreineren, vaak ben je dan al een stuk gelukkiger. En dit is volgens mij nog betaalbaar, spuitzand is goedkoper dan zwart zand


enig idee hoeveel dat zou kosten? ik heb namelijk precies dezelfde vraag Haha!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:28

cissie schreef:
Ik heb een tijdje terug een offerte laten maken voor een simpele bak,


bij welk bedrijf heb je dat laten doen? heb je naar bodems van ze gekeken die ze al eerder hebben aangelegd?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:43

Jade schreef:
bij welk bedrijf heb je dat laten doen? heb je naar bodems van ze gekeken die ze al eerder hebben aangelegd?


Uit mn hoofd weet ik niet hoe het bedrijf heet, ik zal het even opzoeken ze hadden dacht ik ook een website, ik heb niet gekeken naar andere door hun aangelegde rijbakken, behalve op foto's dan.

Mede omdat ik het geld op dit moment er niet voor beschikbaar heb, dat was eerst wel maar heb de keuze gemaakt om een veewagen te kopen, de bak moet dus nog een tijd wachten, onze hooiboer werkt bij een loonwerkers bedrijf hij zei dat ie een goede bodem kon aanleggen voor de helft dus mocht ik over een tijd nog geld hebben voor een rijbak dan legt hij hem aan.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:36

Jade schreef:
enig idee hoeveel dat zou kosten? ik heb namelijk precies dezelfde vraag Haha!



uhm zelf heb ik geen exact idee, misschien moet je het eens aan liousca op bokt vragen, misschien dat zij het weet?

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:04

Je kan ook loonwerkers bij je in de buurt bellen, altijd eerst vragen of zij er ervaring hebben om een rijbodem aan te leggen! Deze zijn meestal goedkoper...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:35


Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:55

wij hebben laatst een binnenbak met zand laten storten en houtsnippers,het zand ligt"maar" 10 cm dik en het is een 20x50 bak,voor het zand waren we 3000 euro kwijt, de snippers kwamen op 1000 euro, daarnaast is er nog een bedrijf bezig geweest het zand te egaliseren en de houtsnippers binnen te rijden reken daar ook mar zo'n 300 euro voor..

als je dus een bodem zand van 50cm dik wil laten aanleggen ben je echt heel veel geld kwijt, en je moet ook vragen hoe je de nu bestaande bodem af laat voeren!!meestal kost ook dit geld(moet ie al niet verontreinigd zijn,dan is het al helemaal niet betaalbaar).

al met al, voor een simpele(niet proffesionele)bodem, ben je al gauw tussen de 3000 en 5000 euro kwijt!!


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:18

Reken inderdaad maar rond de 2500 euro puur voor het zand alleen. er gaat zo een paar ton in! Reken bij elkaar, dus afgraven, opnieuw zand erin, rond de 35000 euro (GOED zand dan he, niet slechte kwaliteit waar je vervolgens niets aan hebt) minimum dikte zand moet zo'n 30 cm zijn.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:19

oooh 1 nul minder! 35.000 is wel erg veel voor een bak!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:34

Ik heb laatst m'n paddock laten verbeteren; dwz drainage aan laten brengen om de drie meter + 2 volle vrachtwagens wit zand, alles is met een grote haak doorgetrokken (??) voor de doorlaatbaarheid. M'n paddock is ongeveer 25 bij 15 en ik was al zo'n 4000 euro kwijt (inclusief omheining). Heb nu wel een superpaddock OK dan!

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:52

Hoi,
wij zijn net naar een nieuwe stal verhuisd en hebben daar een rijbak. Daarnaast wilden we ook nog graag een extra paddock voor 's winters en voor zomers met vies weer, zodat onze paardjes (4 Tinkers en een halve Fries) wel buiten kunnen staan.

Een loonwerker heeft het voor ons gedaan. De bak omgegraven, zwart zand eruit, geel zand er onderuit. Zwart zand er weer in en daarna het gele er weer over. Laag van ongeveer 50-70cm. Paar dagen werk geweest, het kost ons ongeveer 1400 euro. De omheining hebben we zelf gedaan. Om de 5 meter palen (20 palen a ongeveer 5 euro stuk) en 1 rol stroomdraad (dikke), 2 lagen. Totale kosten ongeveer 1550 euro!

Hier 2 foto's van de nieuwe paddock (wel van 2 verschillende kanten genomen overigens).

De eerste, zo was het. Een "weilandje" van ongeveer 25x30 meter (met aangrenzend 2 schuilstallen onder het dak van de stal. Beide schuilstallen ongeveer 6x3 meter)
Afbeelding

En hier op de achtergrond (achter de Tinker, het gladde zand gedeelte. De grond moet nog even goed bezinken, paarden mogen er deze week nog niet op) de "nieuwe" paddock.
Afbeelding

lieve Hyena....mis je...

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:12

Je gaat toch zeker geen geld uitgeven voor een buitenbak ,die niet eens van jouw is!!!!!!! . Dat kost echt veel hoor ,dat redt je niet met een paar honderd euries , en dan nog zeg.... Daar hoort de eigenaar voor te zorgen en niet de klanten . Ik zou er eens goed met de eigenaar over praten en anders naar een andere accomodatie gaan .

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:59

idd andere stal zoeken

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:41

stekelroosje schreef:
Je gaat toch zeker geen geld uitgeven voor een buitenbak ,die niet eens van jouw is!!!!!!! . Dat kost echt veel hoor ,dat redt je niet met een paar honderd euries , en dan nog zeg.... Daar hoort de eigenaar voor te zorgen en niet de klanten . Ik zou er eens goed met de eigenaar over praten en anders naar een andere accomodatie gaan .

als de eigenaar niet wil investeren en er in de buurt niets met een betere bodem te vinden is vind ik het de moeite wel waard om de kosten van een nieuw laagje zand af te wegen tegen de veeartskosten die er anders aankomen.

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:30

met een nieuw laagje zand ben je echt niet mee geholpen . Bij ons hier in het dorp met 1200 inwoners ,kan je al op minstens 6 plekken je paard stallen . Dus het lijkt me sterk dat er echt niks anders te vinden is daar in Groningen.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:00

cissie schreef:
Ik heb een tijdje terug een offerte laten maken voor een simpele bak,

Dat hield in: uitgraven/draineren/en rijbakzand erover + een bakrand voor het weglopen van het zand aan de rand vd bak.
daar zou ik ong. 3000,- voor kwijt zijn geweest en met hardhouten heining 5500,- a 6000,- met 4 lichtmasten kwam ik uit op 8500,- en met toeganghek op bijna 10.000 ik wil graag een bak, maar dit kan ik niet betalen, nu zit ik te denken om heel misschien alleen een bodum aan te laten leggen en zelf een heining te maken, over een paar jaar kan er wellicht verlichting bij.

Deze offerte is gemaakt voor het uitgraven van kleigrond, het schijnt dat het verschil maakt wat op van voorn grond de bak aangelegd dient te worden.


Wij hebben ons hardhouten hek zelf gezet: palen en hout bij de houthandel (2e keus hout, op zich prima materiaal met er is weleens een stukje uit de plank). Kosten inclusief hek: 1500 gulden. Verder hebben we 4 tweede hands lantarenpalen gekocht van de gemeente. Kosten: FL250 gulden.
Al met al (het zand en uitgraven blijft gewoon duur) zou je kwijt zijn:
3000 voor deze offerte, hek zelf maken 750, en lantarenpalen 150 euro.

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:06

ja ik heb er ook al naar geinformeerd, maar het is superduur!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers