Mijn hele huis staat blank!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Mijn hele huis staat blank!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:11

Lekker dan! Ik huur de bovenverdieping van een vrij oud huis. Dat de dakpannen niet goed liggen en als gevolg daarvan er water door mijn houtwerk drupt, wist ik al. Daar staat dus al netjes een emmertje (en de huisbaas maar roepen dat het allang gemaakt is... Yeah right, vandaar die 10cm water in de emmer Clown )

Is de storm zowat voorbij, loop ik de badkamer in en ga ik net zo hard op mijn snufferd; de hele vloer zeiknat. Komt het uit het plafond gedrupt! Bloos! Ik snap alleen niet hoe dat komt want de badkamer ligt ónder mijn huiskamer en daar is de vloer niet nat??

Nouja, dat wordt dweilen en de huisbaas maar weer eens bellen. In september ga ik gelukkig verhuizen...

Hebben jullie nog waterschade oid??
Laatst bijgewerkt door Laura op 17-07-04 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:12

Nee, wij hebben geen waterschade oid.
Wat vervelend voor je dat je waterdschade hebt. Veel succes met alles drogen e.d
Laatst bijgewerkt door Dyyy op 17-07-04 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:12

Jemig wat een drama!geen fijne zaterdagavond.
Gelukkig ga je verhuizen in inderdaad, dit valt niet onder woongenot Lachen

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:14

Hier in de straat is de onweer in een huis ingeslagen; hele schoorsteen van het dak af en alle stoppen eruit.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:17

Jups! Hier komt het door de bijkeukendak naar binnen! En paps en mams zijn 2 weken op Kos!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:06

Ja hoor, hier is er ook waterschade. Het lekt weer eens in de keuken, via mijn balkon.
Ook hier is al verschillende malen de huisbaas op de hoogte gesteld, en zijn er verschillende keren mensen wezen kijken/kleine reparaties wezen doen, maar helaas

Ik wordt er een beetje moe van zo langzamerhand....

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 01:01

He bah wat vervelend zeg!
Wij hebben altijd waterschade in ons schuurtje in de tuin. Het dak is zo lek als een zeef en nodig aan vervanging toe, het wachten is nu nog op ons Belastinggeld Boos!
We hebben een keer op de zolder wat gedrup gehad, maar eigenlijk daarna niet meer ( zal zo eens gaan kijken by the way!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 01:52

Ja ik had ook water in mijn keuken, niet zo heel veel, maar toch. Mijn balkondeur achter sluit niet goed, en door de wind kwam er dus water naar binnen...Boos!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:03

Yep, hier ook een water probleem.
De stal van de hengsten staat volledig blank, geen idee waar het precies vandaan is gekomen maar de stoppen groep van de stallen slaat er continu uit en dan zitten we van voor naar achter zonder stroom, helaas ook in huis. Dus alle stroom in de stallen maar afgesloten want daar zit ergens kortsluiting, kan alleen nog niet vinden waar, even goed zoeken vandaag dus.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:51

Hier gelukkig niet. geen lekkage. Mag eindelijk ook wel eens na al eht werk en geld wat er ingestopt is om dat te verhelpen. Nu alleen nog goede dakgoten en afvoer daarvan dan is het meeste aan het huis weer in orde.

MBASS

Berichten: 190
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:56

Gelukkig heb ik geen waterschade ofzo, t is echt wel balen als je dat tegenkomt.... Nog 2 maandjes, dan ga je lekker verhuizen Haha!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11568
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:51

Ik had mijn raam open laten staan Clown
En we gingen uit eten met mn opa en oma, dus we zaten daar thuis en wilden net weggaan, en toen barstte het los
Toen zijn we toch maar even langs huis gereden om de ramen dicht te doen, en dr lagen wat kleren onder mn raam, dus die waren lekker nat Scheve mond
Maar ja, eigen schuld he Tong uitsteken t was ook weer droog toen we s avonds terugkwamen, dus echt ernstig is het niet geweest

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:57

vorige keer stond de schuur onder water. Het water stroomt gewoon naar binnen, maar noodweer was het hier niet echt gisteren. Het heeft geonweerd, dat wel, maar daar heb je alles mee gezegd.
Ik moet er niet aan denken, aan een huis dat blank staat. Mijn mooie meubels..... Is er bij jou nog iets beschadigd door het water>?

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:53

rot joh! Ik ben dit weekend niet in mijn kamer, maar daar lekt het ook nogal snel. Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden als ik daar morgen aan kom

Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:57

jah wij hebben ook waterschade. Souterrain is met ong.7cm water ondergelopen...Gister water met de pomp opgepomt en naar buiten laten stromen...Ik weet niet wat de schade bij ons is maar die is er wel(ben nog niet beneden geweest om te kijken

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:10

De studentenwoning waar ik een kamer hur is nogal, eh...over de datum Clown Gelukkig zit ik op de eerste etage, ben benieuwd of het bij m,n bovenburen droog is gebleven... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:33

Jup, in de benedenslaapkamer staat de oude schoorsteen er nog steeds alleen de afvoer zat vol met bladeren die door de storm op het platte dak waren gewaaid dus het lekte als de pest. We hebben 3x emmers moeten verwisselen en alle drie vol. Mijn paps kon niet eerder het dak op dan dat de onweer verder weg was, mocht niet van mijn mams.

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:12

nee gelukkig geen waterschade hier. Ik hoop dat het bij jou snel opgelost word. Succes en gelukkig ga je snel verhuizen dan ben je er vanaf.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:21

ik had vanmorgen les en moet er altijd rijdend naar de manege. De hele rijhal stond helemaal blank (weiland ligt hoger dan de bak, zodoende stroomt water de rijhal in Scheve mond )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:32

heeft het geregend dan?

Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:18

Kom ik vanmiddag op de manege...1Ste wat de eigenaar vd manege tegen me zegt is; Ja je paard hebben we maar even over gezet want zijn stal stond blank en Michael moesten we ook over zetten(haar buurpaardje)..Ik was nog niet bij suga geweest en ging dus eerst maar even op zoek waar ze dan wel niet stond..Had ik haar gevonden..Even bij haar eigen stal kijken..Nou dat was echt geen pretje, ze had gewoon de hele nacht in water (met stront en stro) gestaan en haar buurman ook Scheve mond

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:47

Ik heb gisteravond een uur het stalpad lopen dweilen(5 en een halve emmer water) was om 7 uur ongeveer, wilde ik om kwart voor 11 afvoeren was het nog tien keer zo erg eerst lengte van ong 12 meter toen vrijwel de gehele lengte(40 meter) Tja ik had geen tijd om weer te dweilen ik dacht ach dat trekt wel weg. Vanmorgen weer een uurtje gedweild(niet alles was weg)
Hoe dit kwam> de regenpijpen van de dakgoot komen onder de grond uit via een buis in een slootje, ongeveer halverwege het pad zit een putje dat water zou kunnen afvoeren als het nat is geworden, door de enorme hoeveelheid water werd de druk zo groot dat het via dat afvoerputje omhoog kwam.
Gelukkig bleven de spullen op het pad en de stallen goed droog. Ik had alle dekens al omhoog gehangen en alles zo veel mogelijk van de grond gehaald. Ja 1 stal was een beetje nat geworden 30 cm bij de deur ofzo...

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:42

Wij waren gister even in het huis van mijn schoonouders (zij waren het weekend weg). Zagen we hier en daar wat plasjes liggen, het kleed was hartstikke nat, en achter het behang zat een merkwaardige bobbel. Nou, daar kwam ook nog een klein litertje achter vandaag (toch maar een mes in het behang gezet... Lachen )
Dus thuis niks, maar lekker bij mijn schoonouders staan dweilen. Zonde van het behang...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:50

SuperPepeijn schreef:
heeft het geregend dan?



Heel hard.. Maar boven jou regent het nooit dat weten we wel Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:14

Bij ons lekt het ook regelmatig in de serre via het balkon van de bovenburen. De laatste tijd valt de hoeveelheid water mee. Een keer was het putje van het balkon ook nog verstopt en toen kwam het met liters naar beneden.