Ervaring met uit laten brengen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Ervaring met uit laten brengen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 21:26

Ik ben dolblij met mijn beesten, maar ik ben niet meer zo'n fanatieke amazone als vroeger. Daarom ben ik aan het overwegen om mijn hengst (Andalusiër x Arabier), die volgend jaar 3 wordt uit te laten brengen op (dressuur)wedstijden door een fanatiekere ruiter/amazone. Helaas zal een professional onbetaalbaar zijn, dus ik zit meer te denken aan iemand die dit voor de hobby wil doen en geen geld/tijd heeft om 7 dagen per week een eigen paard te onderhouden.

Hebben jullie hier ervaring mee en zo ja:
- hoe zijn jullie aan je fanatieke ruiter/amazone gekomen?
- welke afspraken hebben jullie gemaakt (financieel, waar paard gestald e.d.)?
- hoe is het bevallen?

Reacties van Bokkers die wél gebruik hebben gemaakt van een pro zijn zeer zeker ook welkom, evenals sollicitaties voor deze functie Haha!

Ook ervaringen met het verder laten doorrijden van je paard (zonder uitbrengen op wedstrijden) zijn welkom!


muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:45

via marktplaats vragen diverse mensen er soms naar. Via ruiterzaken kun je advertenties ophangen en de mensen die erop reageren uitnodigen voor eeen gesprek. En last but not least, mensen uit de buurt vertellen wat je zoekt. Succes

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:34

ga eens op een wedstrijd kijken, en spreek mensen eens aan als je denkt van ja, die lijkt mij wel wat voor mij paard

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:04

Ik heb mijn shetlander uit laten brengen door mijn buurmeisje!
Hoe dat zo gekomen is, kwam doordat ze wel 's mee ging om hem te rijden, omdat hij best veel in zich had en vooral voor een shet en ik was natuurlijk veel te groot!
Ze had zelf een D-pony (nu trouwens mijn huidige pony Haha! )
En toen stelden haar ouders voor om mijn shet uit te brengen zodat zij vast wat ervaring op kon doen!
Hij bleef gewoon op dezelfde stalling, zij kwam een paar keer per week langs om te trainen en ging 1 keer per week naar de manege om te lessen.
Haar ouders (zij was toendertijd 9..) hebben alles zelf betaald, hebben hem ook laten chippen!

Ik probeerde wel elke wedstrijd mee te gaan, maar kon ik niet mee, dan pakten ze hem gewoon en gingen ze zelf met hem weg.


P.S Waar staat je paard, zie dat je ook in Rotterdam woont Haha!
Ken trouwens ook heel wat mensen, dus misschien dat ik iemand voor je weet....

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 07:20

Bedankt voor jullie reacties! Goede tips!

Miesie: mijn paardjes staan vooralsnog in Roosendaal, maar ben hard op zoek om ze zo rond oktober richting Rotterdam te kunnen verhuizen. Aanbevelingen voor bep. personen zijn dus welkom!


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:26

Ik heb er geen ervaring mee, maar ben erg benieuwd naar de antwoorden, omdat ik misschien zelf ook mijn pony ga laten uitbrengen door iemand anders. (Op ponywedstrijden, ben zelf al 18 geweest)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:33

Als je het paard in Roosendaal laat staan, beveel ik mezelf aan Haha! Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:06

Ik breng een pony uit van een vrouw die NRPS-ers en Friezen fokt.
Ik betaal alle wedstrijd en leskosten zelf behalve het chippen. Ook heb ik mijn eigen auto en trailer en ga er zelf heen. Ik rijd de pony 3 hoogstens 4 keer per week en ze wordt ook nog gebruikt in kinderlesjes een paar keer per week. Gesloten beurzen verder dus.

Ik zou eerst met mijn eigen pony wedstrijden gaan rijden maar die kreeg last van spat en toen viel dat in duigen. Ik krijg nu de kans ervaring op te doen. (pony was ook nog groen, 3,5 toen ik begon te rijden en te lessen)

Zou ik gevraagd worden nog een ander paard uit te brengen zou ik het liefst in elk geval de wedstrijdkosten vergoed willen krijgen en wat hulp met rijden naar de wedstrijden en/of lessen.
Lessen geheel of gedeeltelijk zou natuurlijk fantastisch zijn, maar die neem je toch ook voor je eigen ontwikkeling en dan kun je zelf nog invloed uitoefenen waar... (ben heel tevreden met mijn instructrice en wil daar voorlopig nog niet weg)

Maar als ik geen keuze had, dan betaalde ik het net als nu gewoon lekker zelf hoor Knipoog Als het maar een leuk en gezond paard is waar ik plezier mee kan hebben...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 19-07-04 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:10

ik heb zelf paarden uitgebracht voor anderen.

maar daar ging het dan om uiteindelijk verkoop.
De regel daar was dat ik reed
Concours en les werd voor me betaald en ook een x bedrag per verkoop kreeg ik.

Hoefde per maand niks te betalen.
deed wel alle voorkomende werk en het trainen uiteraard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers