Trailer vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Trailer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 14:38

Hallo,

De stang die in mijn trailer zit, heeft een verschrikkelijk onhandige sluiting. Als mijn paard eindelijk in de trailer staat, duurt het uren voordat ik de stang erachter vastgezet heb. Nu wil ik die sluiting gaan veranderen, maar heb geen idee wat een goede manier is voor een sluiting.......
Hebben jullie een idee voor een goede en makkelijk te gebruiken sluiting?
Of wat voor sluiting zit er in jullie trailer?

Alvast bedankt!

(p.s. De stang die er nu in zit wordt met 2 pinnen, die in een gaatje 'geprikt' worden, vastgezet).


cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:11

ik heb een 2 paards met balken die aan de kant van het tussenschot in een oog hangen en aan de buitenkant sluiten met een pin in een gat en waar je dan weer een haakje door moet doen, heb er geen problemen mee en aardig handigheid in. Heb je geen foto van je sluiting?
Je zou eens met trailer en al naar een dealer kunnen rijden en vragen wat de mogelijkheden zijn met jouw trailer, daar hebben ze ook alle varianten en kun je kijken wat je handig vindt?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:58

Dat is inderdaad geen handig systeem, hoewel het ook wel voordelen heeft, want je paard kan de stang er nooit uit bokken en bij de andere sluitingen kan dat wel op het moment dat het haakje er bijvoorbeeld uit mist. Je kunt wel de gaten iets groter laten maken en dan een stang zoeken die het systeem heeft wat Cissy beschrijft.

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 20:07

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal kijken of ik een foto kan maken van de sluiting.

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 00:24

Hier is een foto van de sluiting (in de huidige situatie).



Afbeelding

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:26

cissy schreef:
ik heb een 2 paards met balken die aan de kant van het tussenschot in een oog hangen en aan de buitenkant sluiten met een pin in een gat en waar je dan weer een haakje door moet doen, heb er geen problemen mee en aardig handigheid in.


Die sluiting heb ik ook, geloof ik. Lachen In ieder geval van wat je uitleg ervan was. Haha!

Trouwens, van de foto kan ik niet precies zien wat de bedoeling is, hoe je 'm openmaakt... Scheve mond Je moet eerst die pin eruit halen, lijkt me, dan dan...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:28

Roskur schreef:
Je moet eerst die pin eruit halen, lijkt me, dan dan...?


...de stang naar achteren schuiven


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:39

En dat gaat (te) stroef...? Nou ja, ik ben in ieder geval zeer te spreken over mijn sluiting, dus dezelfde als cissy beschreef (= ook tweepaards trailer trouwens).

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 01:26

Die stang plaatsen is een heel gedoe: aan weerszijden de stang er goed op schuiven, zorgen dat alle gaatjes goed op elkaar staan en dan de pinnen door de gaatjes heen doen. Dit kost zoveel tijd & het is gewoon zo'n onhandig systeem (Mr. Weijer heeft zelf waarschijnlijk geen paarden die niet graag in de trailer staan).
Maargoed....

Ik snap alleen nog niet zo goed hoe jullie sluiting werkt:
Hoe wordt die stang bevestigd? Schuif je die ook zoals bij mij erop of schuif je die door een oog/ring?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

P.S. Ik heb trouwens een 1,5 paards trailer, dus maar 1 stang/balk.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:38

heey,berdy,die is idd best onhandig(is da zon 5 sterren trailer,HEYA??)!!wij hebben de bockmann,met een bockman sluiting! Tong uitsteken die gaat wel errug handig !!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:03

Heb gewoon een normale, ouderwetse sluiting.
Twee pennen, links en rechts een, die in een gat vallen waarna je aan de onderkant een borgclip doet.
Dat is echt een systeem dat al eeuwen oud is, en altijd werkt!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 11:10

Hey,
Het is een trailer van Weijer ('97).
En wat voor sluiting heeft Bockman precies?? Ik ben nogal een leek op het gebied van trailers Bloos

Frank:
Is dat niet een beetje hetzelfde systeem wat ik heb? Of bevestig jij je stang op een wat makkelijkere manier dan ik?

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:18

zal vanmiddag even een fotootje maken van mijn sluiting, misschien dat dat dan duidelijker is.
Ik heb ook nog een losse stang laten maken door een handig vriendje die net weer even anders zit, dat zou voor jou ook de oplossing zijn denk ik!
gewoon een stang en daar 2 pinnen aan laten lassen die net in die gaatjes passen waar je nou de losse pin in steekt en dan met 2 splitpennen vastzetten, dan ben je ook van het gezeur af dat je die stang heen en weer moet schuiven om de gaatjes te vinden...
zal daar ook even een foto van maken, tjonge krijg het nog druk vanmiddag, hahaha!
Die losse stang gebruik ik om het schot achter opzij te zetten zodat ik mn paard opgezadeld mee kan nemen naar les. Is ongeveer de breedte van een 1,5 paards stang.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 15:48

Hey, super dat je dat wilt doen!! OK dan!

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:58

tuurlijk doe ik dat effe, althans... als ik het niet vergeet... hum...
op het moment heb ik een geheugen als een vergiet, maar de camera ligt al in de auto.
zal een kruisje op mn hand zetten goed?


zal vast wel vergeten waar dat kruisje ook al weer voor was.... hahaha!

die stang van mij is trouwens net zoals Frank zei, jouw systeem is de pin los en op 'onze' stang zit de pin er aan vast.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:11

zoals beloofd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de extra stang:
deze maak je dus vast met een splitpen of de haakjes die er al zitten voor de andere stang (in mijn geval)
Afbeelding

kun je hier wat mee?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:50

Ik heb net zo'n sluiting als Cissy Maar die gaan ook weleens stroef hoor Bloos

De sluiting die jullie hebben is een hele gangbare voor een 1,5 paard trailers. Ik weet nie of je paard er meteen weer uitstormt, maar anders kun je eerst de klep dichtdoen en daarna de stang erachter.

Maar je moet er gewoon even handigheid in krijgen, dan gaat het best vlug. Eerst de ene kant doen(die pennen stop je gewoon al in het achterste gat dan heb je die bij de hand) en de andere kant tegenhouden en dan de andere pen erin. Gaat best soepel als je even oefent. Het is bij mij en Mier ook altijd goed gekomen en die was in het begin ook niet makkelijk te laden

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 20:12

Hey!
Cissy, hardstikke bedankt voor al je moeite, echt top!!

Die stang van Cissy ziet er "goed werkend" uit!
Ik denk dat dit ook de beste optie is voor mijn trailer.

Gomir:
Eerst de klep dicht doen en dan de stang erachter kan het niet, omdat ik er echt achter moet staan (op de klep dus) om de stang te bevestigen.
De ene pen er al in, heb ik geprobeerd. Alleen dit vind ik een beetje onhandig, omdat mijn paard niet meteen in de trailer blijft staan. Ze loopt dan van de klep af en dan moet ik die stang weer snel los maken, omdat ze er anders tegen aanloopt.
Er komt ook nog eens bij, wanneer zij de stang tegen haar kont aan voelt, ze meteen naar de trailer uit loopt........die stang moet dus in één keer erachter vastzitten.

Je kent Diamant langzamerhand toch wel Tong uitsteken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:20

Die van cissy hebben wij ook in onze 1,5 paards, vind het makkelijker dan die eerste, zelf wil ik geen andere meer.

Al krijg je bij die eerste ook handigheid, genoeg ee geoefend Lachen.
Laat als je de buis eruit hebt de linkerpin erin zitten op het achterste gat (gaatje dichtst bij de klep)
schuif nu je buis erin, net voor je pin, daar kan je paard hem nu al niet meer wegduwen naar achter.
Maak dan de rechterkant vast en hij zit al vast, Buis kan niet meer naar achter
Als dan je paard rustig staat, kun je die in de linkerkant goedschuiven en vastmaken.

Dat gaat zo echt snel Lachen

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 20:37

Ik denk ook wel dat het allemaal een hoop had gescheeld als mijn paard gewoon in de trailer ging staan en niet zo'n zeikerd was geweest...

Maar voorlopig kan ik het wel op jouw manier doen (RK), met die pin achter de stang.
En ik ga (ff) op zoek naar zo'n stang die jullie hebben!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers