Dikke buik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Dikke buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:57

En nee... Dit gaat er niet over dat ik mezelf te dik vind!
Ik heb op zich helemaal geen dikke buik ofzo, gewoon normaal. Maar zodra ik iets eet (boterham ofzo) dan blaast m'n buik helemaal op. Alsof ik een dikke bierbuik heb, of zwanger ben, of dat er een ballon in m'n buik zit. Na een tijdje gaat het wel weer weg, maar is dit normaal? En zijn er misschien meer mensen die dit hebben?

Nogmaals: Het gaat er echt niet om dat ik mezelf dik vind en vind dat ik nodig moet afvallen!! Dus alsjeblieft geen reacties van dat je weer zo'n kind hebt dat zich dik vind.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:58

Dat heb ik ook. 's ochtends is mn buik nogal normaal, maar 's avonds... woow, maar dat is bij iedereen zo

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:00

Ligt eraan wat je eet. Ik geloof dat Venkelthee ertegen werkt. Let ook op met koolzuurhoudende frisdrank.

Als dat niet scheelt, probeer eens op te schrijven wat je eet en wanneer je buik opzwelt. Bij mij is het vaak bij snelle koolhydraten of een combi ergens van!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:00

heb ik ook hoor.
als ik iets gegeten heb is me buik ook boller.
weet eigelijk ook niet hoe het komt.
ja zal wel komen doordat er iets in zit .
veder weet ik het niet

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:03

Oke, dan zal ik toch maar eens naar m'n eten gaan kijken. Kan denk ik wel iets gezonder. Ga ook wel venkelthee proberen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:05

Ik heb altijd een opgezwollen buik als ik de hele dag gewerkt heb. Heel erg gek, maar volgende de artsen was dat niks bijzonders, en ik heb het ook wel eens als ik was bijzonders gegeten heb.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:30

Heb ik ook na het eten, ik lijk dan wel zwanger. Ik ben verder vrij slank, maat 34, dus denk ook dat het daardoor komt, dat het dan meer opvalt. Maar als ik bijv een gala heb moet ik echt zorgen dat ik daarvoor heel weinig eet.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:43

Dit probleem heb ik ook heel erg. Iedereen heeft het wel, maar ik weet zeker dat ik het meer heb dan anderen. Het lijkt wel alsof m'n maag er extreem op reageerd, want ik hoef maar een paar dropjes te eten en m'n buik wordt alweer rond. Als ik 's morgens uit bed kom is m'n buik gewoon plat en ben ik tevreden mee. Maar zodra ik ook maar iets eet lijk ik echt wel zwanger! Dan houd ik of m'n buik in, of ik draag weer wijde kleding. Vorig jaar was ik vrij veel afgevallen, en staken m'n heupbotten en ribben uit, en dat was 's avonds geen gezicht met zo'n dikke buik erbij.
Echt heel irritant, ik heb het al zolang ik me kan herinneren, en het maakt niks uit wat ik eet.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:15

Bij mij reageert mn lichaam sterk op koolhydraten en eiwitten. Yoghurt na een maaltijd is funest.... Boooop! Ik krijg dan ook een hele dikke buik.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:07

Ja, ligt inderdaad ook aan wat je eet. Ik heb er ook wel eens last van. Zeker als ik laat heb gegeten 's avonds. Dan blaast mijn buik ook op en dan voel ik me ook zo dik, bleehhhh!
Maar 's morgens is ie weer helemaal plat.
Ik denk dat je toch eens moet kijken wat je eet en door welke voedingsstoffen je buik opzwelt. Het kan geen kwaad in ieder geval, het is alleen een raar gezicht als je eigenlijk heel slank bent.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:22

Een vriendin van mij heeft dat ook, en die heeft een spastische darm. Misschien jij ook wel?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:28

Ik heb het ook, maar dan keihard, en dat doet zeer joh! Echt alsof ik er een ballon lucht in heb zitten die ik niet kwijt kan. Ze zijn momenteel aan het onderzoeken of het iets is. Ze gaan met zo'n slang m'n maag in om te kijken of ze daar iets kunnen vinden.
Doet het bij jullie ook zo'n zeer, of is het alleen maar geen gezicht?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:11

De vriend van mijn zus heeft hier enorm last van. Vooral na het avondeten dan staat heel zijn onderbuik (bij de maag) helemaal bol.

gr

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:20

pas op met cola als je iets eet..
of iets anders koolzuurhoudend..
daar blaas je namelijk ontzettend van op!
en let er inderdaad gewoon op wát je eet, en waar je van gaat opblazen..
maar ik denk dat iedereen het wel een beetje heeft Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:34

miepmiep schreef:
Doet het bij jullie ook zo'n zeer, of is het alleen maar geen gezicht?


Ik krijg geen buikpijn, het ziet er alleen niet uit. Knipoog

En ik denk dat het in mijn geval niet zoveel zin heeft om alles op te schrijven wat ik eet, want ik heb het echt bij alles. En al zo lang ik me kan herrinneren.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 20:44

Bij mij doet het ook niet echt zeer, maar het is wel een rotgevoel. Echt een opgeblazen gevoel (tja, hoe leg je dat uit)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:37

Hier nog eentje die er enorme last van heeft, kan niet uitgaan met eten op, haha..
Bij mij komt het door bruin brood en koolzuurhoudende drankjes..meestal als ik geslapen heb is mn buik weer redelijk plat..
Niets ernstigs. Wat Laura al aangaf, noteer eens hoelaat je wat eet..kijk dan wanneer je buik opblaast,mss dat je sommige produkten achterwege kan laten?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:12

Pff, ben wel blij om te lezen dat het vrij normaal is. Ik heb het nu ook al een tijdje, ligt er inderdaad maar net aan wat ik eet... Ene keer bijna geen last van en de andere keer weer heel erg, het menselijk lichaam blijft me verbazen Verward

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:18

Ik heb het ook vaak. Heel irritant en pijnlijk Scheve mond