Aken: Anky en G Salinero GROTE dressuurkampioenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Aken: Anky en G Salinero GROTE dressuurkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 18:32

KWPN
18-07-2004: Aken: Anky en G Salinero GROTE dressuurkampioenen


De spanning was te snijden in het grote dressuurstadion toen aan het einde van de Kürstartlijst Anky van Grunsven en Gestion Salinero binnenreden. Het begon al met stilstaan bij het halthouden en groeten en daarva volgde er alleen maar een groeiende overtuiging dat hier de nieuwe winnaar en overall-kampioen aan het werk was. Licht, vanzelfsprekend, alles was even harmonieus en indrukwekkend, alles klopte, geen foutje overkwam het paar en op het scorebord verscheen 83,650%. Zou dat genoeg zijn?

Het was genoeg!
Rusty begon met enkele passen achterwaarts te gaan bij het halthouden en groeten en daarna wisselden zich hoogtepunten in de uitgestrekte draf en passage af met een veel mindere piaffe en het wegschieten aan het einde van een appuyement links. Ulla bleef knap aanvallend rijden, maar de 82,775 was te weinig om de Kür te winnen en ook te weinig om het overall-klassement te behouden.
"Dit is me niet eerder gelukt, in Aken winnen", zei Anky bijna verbaasd. Het was ook voor de Duitse ruiters uiteraard even wennen, maar het publiek was het er helemaal mee eens aan de toejuichingen te horen. Of dit nu druk oplevert voor Athene? "Nee", zei Anky. "Goud heb ik al een keer gewonnen, van Salinero wordt dat nog helemaal niet verwacht, ik ga gewoon genieten. Als daar blijkt dat er een medaille inzit, van welke kleur ook, ben ik blij. Maar er ligt geen enkele druk op. Ik geniet eerst maar eens van deze historische overwinning, daarna kijken we verder."

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)


NB: Gal-Lingh waren vijfde in de kür en zesde overall... OK dan!


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:37

Rusty stootte ook tegen het hekje en schrok zich rot, echt zonde.
Volgens mij heeft Anky echt nu al bijna alles gewonnen wat er te winnen valt. *LOL*

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:09

heb het gezien op tv, maar vond dat er niet veel activiteit in zat, het spetterde er niet vanaf, wat bij degene voor haar wel was!weet ff niet meer wie dat was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:50

ben net terug van aachen en het was er erg leuk.

Met de prijsuitrijking zaten wij jammer genoeg alweer in de jongKWPN bus maar er waren er met eigen vervoer en die belde ons om te zeggen dat de nederlansde driekleur op zijn kop hing, dus BLAUW wit ROOD

heel goed, heel goed

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:52

Heel knap van Anky! Ze stopt met een topper en gaat door met een topper, kan maar 1 ding zeggen TOP.

Natuurlijk ook knappe prestaties van haar & Krack en van Edward Gal met Nourejev, een paar keer net niet gewonnen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:09

Heel erg goed van onze Ank Haha!.. Net bij studio sport.. "ze heeft een uitzonderlijke prestatie geleverd" Wat krijgen we te zien ...het springen *zucht*

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:45

youngster schreef:
Heel erg goed van onze Ank Haha!.. Net bij studio sport.. "ze heeft een uitzonderlijke prestatie geleverd" Wat krijgen we te zien ...het springen *zucht*


Haha.. heeft Nederland dressuurtoppers waar je U tegen zegt.. maar ze zenden liever de tour uit en tennis en voetbal (niks mis mee)!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:50

Ah dus ik heb niks gemist op Studio Sport. Of komt het vanavond nog?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:51

Jurga schreef:
Ah dus ik heb niks gemist op Studio Sport. Of komt het vanavond nog?



BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:53

Wat een prestatie zeg !!!!
Echt heel knap Lachen

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:26

Ik heb vandaag ook gekeken OK dan! . Ben eigenlijk heel trots dat uit ons kikkerlandje zoon topper komt. En inderdaad ze stapt van het ene toppaard op het ander.
Maar ik kan me wel ergere aan Studio Sport dat ze liever die fietsende mensjes uitzenden Boos! , dan paardrijden.
Laatst bijgewerkt door Daisy op 18-07-04 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:34

ik heb het gezien, zonde van rusty machtig paard, maja zo zien we gelukkig dat niet alleen onze beestjes kunnen schrikken ook de toppers! maar salinero was ook echt waanzinnig er deed ook een grote imponerende hengst mee met een man geen idee meer wie het was, maakte wel enorm indruk op me wat een mooi beest was dat

Just Beleve and HOPE

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:43

he jammer ik heb het gemist, maar echt goed he. volgens mij is dit de enige sport waar nederland echt goedin is. ik snap niet waarom nederland meedoet aan de TDF we fietsen toch niet snel genoeg, zonde van de energie hihi

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:16

Zantis schreef:
Maar ik kan me wel ergere aan Studio Sport dat ze liever van fietsende mensjes uitzenden.


Hihi, ik moest meteen aan de boktcensuur denken!! *LOL* Schijnheilig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:22

Suzanne F. schreef:
Hihi, ik moest meteen aan de boktcensuur denken!! *LOL* Schijnheilig


Haha heb het toch echt zelf getypt.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:41

mesastamp schreef:
ik heb het gezien, zonde van rusty machtig paard, maja zo zien we gelukkig dat niet alleen onze beestjes kunnen schrikken ook de toppers! maar salinero was ook echt waanzinnig er deed ook een grote imponerende hengst mee met een man geen idee meer wie het was, maakte wel enorm indruk op me wat een mooi beest was dat


Met zo'n grote vos, 3 witte benen en 1 lichtbruin been??
Dat was iig Jan Brink met .......Briar!
Vond ik ook super.. heel leuk paard, mooie muziek en mooie kür!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:39

Jnien schreef:
Met zo'n grote vos, 3 witte benen en 1 lichtbruin been??
Dat was iig Jan Brink met .......Briar!
Vond ik ook super.. heel leuk paard, mooie muziek en mooie kür!

juist die ja!! hele mooie kur en wat een prachtige gangen had dat beest zeg

Just Beleve and HOPE

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:27

mesastamp schreef:
juist die ja!! hele mooie kur en wat een prachtige gangen had dat beest zeg


Ook helemaal mee eens. In tegenstelling van Salinero, vond ik dit paard echt spetteren! De lossigheid straalde er van af!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:35

Briar heeft echt een fantastische draf! Jammer van die 3 witbenen en die witte kop,.. Haha!

Het is een Zweedse ggk hengst volgens mij, dus als iemand nog een hengst zoekt Schijnheilig Haha!?

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:50

Hij valt iig op.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:51

vanmorgen was het zelfs op radio 1 bij de sport.
Er werd nog vermeld dat het een ánder paard was dan 4 jr geleden en dat dat wel bijzonder knap was Haha!

:evaw:

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:02

missmuts schreef:
Ook helemaal mee eens. In tegenstelling van Salinero, vond ik dit paard echt spetteren! De lossigheid straalde er van af!


Briar was zeker goed, maar Salinero adembenemend. Je had erbij moeten zijn om er écht over te oordelen... Knipoog

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:15

Haha.. dat zou wel kunnen. Ik vond het vanaf mijn luie bank overkomen alsof Salinero een hele nette, technisch correcte proef reed, en dus indrukwekkend in het correcte. Briar vond ik indrukwekkend van uitstraling, kracht en lossigheid. Het geheel was verder technisch minder correct. Toch ga ik voor het laatste!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:32

Ik zat echt met Bloos! tv te kijken. Heb het afgelopen weekend heel druk gehad en had dus ook niet veel van Aken meegekregen.
Dus ik zat gisteren bij vrienden voor de tv en hoorde dat Anky gewonnen had.

Op naar Athene Party!!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:37

Briar vond ik een aantal jaren geleden er al uitspringen, terwijl hij toen nog een beetje 'hectisch' was om het maar zo te zeggen!
Gisteren vond ik hem dan ook bijzonder vooruit gegaan als je die aantal jaren terug keek en nu (en das niet bij iedereen zo Haha! Haha! )!
Door al dat wit vind ik hem net zo leuk! Hij heeft super-uitstraling.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ANKY en Salinero.. dat is 'gewoon' af, terwijl je weet dat er nog zoveel meer inzit wat er nu nog niet uitkomt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: x_Elise en 31 bezoekers