Het Tinkerbed (Hippotherapie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Het Tinkerbed (Hippotherapie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 12:50

Een jaartje geleden zag ik op Telefacts een reportage over de wereldrecordpoging “grootst aantal aanspanningen” van Willy Naessens. Maar wat zag ik daar tussenlopen? Een huifbed… en in een stukje uitleg dat er werd gegeven ving ik op dat het om “Het Tinkerbed” ging.
Ik ging op internet zoeken of ik er meer over kon vinden en jawel, vrij snel vond ik de website van vzw Tinkerbed. Hippotherapie boeit me echt, en ik was dan ook oprecht blij om dit te vinden omdat ik ervan overtuigd ben dat het echt iets is dat een zeer positieve invloed kan hebben. Hoe meer ik op de site las, hoe enthousiaster ik werd Haha! Het werd ook duidelijk dat ze alle hulp konden gebruiken om dit project draaiende te krijgen en natuurlijk ook draaiende te houden, en wie weet misschien zelfs uit te breiden want er is echt heel veel vraag naar. Ik heb hen toen een mailtje gestuurd omdat ik graag meer wou doen dan gewoon lid worden. Ik kreeg een zeer enthousiaste mail terug waarin ik ook gevraagd werd om eens af te komen, ok, graag. Treinreisje van meer dan drie uur heen en dan ook nog eens terug vond ik zelfs niet erg, en daar aangekomen werd ik netjes opgehaald aan en het station. Na een tasje koffie en wat gebabbeld te hebben kreeg ik een rondleiding + uitleg. Ook mocht ik kennismaken met de twee tinkers, Stef en Nero, leuke beestjes die een mooi werk doen Het is echt een super initiatief De weldoenende effecten zijn echt ongelooflijk. Kinderen die verkrampt op dat huifbed worden gelegd komen er echt ontspannen af! De handjes niet meer tot vuisten gebaald… Sindsdien probeer ik, op vrijwillige basis, zoveel mogelijk voor hen te doen, in de vorm van leden zoeken, steunkaarten maken en verkopen, sponsors zoeken etc, want ze kunnen natuurlijk alle steun gebruiken. Als er mensen die zijn die graag meer willen weten, kunnen jullie kijken op www.tinkerbed.be, en alle steun is welkom, want het kost handenvol geld en veel inzet van vrijwilligers die zich bezig houden met de praktische kant van de zaak en bijvoorbeeld helpen bij sessies met het huifbed. Helaas kan ik dit nog niet wegens de afstand en mijn studies, maar ik hoop dat ik er ooit toch nog ook op die manier ermee bezig kan zijn.


Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:11

Je weet dat ik het leuk vind dat je je hiervoor inzet OK dan! .

En mijn lidkaartje is gereserveerd *LOL*

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 13:14

Thx, en inderdaad je steunkaart is gereserveerd Zal ze volgende keer meebrengen

Ik vind het gewoon een mooi doel, is wel wat inzet waard vind ik

De toelating voor steunkaartenverkoop in mijn buurgemeente is in orde, die zijn erg snel geweest, dat is wel fijn. Eigen gemeente gaat nog minstens tot 20 juli duren, die komen niet zoveel samen tijdens vakantieperiode Rolleyes

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:23

Een stalgenootje van mij helpt al regelmatig met haar 2 tinkers bij een gehandicapteninstelling. echt OK dan!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:01

Tanjake ben je al eens gaan kijken bij manege zonder drempels?,Daar werken ze alleen met tinkers en hebben hele mooie huifkarbedden.

Het ziet er zo top uit daar.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 17:26

grid"]
Een stalgenootje van mij helpt al regelmatig met haar 2 tinkers bij een gehandicapteninstelling. echt OK dan!
[/quote]

OK dan! Tof van je stalgenootje Wat doet ze dan juist?

[quote="jeanie schreef:
Tanjake ben je al eens gaan kijken bij manege zonder drempels?,Daar werken ze alleen met tinkers en hebben hele mooie huifkarbedden.

Het ziet er zo top uit daar



Nee, ik ben er persoonlijk nooit geweest. Mijn neef, allez eigenlijk de hele groep, zijn daar geweest en de reacties waren zeer positief. Ik weet ook dat de oprichters van de vzw er ook zijn geweest, en dan dit initiatief in België zijn begonnen... Ik hoop ooit wel eens de kans te krijgen om eens bij manege zonder drempels te geraken, zou het toch eens graag zien, hoor veel positieve reacties.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:54

Ze neemt haar 2 tinkers ongeveer 1x per maand mee naar de gehandicapteninstelling. Eentje met westernzadel en 1 met singel met beugel (net zoiets als voltigesingel) en schapenbontje.
Daar lopen ze dan rondjes met gehandicapten erop --> de leiding/verzorgenden tillen ze erop/eraf en houden ze eventueel vast e.d.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:05

Pff wat een superidee! Mijn paardje zou er alleen echt niet geschikt voor zijn.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:16

irish_lady schreef:
Pff wat een superidee! Mijn paardje zou er alleen echt niet geschikt voor zijn.


de mijne ook niet. Ze kan echt niet tegen vreemde bewegingen om haar heen en op haar rug, maar die van vriendin vinden het allemaal prima *LOL* terwijl dat toch ook geen duffe knollen zijn of zo, maar ze lijken te weten dat ze dan braaf/rustig en voorzichtig moeten doen. Heel schattig ook Lovers hoe ze dan rond kunnen sukkelen netjes naast baasje!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 10:14

Mijn vorige reactie is verdwenen Verward

grid schreef:
Ze neemt haar 2 tinkers ongeveer 1x per maand mee naar de gehandicapteninstelling. Eentje met westernzadel en 1 met singel met beugel (net zoiets als voltigesingel) en schapenbontje.
Daar lopen ze dan rondjes met gehandicapten erop --> de leiding/verzorgenden tillen ze erop/eraf en houden ze eventueel vast e.d.


echt wel super van je vriendin OK dan!

wat me ook opvalt is dat veel paarden die eigenlijk niet geschikt lijken het toch erg goed doen... bijvoorbeeld een paard dat we erg ondeugend kon zijn, nooit gemeen, heeft ook eens iemand met een handicap opgezeten en rondjes gestapt en hij was doodbraaf! net als de anderen... het lijkt wel alsof ze voelen dat ze bij hen voorzichtig moeten zijn...

Maar natuurlijk zijn ze niet allemaal geschikt, dat is ook wel logisch...

Voor het tinkerbed zijn de paarden bijvoorbeeld ook speciaal opgeleid


Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:40

Het Nederlands Stamboek voor Tinkers gaat op de keuringen dit jaar aandacht vragen voor de manege zonder Drempels en er staat een collectebus op het secretariaat op die dagen. In de catalogus doe ik ook een oproep voor lege cartrighes voor de manege, want die leveren voor hun weer geld op. Kom je dus op onze keuringen, kom dan even langs het secretariaat.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:57

Bonte schreef:
Het Nederlands Stamboek voor Tinkers gaat op de keuringen dit jaar aandacht vragen voor de manege zonder Drempels en er staat een collectebus op het secretariaat op die dagen. In de catalogus doe ik ook een oproep voor lege cartrighes voor de manege, want die leveren voor hun weer geld op. Kom je dus op onze keuringen, kom dan even langs het secretariaat.


Ah goed initiatief heeft belgië ook een stamboek voor tinkers? misschien willen zij dan wel iets gelijkaardigs doen voor het tinkerbed... sevens eens even googlen. En wat is dat van die lege inkt cartridges eigenlijk?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:26

Tanjake schreef:
Ah goed initiatief heeft belgië ook een stamboek voor tinkers? misschien willen zij dan wel iets gelijkaardigs doen voor het tinkerbed... sevens eens even googlen. En wat is dat van die lege inkt cartridges eigenlijk?


Op hun site: http://www.manege-zonder-drempels.nl/ Doen ze een oproep om lege cartridges (die in je printer of copieerapparaat zitten) te verzamelen. Zij kunnen die aan een bepaald bedrijf verkopen , die ze weer hervullen.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 14:08

ow... had ik nog nooit gehoord, ik ga eens kijken op de site


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 119 bezoekers