Ik heb hulp nodig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Ik heb hulp nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 18:29

Hoooiii!!! Ik zoek : Medeberijders, verzorgers, helpers en sponsoren! Waarom?
Ik wil graag een ponyclubje en fokkerijtje oprichten. Heb je wel eens het gevoel gehad dat je op een manege reed, maar je eigenlijk HELEMAAL NIET op je gemak voelde? Heb je een kennis, familielid of gewoon vriend die gehandicapt is en geweigerd werd door een manege? Ik wel! Ik kan niet zorgen dat andere maneges die instelling veranderen, maar ik kan zelf wel iets beginnen en een voorbeeld zijn voor anderen! En dat wil ik. Maarja.. wat hebben we nodig? Geld en ruimte! Daar heb ik jullie voor nodig!

Heb je passie voor paarden en vind je het leuk om met kleine kinderen om te gaan?
Waren paarden je hobby totdat je moest stoppen voor je werk met bijv. gehandicapten (heel toevallig =)!)
Ben je weggegaan bij een manege omdat je je gewoon niet op je gemak voelde?
Wil je gewoon weer aan het werk gaan met paarden en heb je zin in een uitdaging?
Heb je nog een stuk land in de buurt van Amsterdam-Noord maar doe je er eigenlijk niks mee?
Heb je een eigen paard, maar de sfeer op de stal waar je nu staat is niet lekker en je wilt er eigenlijk weg?
Wilt u gehandicapte mensen helpen hun ook eens een leuk dagje te geven?

U kunt mij allemaal helpen met dit project!!!!!!!
Het maakt me niet uit of je western rijd, of dressuur, springen of gewoon recreatief buiten rijd! Het gaat om je passie en gevoel voor paarden en je mede mens!

Als u enige bijdrage aan dit project wilt geven, stuur mij een mailtje! Alle vormen zijn uiteraard bespreekbaar!
Zodra er genoeg vrijwilligers zijn kunnen we met z'n allen om de tafel gaan zitten en alles tot in de details uitwerken!
Helpt u mij???
Groetjes!!!


[/b]

[edit]Caps lock uit titel verwijderd, Jantien[/edit]

baaaj xxxx


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:40

Lijkt me een geweldig idee! Wil zelf ook wel een fokkerij oprichten! Maar dit zijn gewoon pennyverhalen en dromen! Meid sorry, maar dit is onmogelijk!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:46

dit is idd onmogelijk!! denk eens aan alle (goedgekeurde!!!) spullen jemoet hebben om de gehandicapten te laten rijden! nou dat is dus niet goedkoop!! je heb ook gehandicapten die je met speciale apperaten op het paard moet hijsen (neem aan dat je hun niet wil weigern) nou die koop je ook nie zo maar even!! en het is ook nog eens gevaarlijK!! als een paard een verkeerde stap doet ligt zo iemand er zo af! en een begeleider kan ook niet alles voorkomen! er zijn hier en daar wel manege's die gehandicapten les geven!! daar kun je als gehandicapte heen en krijg je daar goed les!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 18:47

Sorry, ten 1e ik lees de Penny niet =S ten 2e dit is uw visie. Prima dat u er zo over denkt. Mijn vriendin is al 4 keer afgewezen bij een manege omdat ze een voet mist! HALLO??? Paardrijden doe je toch met je kuit, niet met je voet?! Dit soort mensen wil ik gewoon ook de dag van hun leven kunnen geven, en meerdere willen dat.
Als fokkerijen niet op te richten zijn, waarom zijn ze er dan?

baaaj xxxx

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:48

Voorzover klinkt het allemaal mooi, maar ik denk voordat er mensen bereidt zijn om te helpen ze toch wat meer willen weten.
Ik zou ook graag willen weten wat uw eigen leeftijd is en wat je verwacht van de vrijwilligers.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:49

Arabianlove schreef:
Sorry, ten 1e ik lees de Penny niet =S ten 2e dit is uw visie. Prima dat u er zo over denkt. Mijn vriendin is al 4 keer afgewezen bij een manege omdat ze een voet mist! HALLO??? Paardrijden doe je toch met je kuit, niet met je voet?! Dit soort mensen wil ik gewoon ook de dag van hun leven kunnen geven, en meerdere willen dat.
Als fokkerijen niet op te richten zijn, waarom zijn ze er dan?


Je vriendin mag bij ons komen rijden in Amsterdam Noord , kadoelen om precies te zijn ! Voor vragen mag je me PB-en !

Ik vind het een geweldig idee van je , maar helaas , ik heb geen geld en sta op een geweldige stal Lachen

    S p o t.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:49

alles is op te richten! Maar het kost zo enorm veel geld! Daarbij weet ik in nh een hele goede manege die ook voor gehandicapten toegankelijk is!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:54

IK denk ook niet dat dit mogelijk is, het kost gewoon zo vreselijk veel geld. Mssn moet je eens met een bank gaan praten of je daar geld kan lenen of zo. {weet niet hoe oud je bent}

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:57

ik denk eerlijk gezegt niet dat ze zo heel oud is! ik snap haar heel goed dat ze dit wil doen voor haar vriendin! maar als ze oud (naja oud maar iig volwassen) is dan snapt ze dat je zoiets neit zomaar kunt regelen! verder wens ik haar wel heel veel succes om haar vriendin te helpen!!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:00

Het is een nobel idee van je en lief dat je zo aan je minder valide medemens denkt.

Of jou idee haalbaar is?...........ik ben bang van niet!

Echt goedlopende projecten of iets in die richting obntstaan vaak vanuit een bestaand (paarden)bedrijf, mensen die dus al een manege/fokkerij/stal of wat dan ook hebben, dan is het nog steeds erg moeilijk om zoiets van de grond te krijgen, zowel financieel als doelmatig.

Als je geen lokatie en middelen tot je beschikking hebt, dan maak je het jezelf wel erg moeillijk, ook zijn er al maneges waar je als minder valide lessen kunt volgen.

Daarnaast kun je mensen alleen overtuigen met een goed doordacht plan van aanpak, dus wachten totdat je genoeg vrijwilligers op de been hebt, lijkt mij niet handig. Vrijwilligers komen vaak af op een bestaand plan waar ze zich al dan niet in kunnen vinden.

Er zijn zoveel verschikkelijk veel dingen waar je bij moet stil staan en soms zijn verzekeringen ook niet de gemakkelijkste, zet alles goed op papier en houd het doel wat je voor ogen hebt als rode draad, waar een wil is is een weg zeggen mensen, maar ik denk dat jou weg wel heel veel opstakels en omleidingen met zich mee zal brengen, dan kun je vaak niks anders doen dan je erbij neerleggen en wachten totdat je in een situatie komt waarin er betere mogelijkheden zijn.

Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:08

Hoi, weet u wat mijn probleem is? Mensen zeggen allemaal dat dingen onmogelijk zijn enzo. Maar ze DOEN er niks voor, daarom lijken ze zo ongemogelijk. Ik kan u nu wel gaan vertellen dat ik een prachtige boerderij met een schitterende locatie wil laten bouwen en 4 stallen voor met paarden.. maar zo kom ik er natuurlijk niet nee. Dat snap ik zelf ook wel. Maar als mensen nou eens gingen vechten voor hun doel, i.p.v mensen gingen vertellen dat wat ze willen onmogelijk is. Niks is onmogelijk!

baaaj xxxx

Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:12

Fancylover, ik doe dit MET volwassenen...

baaaj xxxx

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:14

beetje vaag verhaal dit.....leuk idee hoor!maar als je het egt serieus meent zet dan es eerst ff iets duidelijk op papier, wat je precies wilt hoe je het wilt waar je het wilt...
magik vragen hoe oud je bent?

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:16

Arabianlove schreef:
Fancylover, ik doe dit MET volwassenen...

Oke dan hoop ik dat het lukt maar ik zie het somber in! maar zo te horen ben je niet vanplan het er bij te laten zitten! dus laat ons het even weten als het je gelukt is!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:17

Hoe ver ben je al met je project?
Heb je al ideen?
Zijn er al vrijwilligers die je kunnen helpen?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:17

het is WEL mogelijk.

ik ken een gewone manege waar een ploeg van vrijwilligers, mensen met een handicap 'leren rijden'.

leren rijden staat tussen haakjes omdat niet alle ruiters echt leren rijden. dat is niet altijd het einddoel.

het hoofdddoel is om de spieren van de gehandicapte ruiters te ontspannen, vertrouwen krijgen, plezier hebben, gezellig samen met elkaar ( paard - ruiter ( de gehandicapte ) - ouders - vrienden - instructie - ... ) bezig te zijn, etc.

dit doet deze manege met de alledaagse lespony's , zonder liftjes, zonder speciaal opgeleide pony's, zonder speciale zadels.

( wel worden enkel de zachtaardigste pony's - paarden ) gebruikt.

het is dus wel echt mogelijk. ook met beperkte middelen zoals hier.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:21

ik heb je gepb'd met de desbetreffende manege + nog een ander leuk idee.


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:22

Tuurlijk moet je vechten voor je doel, dat ben ik met je eens. Dingen komen niet vanzelf 'aanwaaien' (tenminste voor de meeste onder ons niet).

Ik heb zelf ook plannen gehad om allerlei projecten vd grond te krijgen, op het gebied van paarden en minder valide mensen, samen met een oud collega (die een manege heeft) hadden we vergevordere plannen voor een aangepaste manege annex pensionstalling waarbij de paarden verzorgd zouden worden door mensen met een handicap of psychiatrische achergrond, dit alles met gediplomeerde begeleiding, dit plan is afgeketst op een feit ( je gelooft het haast niet) dat men (instellingen) de taxivergoedingen te hoog vond, nu krijgen deze mensen dagbesteding bij een instelling waar ze ook wonen, dan zouden ze 4 km verderop dagbesteding volgen, maar dat kost geld ........dag plan en hele motivatie werd in 1 keer van tafel geveegd ondanks de middelen en lokatie die we hadden.

Mensen vinden dit soort dingen vaak heel leuk en goed van je dat je dit voor die mensen wilt doen enz enz bla bla....maar zodra ze merken dat geld gaat kosten is er niemand meer thuis, dan kan opeens niks meer.

Daarmee wil ik zeggen dat je nog zoveel goede plannen kunt hebben en zelfs mensen hebt die achter je staan en berreid zijn je te helpen, maar zolang je nergens financieele ondersteuning vind, kom je niet ver.........tenminste dan zijn mijn ervaringen.

Ik zou zeggen, ga door met het inzetten van je plan om mensen met een handicap te helpen of een plezierige dag te bezorgen, maar stel je plannig en doel erg bij, dus geen volledig bedrijf, maar bv een eig zoeken die zn paarden daarvoor 1 keer in de week voor wilt lenen of wat dan ook. Lieve meid het is energie steken in een zaak wat je niet kunt winnen hoe graag je ook wilt, tenzij je een berg met geld hebt, daar kan ik niet over oordelen.

Wat je verder gaat doen, ik wens je veel succes, kleine dingen kunnen voor minder valide mensen ook groots uitpakken!
Laatst bijgewerkt door cissie op 18-07-04 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:24

Heey kattebeest! Kijk, zie je nou wel! Niks is onmogelijk. Nee het is niet gratis en het komt niet uit de lucht vallen. Maar mogenlijk is het zeker!

baaaj xxxx

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:26

Kattebeest nu ga je uit van een bestaande maneges waarin aanpassingen worden gebruikt om minder valide mensen te kunnen laten paardrijden, niks mis mee sterker nog onwijs goed, maar de TP had het plan om zelf een bedrijf op te richten.......en DAT is imo niet haalbaar!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:35

misschien is het handig als je eerst een aantal van onze vragen beantwoord Knipoog
Misschien krijg je dan meer hulp Knipoog
(ik woon ook in de buurt)

Hoe oud ben jij zelf?
Hoe ver ben je al met je project?
Heb je al ideen?
Zijn er al vrijwilligers die je kunnen helpen?

Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:35

Cissie, het idee van iemand een paard te leen vragen. DAT is dus een van mijn ideeen. Maar vind maar zo'n iemand! Daarom zet ik een bericht. Voor de mij is het voor de rest ook afwachten met wat mensen eigenlijk bereid zijn om hierin te steken. (kennelijk niet zoveel, helaas. Dus zal het uiteindelijk wel met een kleine moeten doen). Maar ik geef niet op. Zo ben ik niet. En ik vecht voor wat ik wil en krijg daardoor ook sneller dingen voor elkaar dan andere mensen.

baaaj xxxx

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:37

Als het plan een beetje gevorderd is kan je me wel een pb'tje sturen. Ik zou best wel eens wat willen helpen.
Het is alleen wel erg moeilijk denk ik om aan paarden te komen..
Misschien kan je eens bij wat maneges langs gaan, misschien hebben die wat oudere, rustige pony's voor weinig geld..

Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:39

Piedrolover HIER zijn je antwoorden. Genoeg ideeen, project net opgezet dus nog niet ver. 3 vrijwillegers (mij incl) Ben 15 (ja, nu word ik zeker helemaal niet meer serieus genomen. En nu heb ik dus heel erg veel zin om te zeggen. WACHT MAAR tot ik mijn doel bereikt heb!)

baaaj xxxx

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:40

Het is iig mogelijk om iets leuks te doen voor mindervalide mensen,maar dan zal je iig je doel wel een stuk lager moeten leggen.
Wat ik begrijp uit je uitleg,is dat je een soort manege voor gehandicapten wil oprichten,zodat iedereen de kans krijgt om te leren rijden.
Een hele manege is niet haalbaar,je zal tevreden moeten zijn met enkele pony's. Verder kan niet iedereen rijden. Er zijn mensen die zo zwaar gehandicapt zijn dat het gewoon niet mogelijk is,dat het enkel gaat met speciale uitrusting en mensen die ervaring hebben met zo'n kinderen. Maar mensen met een lichte handiap zou je wel kunnen helpen,bijvoorbeeld die vriendin van jou.
Verder vraag ik me af of jijzelf met dit idee bent aangekomen,of iemand anders,een volwassen iemand dit wil doen,en jij wil helpen.
In het eerste geval denk ik dat dit een zaak is voor de pennypatrouille Cool
in het ander geval wens ik je heel veel succes,en hoop ik voor jullie dat het wat zal worden

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, miamivice, Veldbloem, VogeltjeM en 94 bezoekers