Lees maar

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:49

Nederland, ik schaam me.

Datum: 21-04-2001

Open brief aan alle kranten:

Medelanders,

Ik ben boos op jullie. Ik ben heel boos op jullie, en ook heel teleurgesteld. Hebben jullie de beelden niet gezien op tv? Hebben jullie de koeien en varkens niet in de grijpers zien hangen? Hebben jullie niet gehoord dat de Wissel in Epe geruimd is? Dat lama's en hangbuikzwijntjes worden afgemaakt. Dat op de uiterwaarden van de IJssel jagers van de RVV als idioten op weerloze schotse hooglanders hebben staan schieten.
Hebben jullie niet gezien hoe ondertussen minister Brinkhorst met uitgestreken smoel en eeuwige glimlach met zijn Euro collega's in de sneeuw aan het spelen was? Hebben jullie niet gehoord hoe deze man de weerzinwekkende beelden verdedigde met de Europese politiek?

Waar zijn jullie dan, waar waren jullie dan op 21 maart op het Malieveld?

Of is het normaal geworden, vinden we het gewoon dat koeien met grijpers tegelijk worden geofferd aan de nieuwe god? Worden geofferd aan de Euro en een verenigd Europa? Zijn we zover afgegleden dat morele en ethische waarden niet meer tellen?

Dan zijn we ver afgegleden, heel ver afgegleden. Als mensheid, als Europa en als Nederland. En voor het eerst in mijn leven schaam ik me ervoor om Nederlander te zijn. Want als dit de moraal is die heerst in Nederland, dan zijn we heel ver afgezakt.

Zaterdag 21 April, Malieveld, Den Haag. Met niet meer dan een paar honderd mensen staan we te demonstreren tegen een weerzinwekkend Europees beleid. Vele kunnen niet komen, want ze mogen en durven hun erf niet verlaten, nog enige honderden worden tegengehouden door toedoen van de LTO. Maar de meeste, veels te veel mensen blijven thuis en kijken de andere kant op als ze zien hoe wederom dieren door de grijpers worden opgepakt en in vrachtwagens worden gegooid. Ze schenken nog maar een kop koffie in. En ons vee wordt verraden, voor 30 Euro's en met een kus.

Jan Wouter Broekhuijsen - een bezorgde burger uit Dronten.

Lancasterdreef 33

8251 TE

Dronten

Telefoon: 0625 - 363 361




--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een bericht uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Overname is toegestaan onder voorwaarden. Eventueel in dit bericht vermelde (e-mail) adressen en telefoonnummers zijn uitsluitend bedoeld voor journalisten. Kijk bij onze collega's om te zien of en hoe dit bericht de pers heeft gehaald.


--------------------------------------------------------------------------------


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:50

aangrijpend. tranen in m'n ogen staan.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:46

wij wilden erheen.
Frans (de boer) durfde niet ivm met kans op besmetting.
Ikzelf kreeg een uitnodiging via de e-mail die ik vanwege een virus zondagavond las...
wat was ik er graag heen gegaan..........

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT, zivazoef en 53 bezoekers