rare mening:'(geschrokken van de reacties!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

rare mening:'(geschrokken van de reacties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 18:34

Hee mensen,
Okee ik weet het soms denk ik anders over dingen heb ik een eigen mening maar die uit ik dan ook gewoon maar ik heb wel respect voor mensen met een andere mening(wat je van sommige mensen niet kan zeggen) Nou afgelopen dagen ben ik toch echt wel geschrokken van sommige mensen op bokt...
Gisteren had ik dus al een topic gestart over dat ik geboden had op een arabische volbloed jaarling die ik dus op het moment van de foto zielig vond( hij stond gewoon zielig op de foto) en ik vertelde dat als ik de pony zou mogen kopen het dan wel een leuk cadeautje was voor mijn zus.Werd ik vervolgends helemaal de grond in gestampt alleen maar omdat ik een andere mening had. Okee respecteer mijn mening ook al is die van jou anders..
Vervolgends krijg ik een leuk persoonlijk bericht van iemand die alweer dingen over mij loopt te zeggen terwijl hij/zij mij helemaal niet kent...of weet hoe ik ben...Nou ik snap dat mensen soms anders denken dan ik maar om mij daarom helemaal de grond in te stampen vind ik ook weer TE
Gelukkig heb ik ook weer hele aardige mensen leren kennen op bokt...maar van die negatieve reacties ben ik wel geschrokken...

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:37

Hoi, ik heb je vorige onderwerpen nog niet gevolgd (want ik ben onlangs nieuw). Maar je hebt wel gelijk! Sommige mensen gaan iets te ver met hun commentaar. Ze mogen tips hebben, maar deze mag de mensen niet afbreken é!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:37

Ik denk dat dat andere topic niet voor niets op slot is gegaan en nu komt er waarschijnlijk weer dezelfde discussie opgang,lijkt mij niet zo nuttig?
En op Bokt weet je nou eenmaal dat iedereen het recht heeft om zijn reactie te geven(negatief of positief) en dat doet iedereen dan ook Lachen

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:39

Ik ken het
Maar soms moet je de nare berichten negeren,
anders wordt je hartstikke gek.
Sterkte

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:39

Ja misschien heb je gelijk... Maar ik heb er ook al gelezen die echt wel serieus kwetsend kunnen zijn. Je mag je mening geven maar ze moeten wel een beetje beleefd blijven é? Of ben ik verkeerd?

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 18:43

juist precies je hebt recht op een eigen mening, maar mensen de grond instampen...ach ik laat mijn mening wel achterwege!Kan ik ook geen nare reacties meer krijgen toch...tips zijn altijd welkom Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:47

De hele kunst van het hebben van een mening is dat er mensen zijn met een andere mening...
vervolgens kan je daarover discussieren en kan ieder argumenten aandragen om zijn mening te sterken. Dat is hier gebeurd, naar jouw mening is het paard zielig, een hele hoop andere bokkers (die overigens een hoop meer ervaring hebben in de paarden - en dat bedoel ik niet l*llig maar is gewoon een feit) vinden van niet en beargumenteren dit.

Natuurlijk zou het een ideale situatie zijn als iedereen heel netjes en beleefd zijn mening geeft, maar zeg nou zelf, als deze lijnrecht tegenover die van jou staat vat je het ook snel té erg op. Iedereen heeft graag gelijk Knipoog

In het geval van dit topic zie ik ook een hoop dingen die me niet helemaal aanstaan; een paard ongezien kopen, een hengst nogwel, omdat het 'zielig' zou zijn, en dan 'cadeau' geven aan een zusje... Maargoed, ik ga er vanuit dat je met de jaren er net zo over zal gaan denken als menig oudere bokker Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:53

Doordat er van die azijnpissers tussen zitten, verpest het vaak ook de sfeer hier op bokt! Dat is misschien wel de reden dat ik hier nooit meer zoveel zit als vroeger! Scheve mond Sommige mensen denken gewoon niet na voordat ze wat neerzetten! Ok en zoals de gene die dit topic startte, je mag zelf weten wat je zegt! Jij vind dat gewoon zo! En je verwacht dan totaal niet zo'n opkomst van hypocriete bokkers! Snap je helemaal! Vind het niet zo gek dat bij HAW staat bij elk topic: Hou het commentaar aardig, zeik me niet af!!!! Dat zegt toch wel heel wat! Als iedereen dat in zijn topic zet bij een foto topic.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:59

Dat heb je helaas met een forum.
Maar je hoeft je toch niks aan te trekken van de reacties van mensen ? Het is niet leuk maar het gebeurt nou eenmaal.

Ze kunnen beter over je l*llen dan van je vreten Knipoog
Laatst bijgewerkt door kojack op 18-07-04 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:59

Ik heb dit jaar een wijze levensles geleerd Haha!
Namelijk: er zal altijd wel iemand zijn die jou of je acties afkeurt. Je kan nooit iedereen tevreden houden. Het is maar net hoe jíj er mee omgaat.

Als je wil voorkomen dat er mensen commentaar op je berichtjes hebben dan kan je maar één ding doen:
Niet meer bokken!!

Anders zijn er twee opties: Het commentaar meenemen als zijnde opbouwend en er iets mee doen; of volledig achter je actie gaan staan en niet aan jezelf twijfelen!


"It's not your problem, the way you see your problem is your problem"
Slim

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:01

Of sommige mensen moeten zich een proberen in te houden Scheve mond Snap ook niet als er zoveel azijnpissers zijn, waarom die dan ook niet gebanned worden! Scheve mond Want de sfeer wordt er toch niet beter op

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 19:01

Citaat:
In het geval van dit topic zie ik ook een hoop dingen die me niet helemaal aanstaan; een paard ongezien kopen, een hengst nogwel, omdat het 'zielig' zou zijn, en dan 'cadeau' geven aan een zusje... Maargoed, ik ga er vanuit dat je met de jaren er net zo over zal gaan denken als menig oudere bokker

neej neej je hebt het verkeerd opgevat, ik heb alleen eerst op marktplaats geboden om te kijken of de mensen in zouden gaan op mijn bod( omdat het niet erg hoog was) als ze mij dan een reactie terug zouden geven dan zou ik natuurlijk eerst vragen of dat ik een keer zou mogen kijken en het paard laten keuren. Ik vond het alleen zielig op de foto staan, wat natuurlijk alleen een momentopname was en het paard misschien een rotdag had. En ik wilde het paard dan cadeau doen aan mijn 5 jaar oudere zus(die op het moment zelf ergens arabieren verzorgd)ik heb ook wel wat ervaring met het kopen van pony's want ik heb er zelf eentje gehad en eentje op proef gehad( dus ik weet wat het met zich meebrengt als je een paard koopt of wil kopen). Maar ik bied altijd eerst op paarden of stuur een emailtje, voordat ik bel omdat de mensen dan alvast weten dat ik interesse heb. En bij die advertentie stond ook geen tel.nummer...

Maar wat erboven staat daar ben ik het wel met je mee eens

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 19:03

Citaat:
Vind het niet zo gek dat bij HAW staat bij elk topic: Hou het commentaar aardig, zeik me niet af!!!! Dat zegt toch wel heel wat! Als iedereen dat in zijn topic zet bij een foto topic.
_________________
hahaha ja topidee!! OK dan!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:11

Kijk wat je nu doet, je probeert het verhaal weer zo'n wending te geven omdat je graag wil dat ik zeg; oh op die manier, nee dan vind ik het prima!

Of zie ik dat nou verkeerd? Haha!
Niet doen joh Lachen Blijf achter je woorden staan, of zeg 'ja dat zielige heb ik misschien iets overdreven' Knipoog Het zal jou toch een worst zijn wat ik vind? Knipoog Maar laten we verder maar niet offtopic gaan!

BounceBabe; ook mensen die een stukje lezen zijn vrij om hun mening te geven. Dat heeft niks met azijnpissers te maken. Sfeer maak je zelf; je kan denken: 'laat toch gaan' of je er druk om maken Knipoog

Ik vind een forum juist zo leuk omdat je een hoop verschillende visies tegenkomt, en dat zorgt voor (interessante) discussies. Die moet je niet uit de weg gaan, maar je moet wel de discussieregels volgen. Bijvoorbeeld netjes argumenteren en niet schelden enzo. En ik denk dat mensen best hun mening mogen aanpassen na een goede discussie en de ander gelijk mogen durven geven. Zo heb ik vroeger eens hele discussies over de slof gevoerd waar ik een hoop van geleerd heb en door de argumenten van de anderen ben ik eigenlijk van mening veranderd; weer iets geleerd!! Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:13

Dat iedereen een andere mening heeft is juist prima. Er over praten ook. Maar veel mensen vergissen zich in hoe een bericht over kan komen.

Er zijn zoveel verschillende manieren om iets te zeggen. Daarom is het beter eerst tot tien de tellen. De hond uit te laten oid en dan pas een reactie geven. Maar in het 'heetst van de strijd' zeggen mensen wel iets wat ze anders hadden willen over brengen. Dat gebeurt dus ook op bokt.

Het is ook wel dat mensen zich betrokken voelen. Ze geven hun mening omdat ze er toch wel iets om geven. Anders zouden ze gewoon hun schouders op halen en verder lezen.

Als mensen zich aangevallen voelen komt het bericht ook niet oevr. je kunt beter iets netjes zeggen zodat de ander er serieus over kan nadenken. Maar ik heb het zelf ook. Als ik aangevallen wordt dan ga ik me verdedigen en luister ik niet meer zo goed.

Dat is iets wat ik wel weet van mezelf.

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:13

Eventjes off-topic: wat zijn zo de negatieve dingen van een slof? Ik hoorde het gisteren voor de eerste keer Bloos! Ik had het al wel eens gezien maar niet bij stilgestaan... Waarom is iedereen er zo tegen? Bloos

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:14

Hahaha zullen we dáár maar niet over ingaan? Ik geloof dat er een sticky staat op RT over slofgebruik; ga je gang: genoeg leesvoer voor de komende weken Tong uitsteken

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:16

Bedankt! Sorry maar hier (België) word dat niet veel gebruikt, zelfs zelden! Bloos

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:19

Loekepetoeke schreef:
Eventjes off-topic: wat zijn zo de negatieve dingen van een slof? Ik hoorde het gisteren voor de eerste keer Bloos! Ik had het al wel eens gezien maar niet bij stilgestaan... Waarom is iedereen er zo tegen? Bloos


is wel heeeeeeel erg off topic en lijkt me niet netjes om dat te vragen in iemand anders zijn/haar topic. Lijkt me beter als jezelf hierover een topic aanmaakt of de zoekfunctie even gebruikt (zijn al heeeeeel veel topics over).

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:21

Ja, sorry! Ik besef het nu ook. Het gaat hier dus nog steeds over de reacties van de bokkers en meningen enz. Sorry over slof, ik heb van Laura al tips gekregen waar ik informatie kan vinden. Bedankt en nogmaals sorry djuno!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:44

Loekepetoeke schreef:
Ja, sorry! Ik besef het nu ook. Het gaat hier dus nog steeds over de reacties van de bokkers en meningen enz. Sorry over slof, ik heb van Laura al tips gekregen waar ik informatie kan vinden. Bedankt en nogmaals sorry djuno!


Hoho.....je hoeft je niet zo te verontschuldigen hoor ik wijs je er alleen ff op Haha!

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:48

Mja ik voel me wel heel schuldig als iemand me op iets wijst waar ik de schuld van heb dus! Sorry Knipoog. Dit topic licht precies ffie stil é?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:09

De Topic waar jij op doelt heb ik ook gezien, volgens mij werd daar meer op jou Actie gereageerd dan op jou persoonlijke mening.

Als jij zegt ik vind die pony zielig en verder niks doet, dan kunnen andere het daar wel/niet mee eens zijn, maar jij hebt op die pony geboden en overweegt om deze aan te schaffen omdat je deze zielig op de foto vind staan, dat is iets anders dan het hebben van een mening. Dat is mensen wijze op hun welgemeende acties, die in dit geval niet zo snugger waren.

Verder vind ik als je niet kritiek kunt, dat je niks op een forum te zoeken hebt, dan moet je gewoon met je vriendjes ergens paardje gaan rijden en verder je ogen sluiten.
Kritiek krijgen is natuurlijk iets anders dan volledig de grond ingestampt worden, dat kan nooit de bedoeling van een forum zijn, dat het gebeurt is helaas waar.

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 20:24

Citaat:
Als ik aangevallen wordt dan ga ik me verdedigen en luister ik niet meer zo goed.

Dit heb ik dus ook heel erg maar ik irriteer me vaak aan de manier hoe mensen het zeggen of het over laten komen.
Citaat:
Kijk wat je nu doet, je probeert het verhaal weer zo'n wending te geven omdat je graag wil dat ik zeg; oh op die manier, nee dan vind ik het prima!
Of zie ik dat nou verkeerd?
Je ziet het idd verkeerd, want ik probeer alleen maar uit te leggen waarom ik dus geboden had de achterliggende gedachte van dat ik het als cadeau aan mn zus wilde doen, maar mijn bericht kwam *denk ik* anders over op de mensen.

Citaat:
maar jij hebt op die pony geboden en overweegt om deze aan te schaffen omdat je deze zielig op de foto vind staan, dat is iets anders dan het hebben van een mening
Nee niet alleen omdat die er zielig op de foto stond ik vond het een zielige foto idd..dat geef ik toe, die pony zag er voor mij een beetje aan de dunne kant uit en hij stond er echt sip bij..(maar ik wist dat het een moment opname is en dat de pony misschien een slechte dag had)Maar de mensen die reageerden die zaten alsmaar mijn mening af te katten dat de pony er helemaal niet zo uitzag en ik heb zelfs een persoonlijk bericht gehad dat ik verder moet dromen over een eigen arabier omdat ik rare dingen zeg, maar kijk...als ik de jaarlingen hier zie die zijn goed gevuld en spelen lekker in de wei...en deze die stond in zn uppie sip te kijken met een emmer...ik vond het op t moment zielig. Dus aan de ene kant had ik idd geboden omdat ik het zielig vond(dat was dus mijn mening) maar ik bied echt niet zomaar op pony's en ik zocht echt ook naar een cadeautje voor mijn zus omdat het niet zo lekker ging de laatste tijd...

Misschien had ik een verkeerde titel voor mij topic Knipoog Dr stond namelijk zoiet van: uit medelij een bod gedaan....maar dit topic wil ik wijzen op dat mensen je soms veroordelen terwijl ze je helemaal niet kennen...dat vind ik irri Knipoog
[/u]
Laatst bijgewerkt door ace1987 op 18-07-04 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:29

ik was ook 1 van die azijnpikkers (of wat stond er hierboven) Haha!
Hoe kun je nou een pony zielig vinden die half slapend boven een emmer hangt
Hij was niet mager of niks
alleen een wintervachtje

wat is daar nu zielig aan?
Dan vraag ik me af of je ooit een zielig paard gezien hebt?

verder zomaar ongeziens een hengstje voor je zus kopen klink niet echt als een ervaren paarden mens

Maar goed, zoeits mag je niet zeggen, ben je een mierenneuker

Ook goed, je kunt maar iets zijn Haha!