gratis pony?? maar als het niet gaat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

gratis pony?? maar als het niet gaat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 14:54

ff het verhaal samenvatten:

heb gister van mensen een 17 C jarige pony gekregen omdat ze het financieel niet meer konden bolwerken, we hebben afgesproken dat ik hem mag uitproberen tijdens die ponykampen en dan kan beslissen als ik hem houd of niet..
maar nu is die pony erg kort van achter en ik weet dus niet als het verstandig is om hem te gaan gebruiken in de manege lessen...

maar mocht het dus niet gaan mocht ik de pony ook verkopen (dat zal ik dus nooit doen omdat ik hem gekregen heb) maar ik kan hem natuurlijk ook zelf houden en in het land gooien en er niets mee doen maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten omdat ik een manege heb en geen rusthuis ( we hebben al twee paarden met de vut staan Haha!)

dus nu is mijn vraag, als het niet gaat met die pony wat is dan het beste om te doen????
de mensen kunnen haar eigenlijk niet terug nemen omdat het geld echt helemaal op is en stalling is erg duur ( ze moeten zelfs hun eigen huis verkopen) en ik ken ze hele goed en wil ze ook graag uit de brand helpen.....

ONDERSCHRIFTLOOS


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:57

ik zou de pony op jouw kosten laten keuren.
kan als de da zegt dat het nog makkelijk kan.zou ik het proberen.
anders misschien bij jouw op het land.
of gewoon door die eigenaren laten verkopen

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:57

Simpel: Als het niet wil, de pony verkopen en hun het geld geven, of een deel. Haha!

Ik weet even niet wat...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:03

ik zal hem verkopen en het geld aan hen geven. Wel zo eerlijk, en ik denk dat die mensen het geld goed kunnen gebruiken. Misschien de eventuele onkosten met het geld wat die pony opgeleverd heeft, vergoeden.

:){

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:17

ik zou even een DA ernaar laten kijken, en als het echt niets is, denk ik dat als je die pony verkoopt je er ook niet veel voor zult krijgen..

Dag lieve mama...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:21

Ik zou hem nemen, als hij niet geschikt is voor de lessen kun je hem altijd nog verleasen/verhuren . Er zijn genoeg mensen die graag met één paard bezig willen zijn, maar niet de moed hebben om de stap te zetten dat ze er een willen kopen. Zo blijft de pony van jouw, jij maakt een huur/leaseconstructie, zodat de smid en DA en entingen en stalling voor de huurders zijn. Zo heb jij de maandelijkse kosten van het dier niet, en de eigenaren hebben een goed tehuis voor hun pony gevonden.

Je suis Charlie.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:08

Weet niet of je dit wil, maar de pony een paar dagen een uurtje of halfuurtje manegewerk laten doen. desnoods 2 dagen en dan de "vorige" eigenaren als die dat leuk vinden hem/haar nog laten verzorgen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:10

Cassidy schreef:
Ik zou hem nemen, als hij niet geschikt is voor de lessen kun je hem altijd nog verleasen/verhuren . Er zijn genoeg mensen die graag met één paard bezig willen zijn, maar niet de moed hebben om de stap te zetten dat ze er een willen kopen. Zo blijft de pony van jouw, jij maakt een huur/leaseconstructie, zodat de smid en DA en entingen en stalling voor de huurders zijn. Zo heb jij de maandelijkse kosten van het dier niet, en de eigenaren hebben een goed tehuis voor hun pony gevonden.


Dat lijkt mij ook een slimme oplossing. Mensen blij, want goed tehuis. Jij blij, want uit de kosten. Pony ook blij, beter kan eigenlijk niet.

Als je er echt helemaal van af wilt als het niet gaat, zou ik hem verkopen, de onkosten die je gemaakt hebt voor de pony zelf houden en het geld dat je over hebt aan die mensen geven. Dan hoef je je in ieder geval niet schuldig te voelen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:11

Maar Alikesflame, de kosten voor smid ed, wie draagt die dan? De eigenaren willen de pony juist kwijt omdat ze er geen geld meer voor hebben. Zo zouden ze dan een pony gratis mogen rijden, en de kosten zijn voor een ander?

Je suis Charlie.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:14

Het zijn goede kennissen van haar. ze wil ze graag uit de brand halen. Ik zei ook dat ik niet weet of ze het wil. Dus een optie. Maar jouw oplossing is idd geen slechte.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:17

Cassidy heeft inderdaad wel een goed idee.
Er zijn mensen die graag zo'n beestje vertroetelen en er mee wandelen, maar er niet op willen zitten. Dus misschien is het wel iets als blijkt dat je deze pony niet kunt gebruiken om mee te lopen in de lessen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:19

Idd ik zou de pony nemen en als ie niet geschikt is, kun je toch een goed tehuis zoeken voor een symbolisch bedrag en dat geld aan die mensen geven?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:26

Verkopen en het geld aan die mensen geven. (niet teveel voor vragen en een heel goed tehuis zoeken)

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 16:42

maar een pony verkopen die niet rad is lijkt me ook niet slim ze hebben hem juist aan mij gegeven zodat hij niet in de handel terecht komt en dat heb je wel sneller met een pony die niet helemaal goed loopt...
dat de oude eigenaren hem komen verzorgen lukt niet want die wonen ong. 150 km verderop Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:45

Tja, wat is het alternatief? Je hebt hem nu, de eigenaren raken hem zo ook niet kwijt. Ik zou er een keertje een DA naar laten kijken, misschien zit er wat scheef?

Trouwens zie ik "kort" ook niet als "niet rad" of kreupel....
Misschien heeft hij wel last van zijn rug en is dat met een sessie fysio over?

Je suis Charlie.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:53

Genoeg penny-meisjes wat een 'poets-pony' willen, en er wat mee willen wandelen! Hem zo 'verhuren' voor een klein bedrag.. ben jij uit de kosten, pony blij en penny-meisjes blij!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:44

Cassidy schreef:
Tja, wat is het alternatief? Je hebt hem nu, de eigenaren raken hem zo ook niet kwijt. Ik zou er een keertje een DA naar laten kijken, misschien zit er wat scheef?

Trouwens zie ik "kort" ook niet als "niet rad" of kreupel....
Misschien heeft hij wel last van zijn rug en is dat met een sessie fysio over?



Ben het met Cassidy eens .

Ik zie "kort" als in korte gangen, dus niet ruim. Er zijn genoeg pony's/paarden die dit hebben en gewoon normaal inzetbaar zijn. Met goede oefeningen is dit zelfs weer een stuk te verbeteren. Mijn haffie is ook "kort", maar doet het prima.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:47

Cassidy schreef:
Ik zou hem nemen, als hij niet geschikt is voor de lessen kun je hem altijd nog verleasen/verhuren . Er zijn genoeg mensen die graag met één paard bezig willen zijn, maar niet de moed hebben om de stap te zetten dat ze er een willen kopen. Zo blijft de pony van jouw, jij maakt een huur/leaseconstructie, zodat de smid en DA en entingen en stalling voor de huurders zijn. Zo heb jij de maandelijkse kosten van het dier niet, en de eigenaren hebben een goed tehuis voor hun pony gevonden.


Dat zou ik ook een goede optie vinden. Of je verkoopt de pony voor hun, houdt 15% als bemiddelingskosten en geeft hen de rest van het geld.

Toos paardloos

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:18

misschien verleasen, aan een meisje die er lekker af en toe mee rijd en veel knuffelt.. Of gewoon lekker biij een boertje op wei zetten..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:22

Je kunt het allicht proberen, misschien is dat kort lopen veroorzaakt door stijfheid of verkeerd rijden?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:23

Gewoon lekker bij die VUT'ers in de wei zetten en 2x ofzo een lesje met beginners mee laten lopen. Pony blij, jij de kosten van het voer eruit etc...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:36

griebels schreef:
Gewoon lekker bij die VUT'ers in de wei zetten en 2x ofzo een lesje met beginners mee laten lopen. Pony blij, jij de kosten van het voer eruit etc...


Daar heb je meer voor nodig dan 2 beginnerslesjes hoor. En misschien is de pony niet geschikt voor beginners?

Je suis Charlie.

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 17:45

en om nou een gekregen pony bij mij in de vut te doen daar heb ik dus geen zin in, die twee ponys die het wel bij mij hebben heb ik al mijn halve leven en dan vind ik het absoluut niet erg dat ze niet kunen werken maar een pony die ik net twee dagen heb

ONDERSCHRIFTLOOS

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:51

Ik zou zo'n pony niet nemen; je hebt er genoeg, en er zijn ook heus ponies op zoek naar een nieuw plekje die nog wel goed gebruikt kunnen worden. Nope, deze bleef bij mij niet.

Als terugbrengen aan de eigenaar echt onmogelijk is, dan is er maar 1 weg en dat is wegdoen aan een derde. Ik kan zo door internet heen niet zien of de pony nog enige waarde heeft, maar als dat zo is, moet je er een zacht prijsje op zetten en verkopen zonder garantie. Heeft het geen gebruikswaarde, dan was mijn advies aan de eigenaren: weggeven aan een aardig tehuis.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:05

Ik zou zorgen dat de eigenaren er mee konden doen wat ze eerst ook ermee deden Knipoog ze laten verzorgen Lachen zij hebben plezier en het is jouw paardje! Haha! sterkte!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Lui_, NikkiB1991, Prairy, Thami en 29 bezoekers