wisselen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 16:31

jamaica is haar voortanden aan het wisselen. Ik hou het al een week in de gaten, maar ze komen er nog niet uit.
Vandaag bloedde ze best wel erg bij die tanden. Ik heb haar dus een paar flinke winterwortels gegeven in de hoop dat ze eruit kwamen, helaas nog zonder succes.
Moet ik het verder afwachten? Zijn er meer manieren behalve winterwortels/mangels om haar te helpen?
Kan ze met die voortanden last hebben van het bit?

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:24

Bij ons op stal staat ook een 3 jarige, die zo af en toe nog es een tandje moet wisselen, dit duurt meestal tussen de 1 1/2 - 2 weken. Ik denk dat ze er met d'r voortanden niet zoveel last van het bit heeft, alleen met indoen zou ik extra voorzichtig zijn. Het baasje van die pony heeft laatst een losse tand eruitgetrokken, maar die viel er dus echt bijna uit.

Voor de rest geeft ze haar idd ook wel eens lekkere grote wortels, die ze dan moet afbijten...

Ik denk dat je gewoon moet afwachten voor de rest.

Groetjes Nienke

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:15

Ik denk dat je gewoon moet afwachten, de tanden vallen er echt vanzelf wel uit. Over het bloeden zou ik even de tandarts bellen om te vragen of dit normaal is (ik heb daar zelf geen ervaring mee).

Ik zou de tanden niet zelf eruit pulken, laat maar lekker zitten, gebeurt allemaal vanzelf. Toen jij klein was werden je losse tanden er waarschijnlijk ook niet uitgetrokken. Haha!

Met haar voortanden heeft ze geen last van het bit, heeft ze haar kiesjes al gewisseld? Inderdaad zou ik extra voorzichtig zijn bij het indoen van het bit, dat je de tanden niet aanraakt.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:05

XoNo schreef:
Ik zou de tanden niet zelf eruit pulken, laat maar lekker zitten, gebeurt allemaal vanzelf. Toen jij klein was werden je losse tanden er waarschijnlijk ook niet uitgetrokken. Haha!


Haha! Haha! Haha! Knipoog
sorry moest ff ... zulke opmerkingen vind ik altijd zo logisch en dus lachwekkend *LOL* *LOL* *LOL*